oracover

• Topicstarter Topicstarter wgras
  • Startdatum Startdatum
W

wgras

Guest
hallo

ik ben op het moment bezig met het bespannen van mijn robbe charter
de grote oppervlaktes lukken wel aardig maar hoe maak ik de dunne randjes mooi rond? ik ben op het moment bezig met de staartvleugel. deze is niet zo dik. op de hoek ponten van de staartvleugel hou ik ergveel oracover over.

heeft iemand misschien een tip voor mij?

met vriendelijke groet
wouter gras

De Orcover ruim uitsnijden zodat er voldoende materiaal overblijft om stevig vast te houden. Vervolgens de Oracover om de hoeken van het te bekleden onderdeel trekken en tegelijk, met iets meer warmte dan nodig voor het bekleden van grote vlakken, de Oracover vastzetten.

is het ook handiger om dit met een fohn te doen? of kan dit makkelijk met een strijkijzer?

bvd

Bij het folieën gebruik ik altijd een speciale foliebout. Een fohn verwarmd een veel te groot oppervlak om nauwkeurig te kunnen werken.

Hoi,

een bout (ik gebruik zelf een goedkoop reis-strijkijzertje :) ) is beter om folie te hechten en vast te zetten op het hout.

Een fohn werkt goed op open vlakken, zoals bij vleugels vaak voorkomt.

Je zet eerst de folie rondom goed vast met de bout, laag beginnen met de temperatuur, even proberen op rest stukjes hout. Daarna span je de opne stukken op met de fohn, goed is goed. Niet te lang blijven verwarmen, teveel spanning op de folie is ook niet goed. Dan kan je vleugel krom trekken :(

Succes !

Menno

bedankt voor de tips

ik heb het nog eens geprobeert en het ging dit keer erg goed.

de truc was in dit gevaal een goede tempratuur van de strijkbout!

om de orcover mooi langs de dunne randen te krijgen heb ik het strijkijzer net iets warmer dan 150 graden ingesteld. op deze manier smolt het er mooi omheen

ik kon dit gelukkig meten met een lezer tempratuurmeter. maar ik kan me voorstellen dat dit lastig is voor mensen die dit niet tot hun beschikking hebben.

bedankt

en groetjes

wouter gras

Back