openpilot info draad

Gatver... zo te horen wordt dit weer een zomer project. :(
Heb er echt een ruft hekel aan als een ontwikkelaar slechts een handjevol per maand produceerd.
Ze weten dat et een ongekend populair bordje is, waarom laten ze er dan niet in china even 500 uit stampen.
Bulk is altijd goedkoper, en verkopen doen ze absoluut wel.
Ja idd.
Maar dat is niet hun bedoeling.
Zij willen kwaliteit daarom is de laatste batch volledig met de hand vermaakt.

"regelaars worden direckt op het printplaatje van de regelaar gesoldeerd"

Je tekst even aanpassen? Motor wordt direct op regelaar gesoldeerd. :)

@sven bordjes zijn al 3 dagen in beperkte oplagen aangeboden in de shop.
keek gisteren avond even in de shop,en zag dat ze er weer waren.en er een gekocht voor genetix die hier ook op het forum zit.
ook ik had geen mail gehad van de shop dat ze er weer waren hoor.vorige keer wel.

Nu krijg je na je bestelling dit te zien

There is 1 error :

01.An item in your cart is no longer available for this quantity, you cannot proceed with your order.

Ik wil er nog steeds graag eentje aanschaffen, maar geen flauw idee waar ik moet wezen.
Die winkel is iig zo leeg als maar zijn kan, dus ze zullen wel ergens anders vandaan komen?

Begin al bijna te denken aan maar gewoon een arduino pro mini op te snorren ergens. :(

Ik wil er nog steeds graag eentje aanschaffen, maar geen flauw idee waar ik moet wezen.
Die winkel is iig zo leeg als maar zijn kan, dus ze zullen wel ergens anders vandaan komen?

Begin al bijna te denken aan maar gewoon een arduino pro mini op te snorren ergens. :(

Sven en alle anderen die een CC board zoeken,
iets dieper in het open Pilot forum en je had deze thread gevonden:

OpenPilot Production Status - OpenPilot.org - The Next Generation Open Source UAV Autopilot

Met aan de rechter kant: How to buy a cc board.

Op dit moment zijn alle beschikbare boards verkocht.
Er zijn er nog een paar die nog nabewerkt moeten worden maar die zullen pas in 2012 beschikbaar komen.

Daarna is het hopen op een productie run zonder fouten.

Heeft hier misschien nog iemand een coptercontrol RC cable over die hij niet gebruikt en wil verkopen ?
Ik zou die dan graag van je over willen nemen

EDITE: Niet meer nodig heb er inmiddels 1 binnen

Laatst bewerkt:
Even een vraagje.
Ik heb een quad in Xmode met het O P board.
De instellingen zijn zoals in het filmpje van O P maar dan is hij erg tam.
Nu ik wat meer durf wil ik de stickbewegingen sneller hebben dus een heftiger reactie.
Kan ik dat zomaar in de zender wijzigen door de 100% uitslag naar 140 te zetten of moet dat in de software.
Ik heb er geen expo op staan.
Alvast bedankt
Ton

Even een vraagje.
Ik heb een quad in Xmode met het O P board.
De instellingen zijn zoals in het filmpje van O P maar dan is hij erg tam.
Nu ik wat meer durf wil ik de stickbewegingen sneller hebben dus een heftiger reactie.
Kan ik dat zomaar in de zender wijzigen door de 100% uitslag naar 140 te zetten of moet dat in de software.
Ik heb er geen expo op staan.
Alvast bedankt
Ton

Pitch and Roll rates - OpenPilot Forums

Lack of stick authority - OpenPilot Forums

Aerobatic settings - OpenPilot Forums

Dit moet genoeg zijn.

Succes.

ik vermoet dat de pid nog niet goed staan heb je het geheel met het toutje goed afgesteld???
je4 kan de stikangle verhogen maar niet te veel.
heb je een schakelaar toegewezen voor flicht moden want is de stabiele moden kan je niet verder als een op gegeven hoek in de 3d moden weer wel dan kan je hem ook flippen.
kijk de af stel filmpjes nog eens goed door en stel hem opnieuwe af.
op pagina 1 staat de info en de filmpjes.

http://vimeo.com/openpilot/pid-tuning

Nou Michel dat gaat mij een beetje boven mijn pet.
Ik heb wel de linkjes bekeken van VEJ en daar onderstaande info gevonden.
Kan ik ongestraft onderin bij Stick angle en limits de waarde van full stick angle voor alle drie verhogen naar 40 ?
En zo ook de full stick rate voor alle drie verhogen naar 250 ?
Ik hoef alleen maar een beetje meer respons meer niet.

OPstickreactievergroten.jpg

ja dat kan maar hij reageert minder snel dus kijk wel uit en doe dit op de rol en de nik en niet op de yaw.
ik zou hem eerst beter af stellen dan weet je zeker dat je goed zit want hij is nu te sloom kwa pid setings.
heb je de motoren wel op 2000 gezet zo dat ze max kunnen draaien?.

Ik quote uit de wiki.

Stick Range and Limits

When you are tuning the stabilization coefficients in the previous section, you typically want to set them as high as possible without inducing oscillation. Then you control how aggressively your aircraft flies by setting Stick and Range Limits.
En dat is wat jij wil.

Ik hoef alleen maar een beetje meer respons meer niet.

heb je de motoren wel op 2000 gezet zo dat ze max kunnen draaien?.
Dit zou ik dus niet doen.

Als quoted van de Wiki:

When applying full throttle or a "punch-out", the aircraft isn't going straight up & leveled.

Make sure your ESC's are properly calibrated.
Leave some room for the stabilization controls loops. You should make sure that the maximum throttle command from your transmitter is lower then the max. speed of the motors. In this case the control loop can increase the motors rpm even on full throttle to maintain stabilization.

Zet je full stick angle gerust alle drie op 60 en je full stick rate op 230, dan zal hij al wat heviger reageren en kan je bij wind ook beter tegen de wind in vliegen.

Ik ga er wel van uit dat de calibratie van je ESCs gedaan is zoals het moet en de calibratie van je zender natuurlijk ook.

Back