Opknappen fg onroad

Helaas niet veel tijd om te knutselen op dit moment, wegens het gaan samenwonen met mijn vriendin. Huisje moet klaar en dat soort dingen. Dus voor de hobby is niet zo veel tijd op dit moment.
Maar vanavond even tijd gehad om de fg te testen, eerst wou hij moeilijk aan maar toen hij aan wou draaide hij wel knap. Na 5 minuten uit gezet om de body er op te zetten. Maar toen wou hij niet meer aan. De bogie vervongen en nog steeds nix. Morgen de caberateur maar eens schoonmaken en hopen dat daar het probleem zit. Anders zou ik het niet weten wat het kan zijn. Hij heeft een mooie vonk en de compressie is ook goed.
Maar ondertussen wel wat onderdelen binnen gekregen, die ik met een beetje mazzel morgen of overmorgen kan monteren.
2c40c56bb4c5c82d3a14dcf31d113495.jpg

Vandaag de caberateur schoon gemaakt, en vanavond weer getest. Maar helaas ging het weer niet als gepland, telkens na het starten bleef hij een 5 sec draaien en daarna viel hij telkens uit. Zou iemand misschien weten wat hier misschien het probleem voor kan zijn? Wat me wel opvalt is dat het pomp balgje steeds leeg is.

Het pompballetje zou vol moeten blijven.
Dat betekent dus denk ik, dat hij niet goed aanzuigt.
Zit alles wel goed vast in de carburateur?

Ff je brandstof aanvoer slang nakijken op verstopping en in de carburateur zit een membraan die zorgt voor onderdruk in de aanvoer slang. Misschien dat deze kapot is of dat het carter niet in verbinding staat met de carburateur, verkeerde pakking tussen de isolator en carb.

Met het balgje heb je een hoop meer te vertellen dan dat het membraan heeft. Kleine kans maar toch controleren voor de zekerheid.

Vandaag weer bezig geweest, en het resultaat was weer niet echt positief. De afstelling van de caberateur volgens fabriek waarde kwam totaal niet overeen met de afstelling die ik had om hem enigszins draaiende te houden de sproeiers moesten bijna 2 slagen verder open. En dan draaide hij nog beroerd. Ook kwam ik er achter dat de brandstof gewoon Door blijft lopen terwijl hij uit staat. Dus maar weer verder zoeken. Ik ben bang dat de caberateur een grondige revisie nodig heeft.

Ben op zoek naar een nieuwe caberateur, heeft iemand misschien nog 1 leggen die ik kan over nemen? Of weet iemand misschien een goed adres voor die dingen?

Ikzelf heb goede ervaringen met JFC-Racing, die verkopen ook de mods om hem te beschermen tegen zand.
Of ze maken hem gelagerd.

Maar let op dat dit geen winkelbespreking wordt.

Anders zoek ff op mp naar fg onderdelen. Staat er 1 tussen HB uit Hoogeveen, schuur vol onderdelen. Heeft al meer forumleden geholpen aan onderdelen.

Gister toch nog even wat geprobeerd voor dat ik onderdelen ga bestellen. Ik heb de caberateur van de carson af gehaald en op de onroad gemonteerd. Puur om te kijken of het probleem echt in de caberateur zit. Na de montage de auto gestart maar weer steeds het zelfde probleem. Na 5 sec draaien viel hij telkens uit. Na een tijdje zoeken kwam ik er achter dat de brandstof slangen verkeerd om gemonteerd zaten. Na dit veranderd te hebben. De auto weer gestart, en toen bleef hij netjes draaien. Spul verder in gepakt en in de auto geladen en naar een parkeerterrein in de buurt gegaan. Daar de auto weer aan en wat rondjes gereden alleen toen hij warmer was viel hij steeds weg en uit eindelijk zelfs uit. Kan dit komen door een verkeerde afstelling of kan het door iets anders komen?

Compressie is nog hartstikke goed. Als het goed is wat ik er van af kan leiden is het een 23cc zenoa motor. Staat verder nix op de motor, misschien als ik de plastic beschermkap er af haal dat ik iets wijzer word.

Back