Open NK Electro 1:8 Offroad

Deze reactie s komen uit t feit dat er werd gesproken over een NK , maar dit is gewoon doorborduren op zoals t ook verleden jaar ging bij de truggycup , daar is ook niets op tegen , maar een NK begint met regels en kan t niet zo zijn dat de regels per wedstrijd verschillen of dat deze worden aangepast na 2 of 3 wedstrijden,
Nu komt t over als een rommeltje.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het helemaal super Mario.
thumbs-up.jpg

Ik ben al lang blij dat jullie een competitie op willen zetten voor de 1/8 electro klasse, want die is er in Nederland niet.
En inderdaad, laten we nou eerst afwachten hoe het gaat lopen. En als blijkt dat er wijzigingen nodig dan het e.e.a. aanpassen.
Ik kijk al uit naar een mooi seizoen.

Nick.
 
Wordt een rommeltje op deze manier...

Wat nu als er maar 3 man van iedere klasse komt opdagen? Dan ben je blij dat je met wat meer op de baan staat. Er bestaat ook nog zoiets als iets een kans geven en daarna doorontwikkelen. Ter plekke kan altijd nog gekeken worden of een ander plan nodig is.
 
Als ik het vergelijk met vorige jaar met de vrije klasse, is dat er banden regelement bij is gekomen voor de buggies. Voor de rest is alles nog hetzelfde.
Ik ben voor het idee dat er gewoon iedereen moet kunnen rijden, maar hoe het nu op lijkt, is het gewoon nog steeds een vrije klasse en geen Elektro klasse.
Als in 2015 een tussen stap is van vrij naar elektro, dan zal je toch iets meer moeten veranderen dan alleen maar banden regelement.
Misschien dat er alleen elektro mee mag doen in een NK elektro en er geen nitro regels worden toegepast.
Dat lijkt me een goeie tussenstap en dat je in 2016 dan gaat kijken naar gescheiden buggy truggy klasses.
 
Precies Wen en dat was ook precies de reden waarom ik niet meegereden heb in de vrije klasse afgelopen jaar.

Yup, want nu klopt de benaming van deze thread ook niet!
Open NK Electro 1:8 offroad. Daar verwacht ik geen brandstof autos bij, zodat alle elektro rijders aan de 5sec wacht regel moeten houden.
Als het een wereld standaard is om 1:8 elektro op 4s te rijden, dan is het toch ook een wereld standaard dat er bij elektro wedstrijden geen verplichte 5sec "tank" stop is?
Sterker nog, bij een nitro wedstrijd is ook geen verplichte tank stop! Maar door de inhoud vd tank moeten ze tank stops hebben. Maar daar wordt een rijder ook niet VERPLICHT om te tanken.
Wat je dus vaak bij Americaanse wedstrijden zie, is dat er sommige rijders 1x in de 10min, ipv 7-8min, proberen te tanken dmv gasuitslag op 90% te zetten. Bij een finale van 45min, wordt je ook niet verplicht om persee 5 tank stops te maken, als je ook met 4 stops redt.

Ik snap dat het niet eerlijk wordt voor een Nitro buggy rijder, als de verplichte tankstop wordt afgeschaft.
Maar wat doet een Nitro buggy in de eerste instantie op een Open NK ELECTRO?
 
Als buggies en truggies doorelkaar rijden, maakt het ook niet uit dat de nitro en elektro doorelkaar rijden. Maar zolang er geen aparte klasses komen, zul je mij er niet zien.
 
Beste scenario zal natuurlijk 4 klasses zijn
nitro buggy
nitro truggy
elektro buggy
elektro truggy

Maar aangezien er te weinig animo is in dit kikkerlandje, kan het wss geen 4 aparte klasses worden gerealiseerd. Dat is totaal begrijpelijk.
Maar doe dan tenminste 2 verschillende klasses.
1x nitro
1x elektro.

Zo kan je makkelijk de onderscheit maken tussen nitro en elektro. Hoeven de nitro rijders geen korte finals van 12-15min te rijden en hoeven elektro rijders ook geen onnodige tank stops te maken.

Als de aantal rijders dan toeneemt, dan kan je alsnog meer klasses maken.
Want hoe het nu is, zie ik totaal geen verandering of een nieuwe klasse.
Het is nog steeds zoals vorige jaar, nitro truggys en de rest....

Of je kan ook 2 klasses maken van
1x truggy
1x buggy

Maar dan moeten alle nitro rijders een korte finale rijden en alle electro rijders een onnodige tussen stop maken.
 
Ik moet om de gang van zaken in dit topic toch wel een beetje lachen, er wordt vooral gereageerd en meningen gegeven door mensen die nog nooit een wedstrijd hebben meegedaan of zelfs hebben gekeken. En als je nu juist de reacties van de rijders leest die vorig jaar al hebben meegedaan zijn die een heel stuk positiever dan de eerstgenoemde groep ;)

Lijkt wel of jullie bang zijn voor truggies en nitro :p :p :p
 
Ik moet om de gang van zaken in dit topic toch wel een beetje lachen, er wordt vooral gereageerd en meningen gegeven door mensen die nog nooit een wedstrijd hebben meegedaan of zelfs hebben gekeken. En als je nu juist de reacties van de rijders leest die vorig jaar al hebben meegedaan zijn die een heel stuk positiever dan de eerstgenoemde groep ;)

Lijkt wel of jullie bang zijn voor truggies en nitro :p :p :p

Het gaat erom dat mensen blij worden gemaakt met een nieuwe klasse.
Om dan vervolgens weer te moeten teleur stellen dat het eigenlijk precies hetzelfde is en die hele nieuwe klasse helemaal niet komt.

