Opbouw T-Rex 600 ESP Superior Combo

Hallo allen.

First of all, mijn excuses als dit weer het zoveelste topic wordt over dit onderwerp.

Aangezien het nog een beetje winter is en ik wat wil gaan bouwen heb ik een T-rex 600 ESP superior combo kit gekocht.

De bedoeling is dat ik hiermee van het voorjaar mee ga "vliegen"..
Tenminste als ik nog wat meer ervaring heb met mijn 450 modellen.
Ook is het "niet" de bedoeling om 3D te gaan vliegen.

Maar ik heb NU zin om alvast wat klaar te maken om er alvast naar uit te kijken.. (soort van motivatie) :P

Nu heb ik een paar dingen op een rijtje gezet van wat ik denk extra nodig te hebben:

Zender:
Spektrum DX7 + AR7000 ontvanger ivm satelliet ontvanger.

Gyro:
Futaba GY401
Spartan DS760 (of is dit overkill voor standard flights?)

Servo's:
Rudder: Futaba? welke?
Cyclic: Futaba? welke?

Accu's:
Zippy Flightmax: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 30C $89.06

Dit is in iedergeval wat ik zo even kan opsommen.

Any hulp is apreciated! :)

Ik weet niet wat voor je zender je nu hebt maar een 6ch zoals de Dx6I met AR6200 voldoet ook prima hoor. Ik zou wel 2.4ghz en een 2e satelliet ontvanger aanbevelen.

Qua gyro: Ik zou zeker voor een Spartan of vergelijkbaar gaan. De gy401 is al wat ouder en de nieuwe gyro's zijn gewoon veel strakker, ook een beginner heeft hier extra baat bij. Niet iets om op te besparen. Er zijn ook kits waar een Align GP750 bij in zit, ook een top gyro.

Servo's: Ook persoonlijk maar de Align DS610's zijn zeer sterk qua prijs/kwaliteit. Vlieg ik zelf ook mee en ook voor flybarless voldoen ze erg goed. Verder heb je natuurlijk de Futaba BLS serie die erg goed zijn, de JR8717 enz. Ik heb zelf de Align DS620 als tailservo maar de nieuwe 650 schijnt nog beter te zijn.

Lipo's zijn prima, ik heb zelf met de Turnigy serie gevlogen, voldoen prima.

Ik weet niet wat voor je zender je nu hebt maar een 6ch zoals de Dx6I met AR6200 voldoet ook prima hoor. Ik zou wel 2.4ghz en een 2e satelliet ontvanger aanbevelen.

Ik heb nu een Walkera Wk2801PRO zender, maar ik wil voor deze heli een goede zender hebben.
Ik wil dan gaan voor de DX7 daar zit een AR7000 ontvanger bij met een remote ontvanger.
Dat met die extra satelliet, daar bedoel je de remote ontvanger zeker mee?

Qua gyro: Ik zou zeker voor een Spartan of vergelijkbaar gaan. De gy401 is al wat ouder en de nieuwe gyro's zijn gewoon veel strakker, ook een beginner heeft hier extra baat bij. Niet iets om op te besparen. Er zijn ook kits waar een Align GP750 bij in zit, ook een top gyro.

Ok, duidelijk wordt dus een Spartan DS760 :)

Servo's: Ook persoonlijk maar de Align DS610's zijn zeer sterk qua prijs/kwaliteit. Vlieg ik zelf ook mee en ook voor flybarless voldoen ze erg goed. Verder heb je natuurlijk de Futaba BLS serie die erg goed zijn, de JR8717 enz. Ik heb zelf de Align DS620 als tailservo maar de nieuwe 650 schijnt nog beter te zijn.

Ok, voor de swashservo's dus de DS610's en voor de Rudder wordt het de DS650.
Deze hebben ze bij 4rc.nl

Evt Futaba typen? (ik wil zoveel mogelijk in NL kunnen bestellen)

Lipo's zijn prima, ik heb zelf met de Turnigy serie gevlogen, voldoen prima.

