In 2005 heb ik een Cap232 2,2m gebouwd met een zdz50 op. Ik verkocht het toestel in... denk ik 2009... en in 2017 kocht een clubmaat hem terug zonder motor.
Voor de eenvoud van "herinbedrijfstelling" kocht die maat een occasie zdz50 (er zijn geen ander meer te verkrijgen) die gemodifieerd was naar "construction maison" reedvalve.
De motor vertoonde nog gebreken en ik paste de motor aan voor DLE reedblock. De motor vertoonde alsnog gebreken . Na grondig nazicht van de carburator bleek dat
het ziftje van de hoge rpm spruiter er raar uitzag . Verandering van carburator deed de motor normaal lopen. Eureka maar
na een vlucht of 5 terug hetzelfde fenomeen. Ik heb nu de tank vervangen en een andere carburator. Afwachten maar.
Ik weet veel gehakketak maar het is toch zo'n zaaalig vliegtuig. Strak vliegend ,heel neutraal en toch veel charisma, iets wat veel verdriedeede chinese zwakke afkooksels
van bestaande toestellen niet hebben vind ik.
Ik ben eens curieeus of diene zdz het nu kan volhouden.
NB te verstaan onder gebreken: bij volgas 2 a 3 seconden 6200 en dan afzwakken naar 5900. Uit zijn instellingen wandelen en uiteindelijk niet meer blijven draaien.
Voor de eenvoud van "herinbedrijfstelling" kocht die maat een occasie zdz50 (er zijn geen ander meer te verkrijgen) die gemodifieerd was naar "construction maison" reedvalve.
De motor vertoonde nog gebreken en ik paste de motor aan voor DLE reedblock. De motor vertoonde alsnog gebreken . Na grondig nazicht van de carburator bleek dat
het ziftje van de hoge rpm spruiter er raar uitzag . Verandering van carburator deed de motor normaal lopen. Eureka maar
na een vlucht of 5 terug hetzelfde fenomeen. Ik heb nu de tank vervangen en een andere carburator. Afwachten maar.
Ik weet veel gehakketak maar het is toch zo'n zaaalig vliegtuig. Strak vliegend ,heel neutraal en toch veel charisma, iets wat veel verdriedeede chinese zwakke afkooksels
van bestaande toestellen niet hebben vind ik.
Ik ben eens curieeus of diene zdz het nu kan volhouden.
NB te verstaan onder gebreken: bij volgas 2 a 3 seconden 6200 en dan afzwakken naar 5900. Uit zijn instellingen wandelen en uiteindelijk niet meer blijven draaien.
Laatst bewerkt: