Onderdelen bestellen

Ik hou mij vooral bezig met goedkope indoorhelikopters. Ik heb ondervonden dat je beter ineens 2 dezelfde heli's koopt, zo heb je ineens alle reserve onderdelen, en dat is goedkoper dan later vele onderdelen appart te bestellen.

Dat geldt voor veel goedkopere helicopters, tenzij er bepaalde onderdelen zijn die veel sneller sneuvelen dan anders, dan moet je wel heel veel extra helis bestellen...

Ik weet het zo niet, heb me ook een indoorheli gekocht, maar het enige wat ik tot nu toe zie kapot gaan zijn de rotorbladen. En voor de prijs van mijn heli, kan ik VEEEL bladen kopen. Dus ik blijf toch bij aparte onderdelen, uiteindelijk ga ik toch overschakelen naar outdoor.

Groetjes,
Sander

Ik heb vorige week ineens 25 heli's besteld bij RCmart. Allemaal goedkope modellen (de duurste is 59€), en van sommige exemplaren 3 keer dezelfde. Ik zal dus maanden probleemloos kunnen vliegen, telkens er een onderdeel defekt is zet ik het direkt op mijn 'wishlist' van RCmart, tot de lijst voldoende groot is. Ben wel benieuwd of ik importbelasting zal moeten betalen, want alles komt van China en Japan, spotgoedkoop.

Dat zal een flink pakket worden. Grote kans op onderschepping door de douane dus. Een pakketje met 1 of 2 kleintjes blijft vaak onopgemerkt, en qua waarde te laag om echt invoerrechten te kunnen rekenen, maar dit zal waarschijnlijk anders lopen, of je moet echt veel geluk hebben.

De order is geplaatst bij myrcmart, nu wachten op levering. Heb ook twee microhelikopters besteld bij V-NIX, plus een 220V--->USB adaptor, zodat je niet steeds gebonden bent aan je pc om een batterij te laden. Als ik die coaxiale heli's goed onder de knie heb, schakel ik geleidelijk aan over op grotere modellen. Maar hoe dan ook zijn die kleintjes leuk voor binnen. Wat ik nog steeds moeilijk vind : als je de heli laat draaien om zijn as, verzet je ook steeds de gashendel (throttle), zodat die stijgt of daalt, het is dezelfde hendel. Weet iemand daar raad op?

Back