NK electro bij SBS Hart van NL

Het is inderdaad een mooie reclame voor de sport en voor RC Hotwheels in Deventer. We hebben het maar geflikt om op de nationale tv te komen!
Wij vonden het een superdag, hoop dat jullie het ook naar jullie zin hebben gehad.
Wedstrijdleiding en vrijwillegers RC Hotwheels

Een goed stukje promotie en positive reclame voor onze hobby en sport! Goed geregeld mannen!
Ik hoop dat veel mensen zich aangesproken voelen en eens een modelbouw winkel binnen stappen..

Alleen jammer dat die prijzen om mee te doen zo overdreven worden. Voor 1.500 euro rij je mee met de beste en duurste spullen, en dat is zeker bij de top-jongens het geval. Maar om te starten in de sport is een kleinere investering nodig, met de helft kom je al een heel eind!

Inderdaad een erg leuk filmpje maar helaas weer niet in een autosportprogramma en tevens ook niet vroeg op de avond waar toch wel de grootste doelgroep zit (jeugd en autosportliefhebbers). Wel goed en krachtig neergezet wat het inhoudt.

Toevallig kwam ik het afgelopen weekend een magazine tegen met een DVD over de BRCA betreffende electro racen. Helaas werd ook daar snel gewezen naar een setup met alleen maar MuchMore artikelen (2 laders, voeding en ontlader).
Het zet mij wel aan het denken dat een dergelijke DVD ook wel iets voor M-auto kan zijn.....

Een goed stukje promotie en positive reclame voor onze hobby en sport! Goed geregeld mannen!
Ik hoop dat veel mensen zich aangesproken voelen en eens een modelbouw winkel binnen stappen..

Alleen jammer dat die prijzen om mee te doen zo overdreven worden. Voor 1.500 euro rij je mee met de beste en duurste spullen, en dat is zeker bij de top-jongens het geval. Maar om te starten in de sport is een kleinere investering nodig, met de helft kom je al een heel eind!

Stukje was zekers goede promo.

Voor wat betreft de genoemde prijs om een beetje mee te kunnen doen: Dit stukje ging over het NK en die rijders hebben stuk voor stuk allemaal de betere spullen, zo niet de beste spullen die te koop zijn.
Als je wilt / moet starten en je wilt alles hebben waar de toppers mee rijden dan ben je echt veel meer geld kwijt. Dan gaat het eerder naar de 2500 euro. Dat is natuurlijk helemaal geen publiekstrekker.
Natuurlijk kun je goedkoper starten en dan met die goedkopere spullen ook (Nk) wedstrijden meerijden. Verwacht dan alleen niet dat je voorin mee zult kunnen doen.

Wat SBS naar mijn mening ook goed in beeld bracht en becommentarieerde was dat het niet "met autootjes spelen" is maar een serieuze aangelegenheid. Dat daar een prijskaartje aan hangt is een logisch gevolg.

Om hier even op in te springen wat Frans zegt, daar ben ik het overigens ook mee eens. Het leek in mijn ogen ook dat SBS het vergeleek met écht auto racen. en daar gaat gewoon 10.000den euro's in de beginners klasse om. In vergelijking met onze hobby kun je dan voor een veel lager bedrag al starten met racen.

Groet Robert

Klopt, klopt! Ik weet het allemaal... Maar in het verband met promotie is het vaak slimmer om 'instap' prijzen te noemen in plaats van de NK-niveau competitie prijzen...

Verder: echt een heel goed stukkie promotie!
Ik miste eigenlijk alleen nog ff een 'move' van Robert; hij is atijd zo camerageniek... :-P

Inderdaad een erg leuk filmpje maar helaas weer niet in een autosportprogramma en tevens ook niet vroeg op de avond waar toch wel de grootste doelgroep zit (jeugd en autosportliefhebbers).

Toch wel knap dat je er dan nog iets negatiefs uit weet te peuteren... Ik denk dat er meer mensen naar HvNL kijken dan naar het gemiddelde autosportprogramma (behoudens F1 wellicht). En zelfs dan nog, Rc-racen op nationalte TV, dat is gewoon heel erg mooi, punt.

Jaap, je hebt gelijk, ik zei ook dat het een goed artikel was maar op de 1 of andere manier lijkt het (zonder de nodige kosten) niet in de juiste TV programma's opgenomen te kunnen worden.

Het werd mij door mijn broer verteld dat het op HvNL zou komen na een avondje BBQen bij mijn ouders... Zeker een leuk stukje en zeker goede promotie voor de sport... Alleen vond ik het jammer dat in vergelijking tot de andere items van HvNL dit stukje wat aan de korte kant was... Maar het was op tv en dat is wel belangrijk denk ik...

Joost.

Back