nitro rigger

Aangezien ik niet stil kon zitten, toch moest wachten op de onderdelen van m'n andere rigger besloten om maar een een begin te maken aan de nitro rigger.
alleen nou zit ik met m'n drijvers, welke kan ik het beste nemen ?
de rode mal is kleiner als de witte, alleen zit ik met de laatste ophangingspunt. kan ik deze zomaar een stuk naar voor plaatsen ?

Foto-WIZRWNUT.jpg

Foto-7WDDC7H6.jpg

Foto-8G4JUO73.jpg

Laatst bewerkt:
de verhouding bij riggers is 3 breed en 5 lang. Probeer daar dus een leuke maat drijvers voor de maken. De voorste carbonstang gaat gewoon door de neus. of je moet een uitbouw van carbon maken zodat de stang zit als in de 'mr krabs' van H&M.

Qua grootte liggen beide drijvers erg dicht bij elkaar en dat zal dan ook weinig/ geen verschil maken op het vaargedrag. De drijvers mogen best wel iets groter zijn, voor de breedte zou ik 30mm aanhouden, dan zit je prima!

vandaag maar is begonnen aan de drijvers, ze zijn vanaf de tekening gemaakt alleen een stukje hoger gemaakt. romp weegt op het moment 150 gram, en de drijvers 80 gram p/st ( triplex, balsa, met styrodur kern )

Foto-W3VNJVFG.jpg

Foto-WCJFYTBE.jpg

Foto-TK3W6FLJ.jpg

Heb de drijvers opnieuw gemaakt, gezien ze toch wel erg groot waren!
de ophanging van de drijvers word zoals op deze rigger, eens kijken hoe ik daarmee uit kom
minirigger006.jpg

Laatst bewerkt:
inmiddels met de booms begonnen, maar welke manier van vast zetten hebbe jullie gebruikt ? wil zoals bij de vorige het definitief vast zetten vermijden.
etti klemmen maar die hebben als een diameter van 8mm ?
boutje vast trekken op de stang ?
vast tapen ?

Eindelijk zijn de nieuwe drijvers ook klaar, stuk kleiner als de vorige.
dit is z'n beetje het idee hoe de drijvers gemonteerd gaan worden.
drijvers en romp staan onder een hoek van 4 a 5 grade

Foto-JXKXI77Z.jpg

Foto-XHLM4WLN.jpg

Foto-PSU6RGCO.jpg

alleen nog kijken hoe ik ze afneembaar zou kunnen maken, suggesties ?

Buisje pakken wat weer in het messing past of erover heen, dan een gaatje boren en een inbusje of boutje met moertje erin doen.

inmiddels is het bijna zover dat er een laagje glasweefsel op kan, alleen nog even de onderkant voorzien van 0,4mm triplex. Het hulpstuk voor de booms word nog wat bijgewerkt, er kan nog wel wat vanaf. het messing wat er nu tussen zit is maar een tijdelijke oplossing, word vervangen voor carbon!

Foto-SRHW3BIZ.jpg

Foto-A8JZ7FSC.jpg

Foto-PNBZDCEW.jpg

Back