.
Update Miss Foxy Lady:
Eerst de motor ingebouwd en een 0.6mm vliegtuigtriplex neusring achter de spinner vastgemaakt.
Daarna de neus verder in vorm geschuurd:
De carburateur komt mooi precies uit in de luchthapper straks.
Dit deel en de onderzijde van de motorkap moet later nog verder vormgegeven worden:
En toen het grote puzzelen... hoe en waar ga ik de uitlaat (opening) plaatsen...
Niet aan de bovenkant van de romp, dat vind ik niet zo mooi vlak voor de cockpit.
De onderkant vind ik niet praktisch i.v.m. opgooien van het model straks.
Het wordt dus een van de zijkanten.
De motor staat i.v.m. side-thrust iets schuin en dat komt voor de uitlaat mooi uit, dus positie bepaald.
Het gat voor de uitlaat bepalen was erg veel meten, passen en weer controleren, maar dit is het geworden:
Ik wil de uitlaat in een "geisoleerde" tunnel dus een vorm gezocht die als mal kan dienen.
De kartonnen koker van een rol Oracover bleek precies goed!
Voor de tunnel lamineer ik 2 lagen balsa met daartussen 2 lagen aluminium:
Met schilderstape vastgezet tijdens het drogen van de epoxy:
Twee ruwe stukjes tunnel, eentje extra voor als de eerste eventueel mislukt:
Zo komt de uitlaat in de romp te liggen:
... en zo steekt ze dan buiten de romp uit:
De tunnel voor de uitlaat op maat gemaakt en verder afgewerkt:
Ook in de binnenkant van de romp aluminium geplakt waar de uitlaat komt te zitten.
Verder een laagje plastic om de uitlaat om te voorkomen dat ik de uitlaat in de romp vastlijm.
De tunnel wordt met epoxy vastgelijmd in de romp:
Inmiddels is de epoxy hard en ik vind het geslaagd, het is een aan de binnenkant geheel aluminium tunnel geworden.
Wordt binnenkort vervolgd...
Groeten, Ramses
.