Open NK Electro 1:8 Offroad

Denk dat je dat niet moet veranderen per wedstrijd ,maar gewoon een vaste kwali tijd en een vaste finale tijd moet aan houden.
 
12min is genoeg jo. Vaak weet je al na 5 al min wie het gaat winnen.
En na 15min krijg ik kramp aan mijn vingers :P
 
12min is genoeg jo. Vaak weet je al na 5 al min wie het gaat winnen.
En na 15min krijg ik kramp aan mijn vingers :P

Truggy Masters finale is 30 minuten, en eerlijk gezegd mag die zelfs langer van mij :)

Ik denk dat we in het reglement vermelden dat de finales 12 tot 15 minuten zijn en we afhankelijk van tijdschema en rijders op de dag zelf een keuze maken.

De ene baan is de andere niet, ook qua stroomverbruik.
 
Interessant topic! Onlangs heb ook een 1/8E buggy aangeschaft en wil proberen ook eens een wedstrijdje mee te pikken.

Ik wil nog wel even wat kwijt mbt. de reglementen.
In een beginfase van een klasse lijkt het mij dat je een zo breed mogelijk publiek aan wilt trekken. Zo weinig mogelijk regels die deelname van rijders uitsluiten.

De situatie van Passat is een perfect voorbeeld. Ik weet toevallig dat hij de auto recent overgenomen heeft om deze klasse te kunnen rijden. De set is zo afgestemd dat er qua snelheid zo weinig mogelijk verschil is met nitro/4S electro buggies. Nu zou hij direct moeten investeren om mee te kunnen doen met de wedstrijden, mogelijk haakt hij hierdoor zelfs af? Gemiste kans lijkt me..

Mijn mening:
Laat het qua regels in het eerste jaar wat vrijer en doe als organisatie ervaring op wat kan en wat niet kan. Enorme snelheidsverschillen zijn natuurlijk niet gewenst. Ik denk alleen dat er slechts een klein deel van de deelnemers daadwerkelijk voordeel zal halen uit die extra snelheid.
Een ander idee:
Ik meen dat de truggy cup verdeeld is in enkele klasses met opbouwend niveau qua rijders? Misschien een idee om de E-klasse ook te verdelen in een 4S spec klasse voor de profi's en een klasse met minder regels qua setup voor de instappers?

Ik ben benieuwd naar het commentaar.

Gr. Kris la Gasse
 
Truggy Masters finale is 30 minuten, en eerlijk gezegd mag die zelfs langer van mij :)

Ik denk dat we in het reglement vermelden dat de finales 12 tot 15 minuten zijn en we afhankelijk van tijdschema en rijders op de dag zelf een keuze maken.

De ene baan is de andere niet, ook qua stroomverbruik.

opzich is 15min ook een goed idee nu ik erover nadenk. Zo geef je de buggy rijders iets extra voordeel omdat zij langer op 1 accu kunnen dan truggys. Zo kan een truggy niet meer een tandje hoger gearen en heb je een eerlijkere wedstrijd tussen de buggy en truggys.
 
Volgens mij moet je dit gewoon vast leggen in de reglementen de rijtijden in de
kwalificaties en finales en niet per wedstrijd gaan bekijken ,tenminste als je t serieus wilt aanpakken , en verder het eerste jaar wat ook Kris aangeeft niet te veel regels qua motors ,accu's regelaars ,zo dat iedereen gelijk in kan stappen , wacht t zelf ook even af wat men nu op papier gaat zetten, al staat mn 1/8 mugen er wel klaar voor.
 
Zo.... even een paar pagina`s doorgelezen en weer helemaal enthousiast voor het electro wedstrijd rijden.

Onlangs zelf na 3 jaar short course rijden (ja ook wedstrijden) overgestapt naar een 1/8 buggy en ben van plan om zeker wat wedstrijdjes mee te pakken van deze nieuwe cup.

Mijn mening wat betreft de regels...

4S max, motor/esc vrij, A/B/C finales, qualificaties 5 en finales 12 a 15 min...

Banden zou ik vrij laten ivm lagere instap drempel.
Het is toch minimaal €30,- die je mensen weer verplicht als men een wedstrijdje wil meepakken...
 
