ONTMOETINGSDAG: Zaterdag 19 april 2014

Daarnaast heb ik een tekeningenset van Sovereign of the Seas (Sergal) en
een houtdraaibankje die ik over heb. Over te nemen voor schappelijke prijs.

Ik was net aan het kijken naar een houtdraaibankje dus je hebt daar al een geïnteresseerde voor. Ik ben benieuwd :) Welk merk is het?

Inrichting 19 april

Hallo,

Ik las wat comments over de inrichting. Hier even wat info vanuit de "organisatie" :-)

Ik kijk samen met Diederik op de ochtend zelf hoe we het beste kunnen inrichten. Er zijn voldoende tafels en de ruimte is groot, maar we willen ook een goede doorloop hebben. Het is nog best wat werk om alles op te bouwen dus wij zullen zelf vroeg aanwezig zijn, daarna kunnen de eerst gearriveerden nog een handje helpen :)

Bar
Er is een aansluitende grote bar/lounge ruimte met veel grote tafels en stoelen, daar kun je ook gaan zitten met laptops, tekeningen, boeken etc als de zaal te vol word.

Zaal
Dan even het volgende, ik weet niet hoe iedereen er over denkt maar hier mijn visie ivm de verhouding tussen modellen in "aanbouw" en die "af" zijn:

Het lijkt mij qua presentatie het mooiste voor bezoekers om alle schepen die "af" zijn enigzins bijelkaar te presenteren, en op een aparte "set" tafels de schepen in aanbouw. Op deze manier kunnen we 1 mooie totaal expositie bieden van afgebouwde schepen. Omdat er bijna de helft van de schepen in "aanbouw" zijn zou het in mijn ogen heel rommelig worden als deze steeds "per bouwer" bijelkaar staan.

Dan op een aparte set tafels alle (of een aantal)schepen in aanbouw tonen om een impressie te geven van hoe een schip gebouwd word van spanten tot het eind resultaat en de stappen daar tussenin. Dit kunnen we dan leuk aankleden met wat tekeningen, een bouwdoos inhoud, naslagwerken etc zodat bezoekers kunnen zien wat houtmodelbouw is. De meeste hebben namelijk het beeld van plastic onderdelen losknippen en plakken. Het lijkt me stoer om te laten zien hoe ambachtelijk het is. Hier past dan ook het scheepswerf diorama goed bij.

Enfin, ik denk dat bovenstaande beter werkt dan bijvoorbeeld iedereen al zijn schepen per "persoon" bijelkaar. Het word dan een grote bups afgebouwde modellen met daartussen steeds ook allerlei halve modellen.

Maar!! we staan open voor suggesties dus laat het horen als jullie dit helemaal niks vinden. Qua bezoekers zal het heus geen storm lopen dus we moeten vooral doen wat wij zelf leuk vinden. Het is uiteindelijk vooral een dag voor onszelf :)

Groeten!

Chris

Wat voor bezoekers altijd leuk is (maar ook lastig te realiseren denk ik) is als er een beetje "actie" is.

Niet een piratengevecht, of het naspelen van de slag om Duizel tussen Nelson en Michiel de Ruyter, maar meer zoiets van iemand die een stuk tuigage aan het maken is of zo.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me ook dat dit nauwelijks uitvoerbaar is.:(

Whoooww. Als dit maar geen oeverloze discussie gaat worden. Maar jullie hebben de organisatie en bepalen in principe. Toch?
Mij lijkt het wel wat rommelig worden aangezien naar mijn mening elke "eigenaar" zowel van zijn of haar gereedgekomen modellen, als zeker van zijn in aanbouw zijnde schip iets wil vertellen. Het wordt dan denk ik een door elkaar geloop van bouwers en toeschouwers. Nee, volgens mij zou iedereen op één tafel alles moeten stallen. Je kunt dan ook makkelijker je schepen in de gaten houden.
Hoe laat zijn jullie er? Als ik moet helpen hoor ik het wel. Ik ben er donderdagmiddag al. :rolleyes: Wij combineren het nl met de sleurhut voor een Paasweekeinde op een camping vlak in de buurt.

Wat voor bezoekers altijd leuk is (maar ook lastig te realiseren denk ik) is als er een beetje "actie" is.

Niet een piratengevecht, of het naspelen van de slag om Duizel tussen Nelson en Michiel de Ruyter, maar meer zoiets van iemand die een stuk tuigage aan het maken is of zo.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me ook dat dit nauwelijks uitvoerbaar is.:(

Wel leuk idee, er is nog genoeg te bouwen aan mijn schip dus wel verleidelijk om een hele dag te kunnen bouwen ;) Maar ik denk dat ik alleen maar van hot naar haar aan het rennen ben de 19e

Whoooww. Als dit maar geen oeverloze discussie gaat worden. Maar jullie hebben de organisatie en bepalen in principe. Toch?
Mij lijkt het wel wat rommelig worden aangezien naar mijn mening elke "eigenaar" zowel van zijn of haar gereedgekomen modellen, als zeker van zijn in aanbouw zijnde schip iets wil vertellen. Het wordt dan denk ik een door elkaar geloop van bouwers en toeschouwers. Nee, volgens mij zou iedereen op één tafel alles moeten stallen. Je kunt dan ook makkelijker je schepen in de gaten houden.
Hoe laat zijn jullie er? Als ik moet helpen hoor ik het wel. Ik ben er donderdagmiddag al. :rolleyes: Wij combineren het nl met de sleurhut voor een Paasweekeinde op een camping vlak in de buurt.

