hallo mensen.
ik heb 2 90er brandstofheli's.
op 1 zit een os 91 rz en op de andere een os 90 sz hyper pumped .
nu heb ik geen ervaring met een pomp. ik heb de motor nu slechts enkele tankjes laten draaien en wou hem een beetje uitmageren om zodoende aan iets meer headspeed te komen .
maarrr , het vreemde is , de naaldsetting , die staat al zo mager , terwijl de heli niet arm draait .
ik heb de stationair laten staan zoals fabriek , heli toert rokent op zonder te hoesten en proesten .
de midnaald staat helemaal dicht , en de hoofdnaald heb ik elke keer een paar klikjes dichter gezet , maar , de heli staat nog steeds rijk en de hoofdnaald staat nog maar driekwart slag van dicht !!!
bij mn andere ongepompte motor staat de hoofdnaald iets meet dan anderhalve slag open . de vraag is , komt die naaldsetting omdat de brandstof er met iets meer druk ingepompt word ? of kan het iets anders zijn ?
ik heb ovregens de uitlaatdrukslang gewoon opzitten , zoals de os handlijding voorschreef .
mvg ferry
ik heb 2 90er brandstofheli's.
op 1 zit een os 91 rz en op de andere een os 90 sz hyper pumped .
nu heb ik geen ervaring met een pomp. ik heb de motor nu slechts enkele tankjes laten draaien en wou hem een beetje uitmageren om zodoende aan iets meer headspeed te komen .
maarrr , het vreemde is , de naaldsetting , die staat al zo mager , terwijl de heli niet arm draait .
ik heb de stationair laten staan zoals fabriek , heli toert rokent op zonder te hoesten en proesten .
de midnaald staat helemaal dicht , en de hoofdnaald heb ik elke keer een paar klikjes dichter gezet , maar , de heli staat nog steeds rijk en de hoofdnaald staat nog maar driekwart slag van dicht !!!
bij mn andere ongepompte motor staat de hoofdnaald iets meet dan anderhalve slag open . de vraag is , komt die naaldsetting omdat de brandstof er met iets meer druk ingepompt word ? of kan het iets anders zijn ?
ik heb ovregens de uitlaatdrukslang gewoon opzitten , zoals de os handlijding voorschreef .
mvg ferry