Het is natuurlijk goed publiciteit en veel mensen hebben dit thread gezien door al de reacties. Maar je had het ook gewoon "Truggy masters organiseert dit jaar weer een vrije klasse" kunnen noemen.
 
tja dus snelle henk jij kent ieder die hier een reactie plaatst en ook bijna iedereen die mee heeft gedaan in de open klasse
nou daar moet ik dan weer om lachen

maar voor de nitro buggy rijders is er de buggy cup dus daar is plaats voor deze rijders

en tja waarom de electro truggy s niet tussen de nitro s

lijkt me wel zo eerlijk
 
tja dus snelle henk jij kent ieder die hier een reactie plaatst en ook bijna iedereen die mee heeft gedaan in de open klasse
nou daar moet ik dan weer om lachen

maar voor de nitro buggy rijders is er de buggy cup dus daar is plaats voor deze rijders

en tja waarom de electro truggy s niet tussen de nitro s

lijkt me wel zo eerlijk

Dat zijn allemaal opties, maar ook die enkele truggy rijders willen voor een beker kunnen strijden....dus zou lullig zijn om die bij de nitro truggies te zetten.

Nogmaals, we wachten de inschrijvingen even af en dan kunnen we gericht indelen, gaat allemaal goed komen. Vooraf kunnen we er weken over nadenken maar in de praktijk hebben we daar weinig aan.

We hopen op een flinke groep e-buggies dan zijn de keuzes eenvoudiger.
 
Wow Mario wat een commentaren en meningen terwijl er eigenlijk wederom weer een leuk competitie wordt georganiseerd door Truggymasters. Ik heb vorig jaar 4 of 5 wedstijden meegereden nooit een keer podium gehaald maar in het eindklassement toch 3e geworden en dit kwam simpelweg omdat veel rijders te laat doorhadden hoe leuk deze competitie is/was. En nu voor seizoen 2015 hebben er veel rijders de kans om zich voor te bereiden voor de Open NK 1:8 Elektro Offroad (al is het maar om hun mening te spuien op het forum).
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er volgend seizoen veel trouwe 1:8 rijders op de circuits zullen verschijnen wat weer gunstig is voor de clubs. Ik heb vorig jaar zowel met Truggy als Buggy deelgenomen en met de Truggy was min of meer noodgedwongen maar ik heb wel een leuke dag gehad en veel wedstrijd en race ervaring mee naar huis genomen. :-)
Dus alle “negatievelingen” geef het een kans en vertrouw op de ervaring van de Tuggymasters. Ik weet namelijk zeker dat de top 10 maar zeker de nummers 1, 2 en 3 rijders zullen zijn met een elektro-buggy op banden uit het bandenregelement.

Grtz Ivar
 
Ooh ik twijfel nie dat het niet leuk wordt.
In 2015 ben ik sws van plan om een paar wedstrijden mee te rijden.
Ik vind het alleen jammer dat de organisatie een topic begint over NK open elektro en vervolgens meningen van iedereen vraagt. Om vervolgens hetzelfde vrije klasse te houden ipv de titel van dit topic.
 
Ik begrijp dat er gewoon geen duidelijk regelement is. Persoonlijk vimd ik de insteek van eerst maar zien en dan de regels aanpassen een totaal verkeerde verhouding. Ik ga graag komend zomer veel ebuggy wedstrijden rijden echter heb ik geen zin in 75% onduidelijkheden omtrend het regelement. Heb het al eerder genoemt, of het nou buggies enof truggies 1:10onroad electro en 1:10onroad nitro is, wil je een serieuze competitie dan gooi je dat niet door elkaar heen. Tuurlijk is het in een opstart jaar moeilijk maar laten we nou alsjeblieft met iets duidelijks beginnen want dan kan iedereen een eerlijke wedstrijd rijden..
 
Geweldig Mario

Ziet er goed uit wat jullie van plan zijn voor 2015 betreffende de Elektro aangedreven auto,s
Laten we hopen op veel elektro rijders in 2015 en er een mooie klasse van maken tussen de Nitro Truggy,s.
En aanpassingen kan je altijd in de loop van het seizoen doen met de aanwezige rijders want hier doe je het voor.
Ik ben er bij in 2015

Ga zo door.

Raymond Houtman
 
Volgens mij is het reglement heel duidelijk.
E-buggy, E-truggy en nitro buggy is 1 klasse.

Vorig jaar waren er enkele E-truggy rijders. Ik heb vorig jaar geen problemen gezien op de baan. En de banen van tegenwoordig zijn 2 meter of meer breed.

De truggymasters organiseren tenminste iets voor de electro rijders. Wees daar dankbaar voor.

Splitsen van de buggy en truggy is eigenlijk niet mogelijk omdat de opkomst niet duidelijk is.
Vorig jaar waren er telkens maar twee heats. Dus dan is het onmogelijk om te splitsen.


Gr Peter
 
Back
Top