Weet niet of deze als klassieker aanzien wordt, maar heb een kyosho raider pro arr. Rond 1992 zelf nieuw gekocht. Heb er hele zomers na elkaar praktisch elke dag meerdere keren mee gereden. Rijden, laden, rijden. Elke week onderhoud, elke zomer helemaal uit elkaar. Telkens olie en vet in alle glij(!)lagers. Reed ik enorm graag mee. Enige wat ik bijgekocht heb in de loop van al die jaren waren 2 nieuwe achterbanden en een esc, de mechanische was echt op, enorm veel heb ik die gerepareerd.
Heb hem twee jaar geleden of zo terug uit de kast gehaald en daardoor terug begonnen met RC. Gewoon batterij laden en weg!
Sindsdien is de batterij (nog mijn eerste en enige!) wel overleden. Andere NiCd gekocht, want anders moest ik een nieuwe lader kopen. Tijd geleden is wel een aandrijfas gebroken, nergens te vinden natuurlijk. Op ebay een nagenoeg nieuwe raider gekocht voor een pruts, alle onderdelen in reserve nu en quasi nieuw. Heb toen ook lagers gestoken.
Wat assen vervangen en zo maar niets ingrijpends. Zit ook een andere motor op die ik gekregen had.
Rijdt nog als de beste. Ik vond er niet veel over op het internet, behalve dat iedereen zei dat het een crappy pruts auto was, zonder succes.
Op de foto ook een veel recentere protech booster (beginnersautootje) die ik kon ruilen maar in slechte staat was. Wel ik rij nog altijd liever met mijn raider.
Heb tegenwoordig wel een nitro 1/8 buggy en wat andere, maar mijn raider blijft, en ik spaar hem niet. Rijden moet hij! Al is het geen krachtpatser of snelheidsmonster.