Onze slepers verdwijnen.

Ahoy Mensen
Onze Hollandse sleepvaart verdwijn naar het buitenland
Geen Hollandse zeesplerers meer.
Dit las ik gisteren in de Smit press release.

SMIT intends to sell its 50% interest in SmitWijs Towage

Rotterdam, 11 October 2006

SMIT has the intention to sell its 50% interest in SmitWijs Towage to the other shareholder SvitzerWijsmuller. Both shareholders are of the opinion that these ocean towage activities will have a stronger position towards the future when under control of one party.
The cyclical nature of ocean towage activities is not compatible with SMIT’s strategy of growth and stability.

The activities will be continued by SvitzerWijsmuller with the current team of Dutch officers.
SMIT will discuss the consequences of the above mentioned intention with the Unions and its Works Council.

Above mentioned intended transaction will not effect the results of SMIT.

-000-

For more information:
B. Vree
Chief Executive Officer
Tel: +31 (0)10 4549911
e-mail: b.vree@smit.com

Ons bestaan als de beste in de zeesleepvaart
Is daarmee over.

:cry:

Als recht geaarde Smit zeesleep fanaat is dit een heel trieste dag.
Een bedrijfstak is de nek omgedraaid, en bedrijfstak waar Nederland, en niet in de laatste plaats Smit zelf, beroemd om is geworden.

Wat is Smit nog zonder de naam en faam van de zeesleperij.
Maar het was iets wat er al aan zat te komen.
Om Smit heen werd wel geinvesteerd in nieuwe schepen.
Jammer dat het management en aandeelhouders niet durfden te investeren in nieuw groot materieel.
Getuigd niet van echt ondernemerschap. Heel jammer.

Hier op zen HOLLANDS
ROTTERDAM (ANP) - Haven- en bergingsbedrijf Smit stapt uit de zeesleepvaart. De Rotterdamse onderneming maakte woensdag bekend zijn belang van 50 procent in SmitWijs Towage te willen verkopen aan mede-aandeelhouder SvitzerWijsmuller.
,,De activiteiten zijn te cyclisch en we willen juist meer stabiliteit,'' aldus Smit-topman Ben Vree woensdag in een toelichting. Vree hoopt de transactie binnen een maand definitief te sluiten.
Bij het samenwerkingsverband met SvitzerWijsmuller werken zo'n 35 mensen van Smit. De verkoop heeft geen effect op de resultaten van Smit.
De zeesleepvaart is een van de oorspronkelijke activiteiten van Smit. De zeesleepvaart is sterk afhankelijk van de economische cycli in de offshore-industrie. De vloot is verouderd en voor een nieuwe vloot is veel geld nodig.

mvg
Frederik :D

Ik hoorde vandaag van één van de medewerkers van SMIT dat o.a. de Smit Rotterdam (en nog 3 zusterschepen) vandaag (12-10-2006) zijn verkocht aan WijsMüller.

Môge Mannen,

Intens triest, Nedlloyd Shell tankers en nog teveel om
op te noemen.
En nu Smit , de aandeelhouders willen hun geld berg
aan vullen.
Wat ben ik blij dat ik met pensioen ben(vervroegd)
Maar je zult nog maar in dienst zijn!!!!!

Mischien kunnen junior beleggers de Fury van stal
halen, goed voor Zeevaart scholen en voor Deans
Marine voor zijn Fury.

Gr. Rob

Hoe verkwansel je je goeie naam en vakmanschap...
Zo dus.

Dit...
smit.JPG

wordt:
geen%20smit.jpg

De aandeelhouder regeert... Triest!

@Roel van Essen
Oh zo dus. :)
Ja: dan verdwijnd straks ook de Ooievaar bij STORK. :roll:
Want daar zijn ze ook flink bezig , het NL product naar de klote te helpen.
mvg
Frederik. :D :D :D

ps
En wie brengt straks dan de kindjes rond

NL sterft uit :D :D

zo das inderdaad wel heel jammer:(
maar ik verheug me wel op haar nieuwe kleuren
maar ik ga nu zitten twijfelen in welke kleuren ik haar zal spuiten aangezien ik er nu ook mee bezig ben in schaal 1:50 maar ik zal de smit kleurjes wel missen :(

armando

Botsjunge zei:
Ik hoorde vandaag van één van de medewerkers van SMIT dat o.a. de Smit Rotterdam (en nog 3 zusterschepen) vandaag (12-10-2006) zijn verkocht aan WijsMüller.

Ook ff de eerdere berichten lezen :cry:
En ze worden niet overgenomen door WijsMuller, wat die bestaat ook niet meer!
Svitzer heeft de aandelen overgenomen, welk weer een onderdeel is van de Maersk

@Adam,

Sorry hoor....ik ben (nog steeds) een halve landrot.!!

Dacht echt dat ik het goed gehoord had........ :oops: niet dus......

Moe'k toch mijn lijntje met Smit International nog maar eens checken..

:?

Dat lijntje was wel goed hoor: 't Was eerst Svitzer-Wijsmuller, maar die laatste naam viel bijna tegelijkertijd af als de aankoop van de 3 zeeslepers en toen bleef alleen Svitzer (100% van Maersk) over.
Gelukkig zit het hoofdkantoor van Svitzer Ocean Towage nog in Nederland (Hoofddorp), dus helemaal weg is het nog niet.

Bedankt Manus, het klopt van die oude liefde!
Gelukkig zit het hoofdkantoor van Svitzer Ocean Towage nog in Nederland (Hoofddorp), dus helemaal weg is het nog niet.
en aangezien dit nog klopt na zoveel jaar, kan dit topic wel wat nieuw leven ingeblazen krijgen. De slepers zijn Nederland nog steeds niet uit.

Nieuws, één jaar later....
Wéér te koop:
Alledrie de zeeslepers van Svitzer Ocean Towage staan weer te koop.

Dus wie nog aan foto's wil komen, moet de London in de gaten houden die gepland staat voor Vlissingen in de loop van oktober. Het kon maar zo de laatste keer zijn, dat ze in de Svitzerkleuren te zien is.

De Singapore en de Rotterdam zijn niet in de buurt.

Grafstemming, onder de liefhebbers, maar vooral onder de bemanning.

Heel slecht jaar is dit, Had het ook al vernomen dat de Rotterdam / London / Singapore zouden verdwijnen,
Tempest en Typhoon zal al verkocht en nu staan deze 3 weer te koop,

Voor de Singapore moet je wel flink je beurs open trekken met hun 6 mlj $
De London en Rotterdam kosten een stuk minder ( 2,7 en 3,5)

Ja oude liefde roest niet en wat het nog triester maakt is dat Svitzer deze week bekend gemaakt heeft dat "ocean towage" niet meer bechouwd wordt als een core activity en dat de activeiten beeindigd gaan worden. Dus dat wordt verkopen of slopen. Daarmee verdwijnen zo goed als zeker de laatste "echte" symbolen van de Nederlandse zeesleepvaart. Buiten beschouwing gelaten de oranje slepers van ITC en de groene van Fairmoint, die nog met Nederlandse officieren varen, maar beide eigenlijk geen echte Nederlandse bedrijven zijn.

Groeten

Wim

Waar een klein land weer klein in wordt, luidt dan het spreekwoord helaas in dit geval. Wat is de volgende stap, dijken bestellen in China? :rolleyes:

Back