Dag,
heb de vraag gehad,de afgelopen dagen of er een bouwverslag v/d Stroep is.
Ga hier nu een bouwverslagje v/d Stroep bijhouden.
Bij de Stroep heb ik gekozen voor een T vorm.Het voordeel hiervan is dat je het ballastsysteem verticaal kan plaatsen in het verticale gedeelte v/d boot.Hierdoor kan de boot nooit uit onballans raken bij het innemen van water als ballast.Het zwaartepunt verschuift hier niet door.
In het verticale gedeelte kunnen ook verschillende duiksytemen onder gebracht worden.Dit vereist geen aanpassingen van de boot,daar de waterballast is gebaseerd op de bovenste dome van 50mm.De max waterballast bij de Stroep(de kleine en de grote),is 65ml.
Deze dome is niet zomaar voor het zicht,maar heeft een heel bijzondere funktie.
De allereerste Stroep had een vlak afsluitdeksel zonder dome.Bij het duiken zag je heel goed dat de oppervlakte spanning van het water van zeer grote invloed was op het vlakke deksel.Dit resulteerde in extra water inname met als gevolg een zeer snelle afdaling die nog moeilijk onder controle te houden was.
Vandaar deze dome haar funktie.Het water heeft nu praktisch geen vat meer op dit ronde gedeelte.
Het messing kruis dient om de dome te beschermen bij het opduiken.
Verder lag het in de bedoeling om het low budget te houden.
Tot zover.
Grtjs,Marc.
heb de vraag gehad,de afgelopen dagen of er een bouwverslag v/d Stroep is.
Ga hier nu een bouwverslagje v/d Stroep bijhouden.
Bij de Stroep heb ik gekozen voor een T vorm.Het voordeel hiervan is dat je het ballastsysteem verticaal kan plaatsen in het verticale gedeelte v/d boot.Hierdoor kan de boot nooit uit onballans raken bij het innemen van water als ballast.Het zwaartepunt verschuift hier niet door.
In het verticale gedeelte kunnen ook verschillende duiksytemen onder gebracht worden.Dit vereist geen aanpassingen van de boot,daar de waterballast is gebaseerd op de bovenste dome van 50mm.De max waterballast bij de Stroep(de kleine en de grote),is 65ml.
Deze dome is niet zomaar voor het zicht,maar heeft een heel bijzondere funktie.
De allereerste Stroep had een vlak afsluitdeksel zonder dome.Bij het duiken zag je heel goed dat de oppervlakte spanning van het water van zeer grote invloed was op het vlakke deksel.Dit resulteerde in extra water inname met als gevolg een zeer snelle afdaling die nog moeilijk onder controle te houden was.
Vandaar deze dome haar funktie.Het water heeft nu praktisch geen vat meer op dit ronde gedeelte.
Het messing kruis dient om de dome te beschermen bij het opduiken.
Verder lag het in de bedoeling om het low budget te houden.
Tot zover.
Grtjs,Marc.