Ornithos bouwproject 2016/2017 Tiger 2

Is er ook nog als ARF geweest :)

Ramses! Maiden!... direct rugvlucht, halve kunstvlucht...
Moin, moin... dat 'hoor' je toch eerst heel braafjes in te vliegen... hahaha :)
Mooi hoor!
Gr Bas
 
.
Bedankt Bas en Arie! :)


.

De rode Ornithos Club Tiger 2 van Piet is geheel gefolied:

full


Strak werk Piet! :thumbsup:

full


Ook Jos zijn "P-51 inspired" Ornithos Club Tiger 2 is geheel gefolied:

full


Mooi werk! :thumbsup:

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Allebei erg mooi geworden. zonder meer. Let alleen wel op met dat chroom/zilver dat heeft invloed op je ontvangst al kan ik niet zien of dit vleugel en romp betreft. Verder leuk project. Ik moet er nog aan beginnen maar heb mijzelf voorgenomen eerst mijn Sig Fourstar 60 af te bouwen. Er liggen nog teveel projecten. Hoewel de Tiger wel hoog op de lijst om gebouwd te gaan worden.
 
Berry Piet en ik (Randall) ging testen met de D-power motor AL42-07 en de comet 60amp esc
8b70f3ce0f3531e2c1b80c139466a1f1.jpg

2e88f77439d98fa7e56a58a474e63615.jpg

Turnigy 3S 2200mah 30-40c 13x8 prop 340w 30amp
Nano-tech 3S 3300mah 65-130c 13x8 prop 380w 32amp
Nano-tech A-Spec 4S 2200mah 65-130c 13x8 prop 600w 42amp * lipo was oud watt ging te snel naar beneden.
Nano-tech A-Spec 5S 2200mah 65-130c 13x8 prop 875w 52amp
Nano-tech 3S 3300mah 65-130c 12x8 prop 332w 37amp
Hyperion VX G3 4S 4200mah 35c 12x8 prop 653w 41amp
Nano-tech 5S 5000mah 65-130c 12x8 prop 927w 51amp * lipo was vol geladen
Nano-tech 5S 5000mah 65-130c 12x8 prop 720w 41amp * lipo was tussen 70 en 85 %

dit is allemaal statisch gemeten
Als de Tiger van Piet klaar is dan gaat deze setup in met 4S 12x8 voor de eerste vlucht,
jullie krijgen dan nog meer info.
 
Als de Tiger van Piet klaar is dan gaat deze setup in met 4S 12x8 voor de eerste vlucht,

Gaat goed komen. Lijkt enorm op de setup die ik al in post 33 aangaf, en ik weet uit ervaring dat die voor dit genre 1,5m sportkistjes echt goed werkt, en nog behoorlijk lange vluchttijden (>8 min) geeft op een 4S 4000 mAh LiPo.
Zijn allemaal mooie bouwsels hier, een verslag om duimen en vingers vanaf te likken :-)
 
Waarom niet 6S? De kosten zijn tegenwoordig nauwelijks hoger dan 4S en de verliezen (motor + kabels + esc + motor) ongeveer 50% lager dan bij 4S. Dit omdat de stromen 1/3 lager zullen zijn --> verlies 5/9 minder.

Of was de motor al gekozen voordat het 3S / 4S testen begon?

De meesten (van ornithos) zullen mijn kisten wel kennen en die vliegen allemaal 6S met 12x6. Maar je moet wel een motor met lager kV kiezen.

Maar het komt dan minder kritisch qua accus omdat de stromen lager zijn.

Groet matthijs
 
Maar het komt dan minder kritisch qua accus omdat de stromen lager zijn

Dat is al vaker aangehaald, maar dat is dus niet zo....
Als je in dezelfde ruimte een 6S accu neerlegt, zal die maar de helft van de capaciteit hebben van een 3S accu die ook precies in die ruimte past.
Het voltage word 2 keer zo hoog, de stromen dus de helft zo groot, en omdat de Capaciteit in mAh ook de helft zo groot is, blijft de belasting, uitgedrukt in C, precies gelijk. Daar helpt geen lieve moeder aan....
De verliezen worden inderdaad "fors" lager... Maar de helft van een heel klein beetje, is ook maar een heel klein beetje, en dus ook niet echt doorslaggevend.
 
@brutus. Ik kan de discussie van rc groups ff niet terug vinden maar daar werd uitgelegd dat er in een 6s met halve capaciteit toch iets meer energie (Joules) zit dan in een 3s met nominale capaciteit. Crux zou zijn dat het cell voltage niet constant 3.7 volt is tijdens laden en ontladen maar afh belasting meer of minder inzakt.

Vergelijking met energie in condensator werd gemaakt. Daar verdubbelt opgeslagen energie wel degelijk als je spanning verdubbelt en capaciteit halveert.

Kan link echt niet vinden. [emoji34]

Anyway, brutus zijn redenering gaat wel grotendeels op hoor. Je wint er op capaciteit in ieder geval weinig mee om op 6s te vliegen, wel kun je met lichtere kabels en esc toe. Er is een reden waarom we niet allemaal 1s vliegen. [emoji3]

Grt matthijs
 
Laatst bewerkt:
Voor de motor maakt spanning ook niets uit. Voor correcte vergelijking van de twee spannings-situaties: gelijk toerental, gelijke prop, beide motoren evenveel koper in stator.
 
.
Ook Piet zijn 'mooie rooie' Ornithos Club Tiger 2 is inmiddels gereed voor de maiden:

full


full


Ziet er mooi en strak uit :thumbsup:
Ook is deze Tiger erg licht gebouwd met zijn vliegklaar gewicht van 2461 gram!
Succes met de maiden flight Piet!

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Mathijs zoals je de mensen op de club al ken, Hebben ze allemaal al 4S lipo's dus willen ze weer graag gebruiken.
en de 6S neem veel plaats in.
 
.
Ik heb net de eerste postings van dit club verslag wat samengevoegd zodat post # 2 nu geheel leeg is...

In die post # 2 ga ik de afgebouwde en gemaidende Ornithos Club Tiger 2`s plaatsen.

Ieder bouwt in zijn/haar eigen tempo en dat moet natuurlijk ook, geen haast!
Alle afgebouwde Tigers straks bij elkaar in post # 2 houdt het wat overzichtelijker naar mijn idee.
Ik vind het ook leuker als ze daar straks allemaal bij elkaar staan i.p.v. her en der verspreid in dit verslag.
Tevens kan ik dan bij elke Tiger het vliegklare gewicht en de gebruikte set-up vermelden.

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top