Ja lengte vd finale moet je wel van te voren vast leggen. Niet elke truggy kan met elke redelijke lipo 15min rijden.
Gisteren speciaal getimed, serpent 811 met t8 4038 2000kv motor, gegeard 17/50 (70km) kan met 30 lading oude turnigy 65c 5000mah lipo 12-13min mee rijden.
Dus voor een 15min finale zal ik accus van rond de 7000mah nodig hebben
 
Ja lengte vd finale moet je wel van te voren vast leggen. Niet elke truggy kan met elke redelijke lipo 15min rijden.
Gisteren speciaal getimed, serpent 811 met t8 4038 2000kv motor, gegeard 17/50 (70km) kan met 30 lading oude turnigy 65c 5000mah lipo 12-13min mee rijden.
Dus voor een 15min finale zal ik accus van rond de 7000mah nodig hebben

Op welke baan heb je dit gemeten?
Kan handig zijn om te weten ;)
 
Door juist te kiezen voor bv alleen de Minipin bespaar je juist in de kosten.
Waneer je deze aanschaft in de 2 hardheden die er zijn ben je voor nog geen 100,00 klaar.
Laat je alle banden toe dan zou je om mee te kunnen rijden in de top wel voor honderden euro,s aan banden kopen.

Ik kom uit de 1/6 Off road sector en deze is juist door de vrije bandenkeuze niet te betalen.

De tijd van de finale zal je moeten bepalen aan de deelnemers die meedoen het liefs zo lang mogelijk bv 15 min maar dan moeten wel alle rijders die kunnen halen anders moet je deze tijd terug brengen naar bv 12.00 minuten

Groet Raymond
 
Op welke baan heb je dit gemeten?
Kan handig zijn om te weten ;)

Het is op de baan van rcduiven. Een klei baan met 2 rechte stukken waarbij je volgas kan. 1 is ong 30m en andere rond de 20m.
Wss op een kleinere baan met minder rechte stukken dat ik 1-2min langer kan rijden.

Om aan de save kant te zitten bij een finale van 15min is toch wel handig voor mij om 7000mah accus te nemen. Dat geldt denk ik voor de meeste truggys, aangezien een serpent toch een vd lichtere is.

Vanavond zal ik es nogmaals testen op een kleine 1/10 indoor baan. Waarbij ik nooit volgas kan geven.

Kwa banden regelementen: je hebt voor en nadelen. Voor mensen die 1 of 2x mee doen, die komen dan niet meer. Voor mensen die altijd mee doen, is het natuurlijk goedkoper. Maar een fanatiekeling die koopt toch wel een nieuwe set voor elke wedstrijd. Ongeacht met of zonder regelement.
 
Laatst bewerkt:
De fanatieke buggy electro rijders doen juist er lang met een set minipin en kopen zeker niet elke wedstrijd nieuwe banden.

Volgens mij heb jij daar nog veel van thuis liggen.

En wat zal een truggy moeten gebruiken? Ik kan namelijk nergens mini pins voor 1/8 truggy vinden.
 
Was dat maar waar.

Ik ben mijn Buggy nog aan het opbouwen.

Weet niet welke banden goed werken op een truggy maar dit zou je afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige truggy,s vrij kunnen laten.

Mogelijk maar dit is nog afwachten komt er een klasse alleen voor de elektro buggy's maar dit zal zijn afhankelijk van de deelnemers aantallen.
(verwacht dat dit een grote groep word)

Zoals altijd zal dit goed geregeld worden door de Truggy Masters organisatie .
 
Ik ben voor eerlijkheid. Dus als een banden regelement is, dan moet het zowel voor buggy als truggy. En ze moeten dan ook hetzelfde type banden gebruiken. Dus geen mini pins voor buggys en city blocks voor truggys.
 
Nee lijkt mij ook ,Buggy en Truggy gaan niet samen , is geen eerlijke competitie.

Ja dat denk ik ook. Maar er zijn weinig elektro truggy rijders in nl. Dus om die ook mee te kunnen laten doen, worden denk ik buggy en truggys bijmekaar gezet.
Ik rij zelf truggy en ik moet zeggen dat je met een truggy gewoon sneller bent.
 
Ja dat denk ik ook. Maar er zijn weinig elektro truggy rijders in nl. Dus om die ook mee te kunnen laten doen, worden denk ik buggy en truggys bijmekaar gezet.
Ik rij zelf truggy en ik moet zeggen dat je met een truggy gewoon sneller bent.

Dit is een moeilijk punt, in de basis is een buggy sneller...maar met een truggy is de kans op grip roll minder en over het algemeen maak je met een truggy minder (snel) fouten waardoor je een baaninzet nodig hebt.

Rij je netjes dan is een buggy sneller dan een truggy doordat deze sneller en directer stuurt en een hogere bochtsnelheid heeft, op de rechte stukken is een buggy ook sneller op snelheid doordat ze iets minder zwaar zijn. Maar...voor een minder nette/ervaren rijder zal juist de truggy sneller zijn aangezien je waarschijnlijk minder fouten maakt.

Al met al denk ik dat ze elkaar niet veel voor elkaar zullen onder doen.
 
Back
Top