Onderzoek Offroad Vereniging Drenthe

Hallo allemaal,

Vanwege het uitblijven van een vereniging voor RC rijden in Drenthe, wil ik via deze weg onderzoeken hoeveel animo er voor is.
Het idee is om in de omgeving van Emmen een off-road en eventueel een on-road aan te leggen.

Om dit te realiseren moet er voortijdig duidelijk zijn hoeveel mensen lid willen worden en kunnen helpen met aanleg/onderhoud van de baan. Ook is het van belang om zo een kostenplaatje te kunnen maken voor de baanafzetting etc.

Zegt het voort, en bij tips of suggesties graag reageren.

Groeten, Marco

Neem eens contact op met offroad Appingedam.Deze club is ook tot stand gekomen door een aantal mensen.Hebben denk ik wel wat tips.

Bedankt voor de tip!

Aanstaande zondag ben ik vanwege de kerstmarkt van de STAR Stadskanaal en Fraeylemaborg Slochteren met mijn vriendin op pad en willen we ook kijken of er iemand aanwezig is bij RC de Fivelcrossers (aangezien we hopelijk gaan eten bij Overdiep in het oh zo schitterende Appingedam :smile: ).
Enig idee wie op het forum vertellen kan of er zondag activiteit is, of dat we de baan kunnen zien als het hek is gesloten?

Marco

Ik wil niet doemdenken maar de ervaring leert dat dit niet de methode is.
Als je een zak met geld hebt en een stuk terrein waar het mag hou ik je niet tegen maar als je hard op zoek bent naar "leden" die dit zowel financieel als arbeidtechnisch wilt ondersteunen geef ik je weinig kans.....

@Roelof,
Het plan is niet zozeer om mensen te werven die geld gaan storten. Een concept is nodig om voor te leggen aan de Gemeente Emmen. Er is aan de rand van Emmen een lawaaisportcentrum. Hier is nog ruimte, wat valt onder het terrein van De Pottendijk (outdoor karting en motorcross). Aangezien dit terrein al bedoeld is voor soortgelijke activiteiten is daar geen aparte vergunning omtrent lawaai/milieu/horizon voor nodig.

Wanneer er animo voor is ga ik samen met mijn vriendin (ook lid van het forum, en rijdt zelf ook), zorgen dat we steun krijgen van de gemeente en in goed overleg zorgen dat er een baan gerealiseerd wordt.

Het geld en de hulp waar ik het over had is dan voor naderhand, geld om lid te worden of een vergoeding voor bijvoorbeeld de baanafzetting, en de tijd/energie is dan om gezellig met elkaar een leuke baan aan te leggen.

Wij hopen op steun van de Gemeente Emmen alsmede De Pottendijk!

Hieronder de link (Google Maps) naar het terrein. Aan de noordkant is nog een punt grond vrij, naast het parkeerterrein van de kartbaan. Ook weer mooi meegenomen :)

https://maps.google.nl/maps?q=de+pottendijk&ll=52.821554,6.98311&spn=0.005764,0.016512&hq=de+pottendijk&radius=15000&t=h&z=17

Marco

Hmmm... dat kon nog wel eens een kans van slagen hebben al sta je sterker in je schoenen als je een geregistreerde vereniging bent met een volledig bestuur en een stapel leden.

We zetten ons beste beentje voor! :)

Gelukkig zoekt mijn vriendin ook van alles uit, omdat ze dan met haar truggy kan scheuren.

Zoek eens op het forum naar orcd, die mannen hebben dat ook al eens geprobeert volgens mij.

Maar als het je lukt, komt er vast wel een mannetje of 10+ uit Hoogeveen.

dirk buze of jan bijlholt zou je kunnen proberen van de fivelcrossers.Ze doen bijna alles zelf met een clubje mensen.Ook in samenwerking met gemeente.Je goed voor laten lichten is het halve werk.

Mijn vader is akker bouwer en hebben land naast het huis zegmaar daar maak ik vaak wel is een stuk vlak met een trekkertje en een schuif en als het word word dan kan het wel vlak worden.

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en al een tijdje op zoek naar een leuke offroad baan om met mijn 1/10 buggy te rijden, en kwam op dit topic. Hebben jullie een tip voor een leuke offroad baan redelijk vlakbij Meppel? Alvast bedankt.

@Massefrank,
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar wij willen graag een vaste baan (eventueel met verlichting), met grasmatten, rijdersstelling, sleutelplaats en evt een kantine.
Het is dan de bedoeling dat men hier onaangekondigd kan rijden (als lid).

Leuk!! In het verleden is er wel eens een meeting met rc auto's geweest in Emmen.
Lijkt me leuk als er een club wordt opgezet. Het liefste ook met onroad :)

@Massefrank,
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar wij willen graag een vaste baan (eventueel met verlichting), met grasmatten, rijdersstelling, sleutelplaats en evt een kantine.
Het is dan de bedoeling dat men hier onaangekondigd kan rijden (als lid).

ja dat wist ik wel maar het terrein moet eerst een beetje vlak toch neem ik aan
waar percies had je in gedachten?
of een trekker met voordader hebben we ook wel dan kun je grond verplaatsen
en in ieder geval ik zou dan wel lid willen worden

Back