Oracover waar voor leuk geld ?

Ik ga ook die van hobbyking gebruiken, 15 euro voor 5 meter inclusief verzending lijkt me een goede prijs..

Laatst bewerkt:
Oracover mooi spul.
Begrijp alleen nog steeds niet dat iedereen €8 a €9 betaald voor een metertje plastic met een kleurtje en een plaklaagje.
Omdat ik jaren met mijn vliegtuigen doe en Oracover andere kwaliteit is dan HK folie. Of HK folie voldoende kwaliteit is moet iedereen natuurlijk zelf bepalen maar ik gebruik niet anders dan Oracover. Als je voor een vliegtuig uitrekent wat de bespanning je per jaar heeft gekost is het niet zo veel hoor :-)

Omdat ik jaren met mijn vliegtuigen doe en Oracover andere kwaliteit is dan HK folie. Of HK folie voldoende kwaliteit is moet iedereen natuurlijk zelf bepalen maar ik gebruik niet anders dan Oracover. Als je voor een vliegtuig uitrekent wat de bespanning je per jaar heeft gekost is het niet zo veel hoor :-)

Jij beweert dus dat HK folie van mindere kwaliteit is dan Oracover.
Dus dan heb je dit ook al eens geprobeerd/ gebruikt?
Ik modelbouw al heel veel jaar.
Ben begonnen met papierbespanning.
Toen solarfilm, helemaal raar spul als je dat tegen elkaar aan hield was de kleur al weg.
Toen Oracover, |Oralight en ook Oratex gebruikt inderdaad fantastisch spul, alleen ook dit is niet echt kleurecht merk ik op mijn Eratix, het fluor oranje wordt geel.
HK folie werkt in mijn beleving net zo als Oracover.
Heb er tot nu toe 2 toestellen mee bekleed, o sorry ook de Tigerhai, en die twee toestellen hebben nu een jaar gevlogen. Ik heb nog niet helemaal door waar het kwaliteitsverschil in zit.
Maar misschien moet dat nog komen.

Jij beweert dus dat HK folie van mindere kwaliteit is dan Oracover.
Dus dan heb je dit ook al eens geprobeerd/ gebruikt?
Nee...andere kwaliteit. En ja, ik heb het gebruikt en ik krijg het er minder mooi op. Vaker rimpels en sneller blazen als modellen in de zon liggen.
Toen Oracover, |Oralight en ook Oratex gebruikt inderdaad fantastisch spul, alleen ook dit is niet echt kleurecht merk ik op mijn Eratix, het fluor oranje wordt geel..
Fluor kleuren zijn nooit kleurvast. Niet bij Oracover maar ook niet bij verven en lakken, welk merk je ook neemt. Google maar eens op "fluorescent colors fading".

Ik heb nog niet helemaal door waar het kwaliteitsverschil in zit.
Maar misschien moet dat nog komen.
Ik ook niet, maar wel dat ik het prettiger vind werken. Als je zelf geen verschil merkt in jouw toepassing zou je inderdaad wel gek zijn als je er veel extra geld voor neer ging tellen. Ik zeg ook zeker niet dat mensen geen HK folie moeten kopen hoor.

Ik heb zelf niet van die heel dure kisten.
Tiger Hai laatst gebouwd.
Daar voldoet HK folie volgens mij best goed op.
Ik heb nog een paar rollen liggen. Misschien dat in de NL shop ook de folie verkocht gaat worden.

7.50 per meter voor oracover lijkt dus mee te vallen als ik al hogere bedragen hoor.(komen verzend kosten bij)

Dit draadje was niet om een discussie aan te wakkeren over verschillende soorten en kwaliteiten maar meer over waar een bepaalde soort folie voordelig te koop is of waar anderen het vandaan halen.

Gezamelijk inkopen bijvoorbeeld!

ga naar sinsheim of dortmund, daar is altijd een stand van oracover waar "tweede keus" wordt verkocht voor intressante prijzen.
Ik heb er zelf nooit geen grote fouten in kunnen ontdekken.

Goedkoper dan bij Topmodelcz heb ik Oracover nog nergens kunnen vinden: 6,80 per meter. Oralight hebben ze niet.
Ik heb nog maar 1 keer iets laten verzenden (want ga er meestal zelf heen) en de verzendkosten waren zeer schappelijk.

Bij Topmodelcz 6.80 de meter voor de transparant kleuren.
Gewone kleuren kosten weer 15.30 per twee meter!

En ik maar denken dat je goedkoop bespan folie wilt hebben.

Verschil zie ik niet echt in de €9 en de €7 per meter als je misschien 5 meter nodig hebt.
Bespaar je maar €15.
Dan kocht ik het gewoon bij Hobbyin ( Waalwijk) heb je in ieder geval de keus tussen alle kleuren.

ga naar sinsheim of dortmund, daar is altijd een stand van oracover waar "tweede keus" wordt verkocht voor intressante prijzen.
Ik heb er zelf nooit geen grote fouten in kunnen ontdekken.

Moet je het schutvel er eens afhalen en dan de oracover tegen het licht houden, dan zie je waarom het 2e keus is. De kleur zit er namelijk niet egaal op. Maar voor dat geld is het prima te gebruiken.

Kan niet zeggen of oracover beste van best is. Ik weet wel dat sommige ARF's echt verschrikkelijke folie gebruiken. Kyosho bijvoorbeeld (was iig vroeger zo.) en ik heb ook al gezien dat seagull ARF verschillende kwaliteit folie heeft. op onze club 3x de swift als trainer en je ziet 3x verschillen in dikte/verkleuring.
Oracover is degelijk, zie het maar als de saito/os onder de motoren, duurder maar goed.
er zijn ook mensen happy met een ASP motor, goedkoper en wellicht ook goed..

Bij RC-Addict verkopen ze de HobbyKing folie voor 4,95 per meter.
Niet echt goedkoop maar wel stukken goedkoper als Oracover.
Ik heb nu inmiddels 4 toestellen met HK folie gedaan en ze zijn alledrie superstrak. Misschien 1 tip: je moet het iets heter erop zetten als met Oracover het geval is. Maar ik ben helemaal om: voor mij alleen nog HK folie.

Trouwens, de folie die Elbe modelbouw verkoopt is zèker geen Oracover maar ook een of ander B merk wat hij als Oracover verkoopt! Niet slecht hoor, maar zeker geen Oracover kwaliteit.

Back