Ok, dan worden het er daar 2 of 3 van :)

De DX7 is een prachtige zender. Daar zul je zeker veel plezier aan hebben. Met die extra satelliet bedoel ik inderdaad de remote ontvanger mee. Verder kun je als je wat geld wilt besparen ook eens over de grens kijken. Dat kan echt honderden euro's schelen. PB maar voor een leuk adresje i.v.m. reclame. Ik mijn 600 ESP ook uit het buitenland en met speed post heb je alles zo in huis. Verder hebben ze vaak aantrekkelijke combo's. Zolang je maar uit het Oosten dingen haalt heb je ook 9/10 keer geluk met de douane, zelfs mijn 600 kwam kostenvrij Nederland binnen.

Ik haal normaliter ook alles uit het oosten vandaan. met de welbekende taric codes.
Alleen met dure dingen doe ik dat gewoon liever niet.
Slechte ervaring mee als er iets niet goed mocht zijn.. dan is het oosten ineens wel erg ver weg :(
Dan betaal ik liever iets meer...

Maar wat betreft die accu's die bestel ik gewoon daar..

Maar goed, ik ga eens opzoek naar wat adresjes voor de spulletje hier in NL :)

USA heb ik de ervaring dat je erg snel douane kosten aan de kont hebt hangen :( Sowieso zijn zaken in het Oosten toch vaak goedkoper met de grotere dingen als combo's of kits.

Op de een of andere manier is fedex ideaal daarvoor ;)

Oosten is wel goedkoper ja. Maar de service uit VS is dan wel weer beter.

Ga ik volgende keer Fedex proberen! Bedankt voor de tip ;) In de USA kun je beter terecht voor de kleinere en exclusievere dingen heb ik persoonlijk ervaren. Aantal erg goede shops daar ook met idd. supersnel shipping and goede service.

Ik weet niet wat voor je zender je nu hebt maar een 6ch zoals de Dx6I met AR6200 voldoet ook prima hoor.

Kan de DX7i Tx met een AR6200 Rx overweg of zou dat storing opleveren? Zit er namelijk ook over te denken, ook ivm oriëntatie voor nitro.

Grt

Remo

Wat ik heb begrepen is dat de DX7 tx alle ontvangers kan aansturen.
Behalve die voor de SE versie, met highspeed/high resolution.

Of de DX7SE wel alle ontvangers kan aansturen dat weet ik niet.
de DX7SE schijnt iig geen trainer i/o te hebben omdat het protocol anders is.

De DX7 kan prima met de AR6200 overweg. Ik zou alleen niet voor de SE versie gaan. Je mist de trainerpoort en het hele SE gebeuren voegt in mijn beleving niet zoveel toe.

Zo, Combo kit is binnen, en zit alweer bijna in elkaar..
Wat een leuke klus is dat zeg!! :)

Spartan komt morgen binnen.

Over de servo's ben ik nog niet uit.

Het wordt in iedergeval de Spektrum DX7, deze zal ik eerdaags eens bestellen..

Inmiddels weer een update..

Alle onderdelen zijn inmiddels binnen, en de T-Rex is zo goed als helemaal opgebouwd.

* Swash Servo's Align DS-610
* Rudder Servo Align DS-650
* Gyro - Spartan DS-760 (met USB kabel)
* Accu's Turnigy 6s 5000mah
* Zender Spektrum DX7 + AR7000

Ben nu de Heli aan het afstellen, Swash plate aan het levelen.
En natuurlijk de COG van de heli zelf aan het optimalizeren.

Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

Ok, zoals beloofd hier wat foto's :)

Swash is helemaal recht.. totaal geen trims nodig in de zender, ook voor de staart niet, alles mechanisch helemaal goed gekregen.
En de COG is helemaal perfect geworden :)

dsc00015tq.jpg

dsc00017t.jpg

dsc00018tx.jpg

dsc00021tw.jpg

dsc00022tj.jpg

dsc00024tp.jpg

Back