Overwinteren in Spanje en de "Radio Queen"

Er zijn toch nog wat winkeltjes waar je aan je spullen kan komen.
Veel clubs zijn er niet actief, zag ik.
Met zoveel plek waar je vrij kan vliegen zal hier wel minder animo voor zijn om in clubverband te willen vliegen.

Zender, ladertje en wat spulletjes kun je makkelijk in je koffer kwijt.
Het vliegtuig kan je dan beter ter plekke kopen. Die neem je niet zo makkelijk mee.
Of zijn er mogelijkheden om voor een leuk bedrag je rc vliegtuig in het vliegtuig mee te krijgen :)

Jazeker, ik heb al in de helling-draad Altea, al eens beschreven dat ik met een skibox, meegenomen als special-bagage in het vliegtuig, vol met vliegend RC spul, in Spanje ben gaan vliegen.

'Wild' gevlogen wordt er, buiten het hellingvliegen bij mijn weten niet.
Ik heb het al eens geschreven, een prima helling is de 'Col de Rates', parkeren bij het restaurant en dan een beetje verder richting de top van de berg.
Ik principe alleen maar geschikt voor schuim modellen want het landen is, zoals op de meeste Spaanse hellingen een probleem.
Een prima helling met een geschikte landingsbaan is in de buurt van Santa Pola, persoonlijk heb ik er nooit gevlogen.

JVE, wanneer kom je deze kant op?

Het latjes plakken loopt op zijn einde.

Omdat ik nog een abachi eindlijst had liggen heb ik deze gebruik en door middel van een hele riedel gaten wat lichter gemaakt.

Nu komt de romp weer aan de beurt en wordt het romp-einde samengevoegd en samen met het stabilo en kielvlak uitgelijnd.

IMG_20231223_132346~2.jpg

Netjes hoor.
Kan je het nog een beetje op temperatuur houden daar?;)

Hier zijn we al blij als je huis van binnen droog blijft.

Berlus eigenlijk wil ik het over het weer niet hebben, maar nu je erom vraagt.
We zijn nu 10 weken hier en alleen maar zon.
Nu rond de 18 graden met weinig wind en voorlopig blijft het zo.
Voor ons leuk maar we hebben regen nodig.

Berlus eigenlijk wil ik het over het weer niet hebben, maar nu je erom vraagt.
We zijn nu 10 weken hier en alleen maar zon.
Nu rond de 18 graden met weinig wind en voorlopig blijft het zo.
Voor ons leuk maar we hebben regen nodig.
Ik vind je verslag leuk maar tegelijkertijd ook de plaats waar je woont.
De combi zeg maar.;)

Ik vind je verslag leuk maar tegelijkertijd ook de plaats waar je woont.
De combi zeg maar.;)

Zo zie ik het ook :)

Max, gewoon deze kant op komen, overigens 18 januari komen vrienden van ons deze kant op, wedden dat het dan regent.

Voor wat het bouwverslag betreft, veel valt er niet te berichten het is zo'n simpel ding.

De kabine zijkanten 1.5 uur werk per kant.

Om het breken tegen te gaan heb ik (tijdelijk ) de triplex met dubbel klevende plakband en balsa latjes versterkt.

IMG_20231230_112505~2.jpg
IMG_20231230_124542~2.jpg

Back