Wederom niet om te bekritiseren, maar wat hebben wij Pro10 rijders dan een relaxte klasse.
Ik rij ook graag TC en doe dit in de DTC maar tijdens NK ga ik voor Pro10
Lekker simpel.
Motor 10.5.
Merk maakt niet uit als het maar een 10.5 ster motor is
Gewicht(wat gecontroleerd word) 1250gram(correct me if i am wrong

)
Lipo 2S in welke configuratie mogelijk, mits het maar een hardcase is
Banden Vrij qua merk en diameter, breedte weet ik niet zeker.
Regelaar ook vrij
Timing,boost en turbo....Go for it als je het onder controle kan houden

FDR of in ons geval rollout, Vrij

Kap is voor onze klasse de bekende Group C kappen en deze is dacht ik aan een max hoogte gebonden.
Breedte van de auto max 235 en wielbasis tussen de 240 en 280MM
Fun gehalte, mega groot ook al kan je zo als ik nog niet met de topper's mee komen.
Who cares als je maar lol hebt, toch?
Het is idd als je wat veranderd wilt zien dat je gewoon je voorstel in moet dienen en daar zal over gestemt worden en al dan niet worden aangenomen.
Het is en blijft een mechanische sport(met electronica) waar altijd door de slimme mensen onder ons(het puntje huiswerk en testen) de grens opgezocht gaat worden.
Dit is in elke sport zo, of je moet een echte set waterdichte regels hebben waar dan ook strikt naar gehandeld moet worden.
Ook heb je rekening te houden met productie tolleranties wat bij de 1 in zijn voordeel werkt en bij de ander in zijn nadeel.
Hoe je het ook wend of keert er zullen altijd verschillen zijn helaas.
Wat idd een goed voorstel kan zijn maar dat zal dan ook door meerdere mensen moeten worden opgezet is de al eerder genoemde ""trukendoos" om de motoren optimaal te kunnen laten presteren.
Mijn ervaring tijdens de NK's en DTC wedstrijden is dat er altijd wel iemand is die je tips en tricks kan en wil geven om toch net ffies wat beter rond te kunnen komen.
Indien je dit niet durft te vragen zal je als je geen wizzkid bent altijd minder presteren in het begin totdat je over de nodige ervaring beschikt.
Ondanks dat ik al wat jaren rond rij met model auto's leer ik er nog steeds bij

Ook in dit topic staan weer wat tips die ik zeker kan gaan gebruiken volgend seizoen.
mvg Roy