Hallo beste Modelbouwers!
Ik heb een Tamiya wild commando met een HPI 18 outlaw ss blok
door schade aan de carburateur heb ik die vervangen door die van het standaard blok te gebruiken
nu krijg ik de auto alleen niet meer aan het lopen na een korte periode van proberen te starten voel je dat het blok wel warm word en begint er rook uit te uitlaat te komen heb het blok al een aantal keren uit elkaar gehaald om helemaal schoon te maken maar het lukt me niet om hem gestart te krijgen
hij begint wel een soort van scherp (krakend) geluid te maken onder het starten en lijkt het ook wel of de compressie een beetje aan de lage kant is
heb toen de kop eraf gehaald en dat plaatje wat tussen de kop en cilinder zit eruitgehaald en toen weer geprobeerd het scherpe geluid was weg en had ook een stuk meer compressie denk zelfs iets te veel omdat hij dan met starten naar mijn idee te vroeg ontbrande omdat hij soms opeens tegen de normale draairichting in op sloeg
Kun je dunnere plaatjes krijgen voor tussen je kop en cilinder? (omdat naar mijn idee zonder plaatje te veel compressie krijgt en hij te vroeg ontbrand en daardoor terug slaat en met plaatje te laat ontbrand en daardoor te weinig energie ontvangt van de ontbranding en dus niet start)
en heeft iemand de standaard afstellingen van een HPI 18 Outlaw SS blok? (zodat ik zeker weet dat het niet aan de afstelling kan liggen)
Hoop dat iemand me kan helpen en ik hem snel weer aan het lopen krijg
Alvast Bedankt!
Ik heb een Tamiya wild commando met een HPI 18 outlaw ss blok
door schade aan de carburateur heb ik die vervangen door die van het standaard blok te gebruiken
nu krijg ik de auto alleen niet meer aan het lopen na een korte periode van proberen te starten voel je dat het blok wel warm word en begint er rook uit te uitlaat te komen heb het blok al een aantal keren uit elkaar gehaald om helemaal schoon te maken maar het lukt me niet om hem gestart te krijgen
hij begint wel een soort van scherp (krakend) geluid te maken onder het starten en lijkt het ook wel of de compressie een beetje aan de lage kant is
heb toen de kop eraf gehaald en dat plaatje wat tussen de kop en cilinder zit eruitgehaald en toen weer geprobeerd het scherpe geluid was weg en had ook een stuk meer compressie denk zelfs iets te veel omdat hij dan met starten naar mijn idee te vroeg ontbrande omdat hij soms opeens tegen de normale draairichting in op sloeg
Kun je dunnere plaatjes krijgen voor tussen je kop en cilinder? (omdat naar mijn idee zonder plaatje te veel compressie krijgt en hij te vroeg ontbrand en daardoor terug slaat en met plaatje te laat ontbrand en daardoor te weinig energie ontvangt van de ontbranding en dus niet start)
en heeft iemand de standaard afstellingen van een HPI 18 Outlaw SS blok? (zodat ik zeker weet dat het niet aan de afstelling kan liggen)
Hoop dat iemand me kan helpen en ik hem snel weer aan het lopen krijg
Alvast Bedankt!
Laatst bewerkt: