'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

jerg zei:
eindelijk heb ik hem de kyosho scorpion !!!

meer op : http://home.wanadoo.nl/jergoessens/

Zou dit dezelfde zijn als deze, lijkt er op het eerste zicht een beetje op:

Of is die scorpion elektro?
Zo niet, welke zou dit wel kunnen zijn? Het is in elk geval een kyosho.
Wil hem kopen voor een zacht prijsje omdat ik het een mooie vind. Banden wel versleten en heeft gereden zonder luchtfilter. Maar blijkt nog goed te werken.
Meningen?

Kopen?
Ligt uiteraard aan de prijs, " klasiekers" zijn op een eenof andere manier toch gewild.
Bandjes zijn wel aan te komen, weet alleen niet of er voor deze type motor revisie setjes te koop zijn.
Maar als hij goed draaid, gewoon zo laten.

ShadesInBlack zei:
Weet niet of deze als klassieker aanzien wordt, maar heb een kyosho raider pro arr. Rond 1992 zelf nieuw gekocht. Heb er hele zomers na elkaar praktisch elke dag meerdere keren mee gereden. Rijden, laden, rijden. Elke week onderhoud, elke zomer helemaal uit elkaar. Telkens olie en vet in alle glij(!)lagers. Reed ik enorm graag mee. Enige wat ik bijgekocht heb in de loop van al die jaren waren 2 nieuwe achterbanden en een esc, de mechanische was echt op, enorm veel heb ik die gerepareerd.
Heb hem twee jaar geleden of zo terug uit de kast gehaald en daardoor terug begonnen met RC. Gewoon batterij laden en weg!
Sindsdien is de batterij (nog mijn eerste en enige!) wel overleden. Andere NiCd gekocht, want anders moest ik een nieuwe lader kopen. Tijd geleden is wel een aandrijfas gebroken, nergens te vinden natuurlijk. Op ebay een nagenoeg nieuwe raider gekocht voor een pruts, alle onderdelen in reserve nu en quasi nieuw. Heb toen ook lagers gestoken.
Wat assen vervangen en zo maar niets ingrijpends. Zit ook een andere motor op die ik gekregen had.
Rijdt nog als de beste. Ik vond er niet veel over op het internet, behalve dat iedereen zei dat het een crappy pruts auto was, zonder succes.
Op de foto ook een veel recentere protech booster (beginnersautootje) die ik kon ruilen maar in slechte staat was. Wel ik rij nog altijd liever met mijn raider.
Heb tegenwoordig wel een nitro 1/8 buggy en wat andere, maar mijn raider blijft, en ik spaar hem niet. Rijden moet hij! Al is het geen krachtpatser of snelheidsmonster.

woooooooooow nostalgie! die was ook m'n eerste RC auto die ik niet moest delen met de broer, ik heb 'm uiteindelijk nog verkocht voor €25 :lol:

Zo heb ik dat met mijn tamiya tyrrell, ook van zolder opgediept en praktisch rijklaar.
Zelfs mijn oude nc cellen waren (zijn) nog goed.
Ook ik heb een oude (nc) lader, maar ik laad er ook gewoon nimh cellen mee.
wel goed de laadduur in de gaten houden en de tijd daarboven om de paar minuten even de accu's controleren op temperatuur.
Handwarm is goed, heet is "minder" goed.

cooper zei:
woooooooooow nostalgie! die was ook m'n eerste RC auto die ik niet moest delen met de broer, ik heb 'm uiteindelijk nog verkocht voor €25 :lol:

Hoe herinner jij hem? Spijtig dat hij verkocht is... De raiders die ik tegen kom op internet zijn verzamelaars op de kast. Dat vind ik spijtig. Ik blijf wel rondkijken naar 2de handsen. Alles is na te maken aan die auto, enkel voor de tandwielen ben ik wat bang.
Ben op mijn werk bezig met rapid prototyping (http://www.protolab.be). Dus als er een kunststof stuk breekt, kan ik dit na- of beter maken in een sterkere kunststof meestal. Alleen de tandwielen zijn niet altijd zo simpel.
Ik ga ervan uit dat die hobby nagenoeg kostenloos is, tenzij initiële aankoop en batterijen en zo. Dat vind ik er het leuke aan.

ShadesInBlack zei:
cooper zei:

Hoe herinner jij hem? Spijtig dat hij verkocht is... De raiders die ik tegen kom op internet zijn verzamelaars op de kast. Dat vind ik spijtig. Ik blijf wel rondkijken naar 2de handsen. Alles is na te maken aan die auto, enkel voor de tandwielen ben ik wat bang.
Ben op mijn werk bezig met rapid prototyping (http://www.protolab.be). Dus als er een kunststof stuk breekt, kan ik dit na- of beter maken in een sterkere kunststof meestal. Alleen de tandwielen zijn niet altijd zo simpel.
Ik ga ervan uit dat die hobby nagenoeg kostenloos is, tenzij initiële aankoop en batterijen en zo. Dat vind ik er het leuke aan.