Wij zijn er om 8:30. Alle hulp is welkom!
Ga je naar Ter Spegelt? :) mooie camping :)

Hoe het ingericht wordt kunnen we ter plekke nog zien.
Ik voel voor beide opstel mogelijkheden wel wat:D

Mijn ervaring met de vorige ontmoetingsdag is dat de bezoekers (niet bouwers) eigenlijk alleen maar oog hebben voor afgebouwde schepen.
Die maken natuurlijk het meeste indruk.
Schepen in aanbouw zijn over het algemeen alleen voor de hobbyisten interessant, wij kijken graag naar hoe het gedaan wordt.
Dat zijn voor ons leer momenten.
De bezoekers hebben over het algemeen geen oog voor hoe het precies gedaan wordt.
Terwijl ik dit schrijf lijkt het mij wel leuk om juist het in aanbouw zijnde deel wat te accentueren.
De bouwers kunnen dan desgewenst uitleg geven, en raken mensen misschien wel enthousiast.

Als er mensen zijn die ter plekke iets aan hun boot willen doen, kan dat voor de bezoeker héél informatief zijn.

Ik zal er rond 9 uur zijn, steek graag een handje toe.
In Barneveld stonden de modellen erg dicht op de bezoekers, zo dicht dat ik regelmatig mijn hart vasthield.
Persoonlijk vindt ik het belangrijk dat we een oogje in het zeil kunnen houden, zodat we onze modellen weer onaangetast mee terug kunnen nemen, en geen onderdelen kwijt zijn zoals prachtige Brody ovens enzo;);)

Mijn ervaring met de vorige ontmoetingsdag is dat de bezoekers (niet bouwers) eigenlijk alleen maar oog hebben voor afgebouwde schepen.
Die maken natuurlijk het meeste indruk.
Schepen in aanbouw zijn over het algemeen alleen voor de hobbyisten interessant, wij kijken graag naar hoe het gedaan wordt.
Dat zijn voor ons leer momenten.

Inderdaad dat dacht ik ook. Maar ik wil wel even horen wat iedereen zijn gevoel hier is. Ik weet het, zoveel meningen maar dan kunnen we zaterdag toch met een beetje info de opstelling maken. En inderdaad het is zo gepiept om ff wat schepen op een andere tafel te zetten moest het toch niets zijn.

waarom ga ik trouwens automatisch belgische zinsbouw typen? :infinity:

Mij lijkt een indeling in gereed zijnde schepen en in aanbouw zijnde een goede. Minder rommelig. Misschien staan je eigen schepen dan uit elkaar, maar elke bouwer kan toch ook een oogje houden op andermans schip ?
Jan Zwart

Ik bind er een zware ketting omheen met een joekel van een hangslot:rolling::rolling::rolling:

Gezien de hektiek op mijn werk de komende dagen alvast maar begonnen met spullen gereed zetten voor zaterdag zodat ik hoop niets te vergeten. Ik neem in ieder geval ook wat klein spul mee om te knutselen mocht daar de situatie zich voor lenen, uit ervaring van andere evenementen krijg je hierdoor veel aanspraak van toeschouwers en als we Chris mogen geloven wordt het druk:)

Ik heb net de San Francisco ingepakt maar dat is voor mij een eenmalige actie het is mij toch te breekbaar allemaal vooral het tuigage is toch lastig. :agrue::agrue:

Maar het zit in de doos dus gaat zaterdag gewoon mee.

Ik neem in ieder geval ook wat klein spul mee om te knutselen mocht daar de situatie zich voor lenen, uit ervaring van andere evenementen krijg je hierdoor veel aanspraak van toeschouwers en als we Chris mogen geloven wordt het druk:)

Is eigenlijk best een goed idee:cool:

Voor de liefhebbers onder ons - ik heb hier nog wat gebruineerd messing liggen, kan daar zaterdag wat van meenemen. Plaatjes moet ik nog even fatsoenlijk knippen - worden dan ca. 10 x 10 cm. Het is de lichtere kleur op de foto.

Bij interesse hoor ik het wel (ik ga hier ook een beetje als lokale dealer spul staan uit te delen...:D)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil wel een stukje. Ik heb lang geleden wel eens wat glas gegrafeerd. Ben benieuwd of het ook op messing lukt. Bij glas kon ik het plaatje er nog onder leggen en als het ware overtrekken. Zal hiermee wat lastiger gaan :)

Back