.
Update Miss Foxy Lady:
Ze is ruwbouw gereed en klaar voor de afwerking en rc inbouw
Een wat uitgebreidere update, want dit wijkt behoorlijk af van de andere electro versies.
Vandaag de motorkap gemaakt en hiervoor wat bouwtrucjes van Tjarko toegepast.
De luchthapper onder de spinner bijt tijdens de landing graag in het veld hebben we bij de landingen van zijn Mustang gemerkt.
Deze ga ik extra versterken met
glasweefsel icm CA, een methode afgekeken van hem.
Die combinatie had ik zelf nog niet eerder toegepast, maar het werkt perfect, het wordt erg hard/sterk!
De uitlaat/koellucht tunnel is ook afgewerkt en alles (brandstof/rook/hete lucht) in de motorruimte kan er alleen via de tunnel achter weer uit.
Het brandschot is met de motorkap erop afgedicht en er kan niets in de romp terecht komen.
Uit een plaat 12mm medium hard balsa heb ik de motorkap gesneden en ruw vormgegeven:
De bevestiging van de motorkap wilde ik aan de voorzijde met een een pin maken, maar daar zit te weinig vlees...
Ik zag de bevestiging van Tjarko zijn Spit motorkap met 'lippen' en dat is hier ook goed toepasbaar.
Voor deze kap was een enkele lip van 0.4mm vliegtuigtriplex al voldoende.
De motorkap wordt aan de achterzijde met een 3mm boutje vastgezet.
Daarna het gat voor de cilinderkop bepaald en met een dremel uit de motorkap gespaard:
Verder in vorm schuren:
Motor met spinner en prop erop en uitlaat erin:
Carburateur komt mooi uit in de luchthapper:
Verder met het neusje afwerken en dan kunnen de decals en de 2K blanke lak erop
Groeten, Ramses
.