een zeker 'wimke' hier heeft die gekocht, misschien heeft hij 'm nog

ik heb superveel plezier gehad aan dat wagentje maar het is toch zeer beperkt in mogelijkheden hoor :)

zag ergens vooraan deze foto staan
afb1347.jpg

de onderste blauwe dan he.. :o
Laat ik die nou nog net hebben staan op zolder,,,
zal ff kijken of ik die is uit het stof kan halen,, deze kan zit er bij en nog een andere,,
en voordat jullie vragen.. neej ik heb hem niet gekocht ,, dat heeft mijn vader gedaan miss nog voor dat ikke bestond 8)
en zo heel erg jong ben ik ook niet meer :oops:

zal de foto's snel online zetten 8)

Gaarne, leuke kar.
Gaarne ook even een pic van het motor en stuurgedeelte.

goedendag ik ben op zoek naar een paar oude modellen ,op zoek bedoel ik wil ze gewoon een terugzien.

heb maar weinig aanknopingspunten daarom ook dat ik ze nog niet tegengekomen ben op het internet

ik had een tamiya 4wd waarin 8aa batteryen inkonden
leek op grashopper had vanvoor en vannachter 2veringsjes gele,verder niet veel info
dacht dat het nr 53 opstond iig begon het met een 5*

dan had ik nog een jeep zeg maar die leek op bovenstaande zwarte blackfoot maar was toch anders en had lichtjes(deze is niet zo belangrijk voor me :) )

en dan had ik ook vroeger van diemagazines en herinner me een gele offroad denk van tamiya of kyosho da herinner ik me niet
en de naam APACHE stond er in t groot op, sorry voor zo weinig informatie maar tjah ik was nog een kind ik denk 9jaar ofzo en heb me er nooit verder in verdiept tot ...
een weekje geleden heb ik er wel zin in lol

mvg

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een AYK Bobact uit 1985.... deze wagen bestaat bijna helemaal uit aluminum....
heb er een originele, nieuwe body bij gekregen :D:D

de foto's zijn nu nog van inetrc's AYK museum, maar de mijne volgen na restauratie

AYKBobcat_04.jpg

AYKBobcat_03.jpg

Hoi Allemaal,

Sinds kort ben ik weer begonnen met RC en ben nu met Kyoso pure ten alpha's aan het stoeien! (geinig om mee te beginnen(lees simpel)).
Heb vol bewondering dit en andere toppics doorgelezen!
Op dit forum ben ik nieuw, daar ik al een hele tijd niets meer met RC gedaan heb en met andere hobby bezig ben geweest, doet me het erg veel goeds, te zien dat de good old RC- modellen zo gekoesterd worden als hier het geval is.

Heb zelf ook enkele oude RC-modellen en omdat ik mijn hobby weer oppak krijg ik ook zin om deze oude modellen uit de opslag te halen en ze stuk voor stuk weer op te lappen. Leuk voor de donkere winteravonden. Volgens mij heb ik ook nog een jaren 70/80 Robbe 1op12 (Big March 1200) met Mercedes 450 kap ipv de Capri kap en een frontwheel Graupner model.

Zodra ik foto's heb zal ik die gaan posten hoe het spul er nu bij staat, het hele electro park is echt aan grondig onderhoud en restauratie toe vrees ik. Er is immers sinds mn 16e niets meer aan gedaan.

Voor nu succes met jullie zoektochten en tnx voor mede motiveren om weer aan de slag te gaan! :idea:

Groet

Mijn oudje .. een Serpent Cobra 4WD uit begin jaren 80.

Kzit zwaar in dubio .. deze weer rijdend maken, of voor leuk geld een RTR aanschaffen ??

Het geld wat ik aan onderedelen moet uitgeven om de Serpent weer rijdend en toonbaar
te maken, daar koop ik bijna een fatsoenlijke RTR voor 8O

Die Sandscorcher van Skyline is idd übermooi een werkelijke droomauto in die staat, zit hier te kwijlen tot en met!
Mijn Sandscorcher is in een absoluut belabberde staat, heb hem ooit voor heel weinig op een Keverdag op de kop getikt (geloof een gulden of 35).
De kap van de Celica die ik heb is nog ongepoten, moet alleen eens zoeken naar de originele stickerset, deze heb ik helaas niet meer!

Inderdaad een erg mooie SS. Maar voor iets meer als een tientje heb je een repro SS neus en die is toch echt 100x mooier als de Blitzer neus. Maar das natuurlijk wel weer een kwestie van smaak.....

heb een paar dagen geleden deze auto gekocht een traxxas sledgehammer maar hij ligt helemaal uit elkaar en ik heb geen handleiding om hem weer in elkaar tezetten dus ik wou vragen off iemand nog een handleiding van de traxxas sledgehammer

mvg mike

Zou het eigenlijk geen goed idee zijn om op het forum een extra deeltje te maken voor vintage wagens ? We zitten hier toch met enkele fans van deze specifieke wagens.

Back