Klopt. Echter is het een drama product. Zaterdag kreeg ik onverwachts de nieuwe zender + ontvanger terug van garantie, ik blij. Na 20 minuten gereden te hebben: gas servo doorgebrand.
Na het nodige soldeerwerk afgelopen zondag, wilde ik vanmiddag een 2e test doen. Na 20 minuten heerlijk gereden te hebben gebeurd slaat de cardanas uit het wielasje (achter)
Wat ook weer de nodige schade heeft veroorzaakt. Aan zowel het staal van de wielas als het plastic er om heen.
Ik heb in totaal 6 x 20min en 2 x 1 uur. Kunnen rijden. en niet 1x naar huis gegaan omdat ik dat wilde, maar omdat er wat kapot ging. Ook 2 demper vorken beginnen al krom te staan waarvan 1 aanzienlijk krom is, en vervangen moet worden. (spanning staat minimaal ingesteld, aandraaien kan niet, dan gaan de vorken krom staan).
Wat ik tot nu toe ook al vervangen/gerepareerd heb zonder dat ik de aanleiding was:
2 velgen (waren gebarsten)
1 differentieel (intern een ring vergeten, waardoor de tandwielen elkaar opvraten)
1 zender / ontvanger (geen bereik buiten 1 meter)
1 gas servo (doorgebrand)
1 uitlaatpakking (lekkage tussen uitlaad en motor)
Wat ik nog moet vervangen is de onderkant van de wielophanging voor, het plastic waar de demper aan vast zit is gebarsten, maar houd nog.
en nu dus weer een as die eruit gesprongen is, geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, want je krijgt hem niet terug zonder hem los te halen.
Mensen moeten nu niet denken dat ik een hekel heb aan het klussen, maar ik had wel verwacht dat de verhouding tussen het sleutelen en het rijden anders zou zijn. (50/50 was ik al heel erg blij mee geweest) Ik kan zo dus geen middagje rijden. Ik oefen trouwens op een geasfalteerde parkeerplaats, en een weiland. dus erg veel hobbels kom ik niet tegen.
[toevoeging]
Tot nu toe is altijd alles netjes aangemerkt als een garantie geval. Ik krijg het gevoel dat er een te krachtige motor op zit voor het materiaal waarvan de rest gemaakt is. staal te zacht, plastic te week (flexibel). Marketing technisch leuk, maar als je vervolgens alles 2x naar je klant moet sturen i.v.m. de garantie is het commercieel gezien niet echt een succes. Het is puur een gevoel, ik heb geen ervaring met andere autos. Wellicht kan iemand hier mij vertellen wat zijn ervaringen zijn met deze auto. Roelof, hoe lang heb jij met deze auto gereden?