Nog een 1e jet : T22 warrior met P160

Harde zand zal nog beter werken dan gras, en is weer eens heel wat anders.

Ziet er goed uit hoor :thumbsup:

Het harde zand rijdt ZEER goed, de jet was zeer vlug los. Het remt echter langs geen kanten Ik had een slipspoor in het zand van zeker 30m.
Ook was het uitkijken geblazen voor de overblijfselen van enorme zandkastelen. De vloed had die wel weggespoeld, maar van sommigen was de slotgracht toch nog duidelijk aanwezig. Ook heb ik op voorhand enkele grote stenen die achtergebleven waren, aan de kant gelegd

Nieuwpoort-strand-startbaan2.jpg

Te kort bij het water had je dan weer van die kleine golfjes in het zand. Eigenlijk was er een spoor van zo'n 25m breed dat ideaal was om op te stijgen en te landen zonder de veren van mijn korte pootjes een opdonder te geven.

Nieuwpoort-strand-startbaan.jpg

Toch best wat toeschouwers. Naar verluid stond op de dijk ook nog een flinke rij en stond op vrijwel elk terras van de appartementen iemand te kijken.

Nieuwpoort-pilots.jpg

Deze laatste is wel geen jet, maar vind ik zelf 1 van de mooiste fotos die ik daar gemaakt heb. Van mijn jet moeten er ook zo gemaakt zijn, maar die moet ik nog zien te pakken te krijgen.

edge1.jpg

Als het van de organisatie (en van ons) afhangt doen we dit volgend jaar weer en hopelijk met dezelfde weersomstandigheden.

Enkele conversaties :

zoontje : meneer mag ik iets vragen
ik : ja hoor
pappa : Vraag eens hoe snel die jet gaat aan de meneer
zoontje : gaat dat gele vliegtuig ook nog vliegen vandaag ?
ik : ja hoor, straks
zoontje : hoe lang gaat dat nog duren ?
ik : een kwartiertje denk ik
pappa : en vraag eens hoe snel die jet gaat
zoontje : en die kleinere vliegtuigen, gaan die ook nog vliegen ?
ik : ja, al deze vliegtuigen gaan vanavond vliegen
zoontje : en weet u wanneer ?
pappa : jamaar vraag eens...
ik : 300 km/h meneer :-)

Tijdens het terug demonteren van de jet met een hele hoop volk errond :
zoontje : meneer, verkopen jullie soms ook die vliegtuigen
ik : ja hoor, soms verkopen we ze, als we ze beu zijn.
zoontje : en verkoop je dit vliegtuig ook (mijn jet)
(pappa al een beetje verveeld)
ik : nee, deze ben ik nog niet beu hoor, volgend jaar misschien.
zoontje : en hoeveel kost dat dan ?
ik : daarvoor zal je nog wel wat moeten sparen denk ik hoor
pappa (wat verveeld): hoor je het, je zal nog flink moeten sparen, kom we gaan verder.
zoontje : jamaar hoeveel dan ?
ik : 3000 euro
zoontje : WOW PAPPA, ZOVEEL HEB IK AL HE !!!
pappa (zo rood als een tomaat) : kom we gaan verder (voor je heel de familie financiën van de dijk schreewt)

Laatst bewerkt:
Hahaha!!! Ja, soms is t meesterlijk vervelend al die vragen, zeker als je ff geconcentreerd met je spul aan de gang bent maar soms lig je ook in een deuk!!!

Nadat de jet een jaartje in de garage heeft gestaan, terwijl ik zijn turbine reviseerde is het dit jaar tijd om hem terug het luchtruim te laten kiezen.
De turbine is gereviseerd : lagerwissel-onderhoud-jetcat-p160-verslagje-en-vragen

In de jet zit nog altijd een 35Mhz ontvanger en dat is ondertussen wel uit de tijd. Ombouw naar Taranis (FRsky) 2.4Ghz staat dus nog op het programma.
Verder alles eens nalopen, luchtleidingen checken op lekken, landingsgestel controleren, servo's nakijken, vleugelbevestigingen nakijken,...

Laatst bewerkt door een moderator:
Taranis

Nadat de jet een jaartje in de garage heeft gestaan, terwijl ik zijn turbine reviseerde is het dit jaar tijd om hem terug het luchtruim te laten kiezen.
De turbine is gereviseerd : lagerwissel-onderhoud-jetcat-p160-verslagje-en-vragen

In de jet zit nog altijd een 35Mhz ontvanger en dat is ondertussen wel uit de tijd. Ombouw naar Taranis (FRsky) 2.4Ghz staat dus nog op het programma.
Verder alles eens nalopen, luchtleidingen checken op lekken, landingsgestel controleren, servo's nakijken, vleugelbevestigingen nakijken,...

ik ben ook over gestapt op de Taranis goede keus prachtige zender met vele mogelijk heden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jups, das waar. Heb me de aanschaf van de Taranis nog geen moment beklaagd. Zeker voor mijn drones is 't een zalige zender.
De T22 is ondertussen omgezet naar 2.4Ghz. Ik heb nu ook 16 kanalen (X8R ontvanger) ter beschikking tov 6 vroeger... Dat scheelt. Nu kan ik landingsgestel en wielrem ontdubbelen. En ook stuurwiel en luchtrem kan ik ontdubbelen (moest wat creatief zijn om de jet met een 6 kanaalszender te kunnen vliegen)

Wel heb ik wat moeten zoeken om in de Taranis de ailerons om te keren. Daardoor werd het al donker toen de jet vliegklaar was en is een testvlucht er niet meer van gekomen.
Maar hij is nu wel helemaal nagekeken, afstandstest gedaan en vliegklaar. Als 't nog es even mooi weer is in 't weekend gaat hij de lucht in.

Back