nu lama v4 wat hierna

Hallo ben nieuw hier, 26 jaar kom uit Nunspeet gld.

Na aan aantal jaar niet actief geweest ben ik sinds kort na de vondst van mijn oude lama v4 weer begonnen met vliegen.
ik vlieg aardig makkelijk rond ermee en ben eigenlijk een beetje aan het rondkijken voor iets meer uitdaging.:cool:
zenderkeuze heb ik sowieso al gemaakt dat word een spectrum dx6 of 7
formaat heli het liefst iets groter dan de lama want die waait met de wind van vandaag al weg tussen de schuttingen in de tuin;)
Twijfel vooral tussen FP en CP

Ik ben niet echt op de hoogte van de nieuwste technieken ben in 2008 eigenlijk gestopt:oops:

een trex450 met een DX7... mooie combi
en als je rustig aan het vliegen probeert te leren moet het te doen zijn.
in het begin mischien een trainings kruis er onder , en zodra je de trex goed beheerst kan laten hooveren eraf slopen dat ding ;)

let wel op ... het is een heel anders vliegen een CP heli

*veel hogere toeren
*minder stabiel
*hogere crash kosten
*na een crash zeker schade
*meer kennis nodig voor het afstellen
*meer afstel / gereedschap nodig
*een goede lipo lader
*enzv enzv

Nick

Laatst bewerkt:
@big lama

Zat inderdaad al naar de trex te kijken.

@ ron

Ik had de stickey al gelezen.
Op dit moment zit een vereniging er niet in vanwege andere hobby en werk.

Net nog even rond gekeken bij een paar webshops maar nog niet echt iets gevonden.
Op dit moment zit ik naar de trex sport kit de barebone esky belt cp te kijken.
Wil wel zelf bouwen of herbouwen en samenstellen kwa servos en gyro.

Trex kit zat ergens rond de 250 euro en de bare bone esky zit op 90 euro
Is de blade 450 een goede optie?

ik zou voor een align gaan..
hier in het te koop gedeelte staan vaak genoeg mooie heli's kijk daar eens
een 450 pro of iets dergelijks

Nick

Heb er over na gedacht en vanwege de kosten besloten eerst voor een esky belt cp te gaan en door te sparen voor een trex.

Zou je dat nou wel doen? :rolleyes: Als je dan toch een esky wilt, kijk eens naar een recenter model waarbij je wel instellingen op de zender kan doen. Zie video onder.

Ik heb zelf een king v3 gehad en niets kunnen instellen is echt een gemis, evenals het gebrek aan throttle-hold en softstart. Dat is niet enkel handig, ook veel veiliger; per ongeluk een schakelaar omhalen of de stick bewegen en die heli kan doodleuk in 0,1 sec naar volgas gaan.
Als je crasht krijg je de motor enkel uit als je met de stick geheel naar beneden gaat en de heli daarbij wellicht nog wat extra snelheid richting aarde meegeeft. In idle-up is dat helemaal een probleem want dan moet je eerst dat uitzetten en vervolgens met de stick naar beneden.

Als je die staart bij 05:10 ziet wiebelen, niet al te best ;) al zou dat nog een kwestie van afstellen kunnen zijn en moet er wellicht niet teveel van verwachten..

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was mijn idee gelijk al.

Hoop dit weekend mn eerste hopjes te kunnen maken nadat ik alles goed heb na gekeken en afgesteld.
Zal voor de zekerheid er eerst even een kruis onder hangen de eerste paar accu's

ik had toch na een tweede hands Trex gekeken of een KDS , kwalitatief veel beter dan de esky..(voor de prijs van de esky had je ook een 2de hands Trex gehad)
maar goed ieder zijn eigen natuurlijk ;) veel plezier met je nieuwe heli en probeer hem heel te houden :D

Nick

Die esky is ook niet nieuw maar weinig gebruikt.
Denk dat je weinig trex hebt voor 100 euro rtf ;)
Ik crash ook liever met een esky dan met een align want voor de reparatie van een trex betaal je net zo veel als een bare bone belt cp

we spreken ons later , ik zelf heb ook esky gevlogen.
electronische falen zijn ook boosdoeners van een crash...
een niet strakke staart en noem maar op

nee voor 100 euries geen trex maar voor 150euro wel ;) en zefs een Kds 450C met zender (wel 2de hands ) met opberg koffer :p

Nick

Ik ben zelf ook begonnen met een eSky Lama maar dit is echt een indoor heli. Je kunt zelfs, als het zo goed als windstil is, niet buiten vliegen, maar goed, dit geldt voor zo'n beetje alle co-axiale heli's.

Inmiddels ben ik lekker aan het oefenen met mijn KDS-450C en sinds kort heb ik ook een mcpx BL. Hoewel deze CP micro heli kleiner is dan de lama, kun je met deze zelfs met wat wind nog buiten vliegen, wel idle-up dan. Bovendien als je deze heli crashed en je vliegt boven gras is er vaak weinig tot niets kapot want het weegt niets. Bovendien heb je geen flybar wat het onderhoud nog makkelijker maakt. Je hebt alleen wel een Spektrum zender (of compatible) nodig.

Met mijn 450 heli durf ik echt nog niet gek te doen, met de mcpx BL kun je je helemaal uitleven. Groot of klein, het zijn beide CP heli's dus het concept is identiek al is de 450 toch wat lastiger vanwege het gewicht.

Ik heb de belt cp binnen,
Gisteren avond alles nagelopen vast gedraaid en ongeveer een uur aan het klooien geweest met de standaard esky zender omdat de mixing niet goed stond in de zender.
Alles staat nu recht en uitgelijnd en vanmiddag de eerste vlucht.

Nu alleen nog even een dx6i scoren

:schrik: Net voor het eerst opgetoerd :schrik:

todo:
Regelaar met soft start er op want het gaat wel heel abrupt zo.
Andere zender zodat de uitslagen anders ingesteld kunnen worden (heb te weinig pitch en rol is te snel)
Meer ruimte zoeken

Eerste korte hover 10 cm boven het gras is een feit

:schrik: Net voor het eerst opgetoerd :schrik:

todo:
Regelaar met soft start er op want het gaat wel heel abrupt zo.
Andere zender zodat de uitslagen anders ingesteld kunnen worden (heb te weinig pitch en rol is te snel)
Meer ruimte zoeken

Eerste korte hover 10 cm boven het gras is een feit

De 'soft-start' van de KDS ESC is ook erg kort, ik toer hem in normal mode met de hand op en switch daarna naar idle-up.

Back