Zoals jullie uit het onderwerp kunnen lezen verkennen wij op dit moment de mogelijkheden voor een Open NK Electro 1:8 Offroad.
Een stukje historie voor de nieuwe/onbekende rijders met deze klasse...Afgelopen seizoen hebben we bij de Truggy Masters besloten naast de bestaande Truggy klassen (Masters/Hobby/Rookie) een nieuwe klasse toe te voegen genaamd de "Vrije klasse".
In de vrije klasse mocht iedereen deelnemen die een 1:8 offroad auto had staan en die niet binnen de reglementen van de Truggy Masters viel. Nu hebben wij via de wandelgangen begrepen dat er veel rijders interesse hebben in de electro klasse en aangezien er niet een echt kampioenschap voorhanden is voor deze rijders. Daarom willen wij dit als organisatie van de Truggy Masters graag faciliteren.
Het huidige plan is om de vrije klasse om te vormen naar een 1:8 electro klasse. Hierin mogen zowel truggy als buggy rijden. Om ook voor de beginnende nitro buggy rijder een klasse te bieden laten wij de mogelijkheid voor deze rijders open om ook deel te nemen. De nitro rijders rijden dus puur voor de fun mee en worden niet meegenomen voor het klassement van de OR8E.
Mixen van nitro en electro rijders levert wel 1 probleem en dat zijn de pitstops. Afgelopen jaar hebben wij voor iedereen een verplichte pitstop ingevoerd (dus zowel voor nitro als electro rijders). En eigenlijk vonden de electro rijders dit zelfs wel leuk en een extra uitdaging. De electro rijders kwamen de pit binnen, werden 5 seconden opgetild en mochten daarna weer verder met hun race.
Nu zijn er een aantal zaken waar we met name met de electro rijders over van gedachten willen wisselen, dus dat doen we dan maar hier op het forum...
De regels die wij op dit moment overwegen:
- 3 kwalificaties van 5 minuten
- Beste kwalificatie geldt voor indeling in A/B/C enz. finale
- 3 Finales (onderverdeeld in A/B/C afhankelijk van het aantal rijders) van 12 minuten
- Afhankelijk van deelname van nitro rijders een verplichte 5 seconden pitstop
- Wel of geen bandenreglement, bij een bandenreglement voorkeur voor Schumacher Minipins en Spirals
- Maximaal 4S
- Motor en ESC vrije keuze
- Technische afmetingen van de auto's volgens nitro reglementen van Truggy Masters en Buggycup.
Laat hier via het forum even weten wat jou mening is, of je gaat deelnemen en hoeveel interesse je verwacht in deze serie.
Eventueel mag ook de enquete op de Truggy Masters website ingevuld worden:
Truggy Masters | Enquête Truggy Masters 2015
Vast bedankt voor het meedenken!
Een stukje historie voor de nieuwe/onbekende rijders met deze klasse...Afgelopen seizoen hebben we bij de Truggy Masters besloten naast de bestaande Truggy klassen (Masters/Hobby/Rookie) een nieuwe klasse toe te voegen genaamd de "Vrije klasse".
In de vrije klasse mocht iedereen deelnemen die een 1:8 offroad auto had staan en die niet binnen de reglementen van de Truggy Masters viel. Nu hebben wij via de wandelgangen begrepen dat er veel rijders interesse hebben in de electro klasse en aangezien er niet een echt kampioenschap voorhanden is voor deze rijders. Daarom willen wij dit als organisatie van de Truggy Masters graag faciliteren.
Het huidige plan is om de vrije klasse om te vormen naar een 1:8 electro klasse. Hierin mogen zowel truggy als buggy rijden. Om ook voor de beginnende nitro buggy rijder een klasse te bieden laten wij de mogelijkheid voor deze rijders open om ook deel te nemen. De nitro rijders rijden dus puur voor de fun mee en worden niet meegenomen voor het klassement van de OR8E.
Mixen van nitro en electro rijders levert wel 1 probleem en dat zijn de pitstops. Afgelopen jaar hebben wij voor iedereen een verplichte pitstop ingevoerd (dus zowel voor nitro als electro rijders). En eigenlijk vonden de electro rijders dit zelfs wel leuk en een extra uitdaging. De electro rijders kwamen de pit binnen, werden 5 seconden opgetild en mochten daarna weer verder met hun race.
Nu zijn er een aantal zaken waar we met name met de electro rijders over van gedachten willen wisselen, dus dat doen we dan maar hier op het forum...
De regels die wij op dit moment overwegen:
- 3 kwalificaties van 5 minuten
- Beste kwalificatie geldt voor indeling in A/B/C enz. finale
- 3 Finales (onderverdeeld in A/B/C afhankelijk van het aantal rijders) van 12 minuten
- Afhankelijk van deelname van nitro rijders een verplichte 5 seconden pitstop
- Wel of geen bandenreglement, bij een bandenreglement voorkeur voor Schumacher Minipins en Spirals
- Maximaal 4S
- Motor en ESC vrije keuze
- Technische afmetingen van de auto's volgens nitro reglementen van Truggy Masters en Buggycup.
Laat hier via het forum even weten wat jou mening is, of je gaat deelnemen en hoeveel interesse je verwacht in deze serie.
Eventueel mag ook de enquete op de Truggy Masters website ingevuld worden:
Truggy Masters | Enquête Truggy Masters 2015
Vast bedankt voor het meedenken!
Laatst bewerkt: