Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Gisteren de HK accu tjes binnen gekregen HobbyKing Online R/C Hobby Store : NE-B918 120mAh 1S 10C (V2) OEM Replacement for: NE4950001
Ze passen niet lekker omdat op de HK accu 1 dik geleidestrookje/randje zit en op de NE accu 2 dunne.
Maar geen nood als je bij de HK accu de dikke geleidestrook/ randje er af snijd passen ze wel.
Ze kwamen geladen aan en bij een eerste test hooveren meer dan 6 min.
De tijd zal het leren hoe lang ze mee gaan, prijs is in ieder geval een lachertje.
Ton

P1100940.jpg


P1100942.jpg
 
De OEMs zijn voor de V-versie Solo Pro, vandaar die extra richel. Ik haal na 10 vluvhten nog steeds ruim 6 minuten, dus voorlopig doen ze het boven verwachting. Die 10C discharge lijkt in ieder geval niet echt te kloppen, de heli reageert daarvoor veel te goed op een dot gas.


Gezien de tot nu toe goede ervaringen met deze accu's heb ik er maar een paar extra besteld. Echt slechte accu's vallen toch vaak rond de 10 vluchten al uit, of eerder soms, en deze heeft er al 15 op zitten, zonder spanningsverlies, en de vliegtijden zijn prima in orde. En 5 accu's voor 6,50 inclusief verzenden is echt geen geld, plus het scheelt het overzetten van connectors op die met Eflite plug, of het alternatief, het solderen van een kabeltje aan je heli.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag een nieuwe solo pro gekregen :) alweer een keurig pakketje uit belgie de volgende dag binnen... complimenten aan rckix. meteen een hele andere helicopter. ik stijg op en het enige wat ik hoefde te doen was een beetje de zijwaartse beweging trimmen. hij vliegt nu echt top. vlieg gerust de hele accu in 1 keer leeg... oké oké ik ben wel eens gecrashed maar alles is nog heel en de woonkamer wordt wel erg klein...

eventjes over accus, ik heb nu alleen de 2 originele nine eagles accutjes en ik ben best tevreden over de vliegtijd. mijn vraag was of jullie ook proberen om alle accus even veel cycles te laten maken? dus dat de ene niet in een keer uitgeput is terwijl de andere nog een aantal meegaat... ook ben ik evt geinteresseerd in wat nieuwe accus. waar kan ik goede kopen die zonder mods er in kunnen? zit hier wel te lezen maar er zijn zo veel soorten...
 
de enigste lipo's die er nu zijn die je kan gebruiken zonder mods zijn die van HK die indoorvlieger nu aan het testen is, blijkbaar zijn ze toch niet slecht.

en ja ik vind mijn woonkamer ook een beetje klein worden :p. ik zoek nu een oplossing voor in mijn studentenkamer (nog kleiner en veel obstakels). ik kon hier maar net een pirouette draaien met de solo pro :(
 
ik heb vandaag een nieuwe solo pro gekregen :) alweer een keurig pakketje uit belgie de volgende dag binnen... complimenten aan rckix. meteen een hele andere helicopter. ik stijg op en het enige wat ik hoefde te doen was een beetje de zijwaartse beweging trimmen. hij vliegt nu echt top. vlieg gerust de hele accu in 1 keer leeg... oké oké ik ben wel eens gecrashed maar alles is nog heel en de woonkamer wordt wel erg klein...

eventjes over accus, ik heb nu alleen de 2 originele nine eagles accutjes en ik ben best tevreden over de vliegtijd. mijn vraag was of jullie ook proberen om alle accus even veel cycles te laten maken? dus dat de ene niet in een keer uitgeput is terwijl de andere nog een aantal meegaat... ook ben ik evt geinteresseerd in wat nieuwe accus. waar kan ik goede kopen die zonder mods er in kunnen? zit hier wel te lezen maar er zijn zo veel soorten...

Mooi dat het nu goed opgelost is. Wat betreft ja accu-vraag. Ik houd op het moment wel bij hoe lang ik per accu vlieg, maar dat is meer om een indruk te krijgen welke merken accu's het langst meegaan. Verder kan ik weinig toevoegen aan het advies van RipD, de OEM accu's van Hobby King zijn de enige die zonder modificaties (hooguit een klein beetje wat gietrandjes wegsnijden van de connector, want hij past zo uit de verpakking niet helemaal lekker) en vliegen maar. En ze doen niet onder voor de standaard accu's, ik vind ze zelfs iets beter tot op heden. De standaard accu's willen nog wel eens opzwellen naar een 10 tot 15 keer opladen, bij deze merk ik daar nog niets van. En als je er 5 besteld houd je de verzendkosten op het laagste tarief, waardoor je voor 6,50 euro 5 accu's heb, inclusief opsturen naar jou. Daar heb je hier nog geen enkele originele accu voor...

Wil je sterkere accu's, dan moet je of een extra draad aan je Solo Pro maken, of een connector van een standaard accu overzetten op een andere accu, wat te doen is, maar wel een priegelwerkje. Dan kan ik je de Thunder Power 160 aanraden, en de Intellect 130, beide 4 gram zwaar. Veel zwaarder zou ik niet gaan, je merkt dan al snel dat je heli anders gaat vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag heb ik de Intellect 130 lipo's ontvangen en ze bevallen erg goed (op aanraden van Indoorvlieger). Je merkt dat je net even wat meer power hebt en het lijkt erop dat je er ietsje langer mee kunt vliegen + minder last van vermogensverschillen.

Gisteren gebeurde er echter iets vreemds, na een wat ongelukkige crash bleef de tailrotor vol gas draaien, ik de lipo eruit gehaald alles bekeken en de schade bleek mee te vallen. Toen ik echter de lipo er weer in deed begon de tailrotor weer vol gas te draaien en kwam er een klein beetje rook van de ontvangerplaat. De tailrotor reageert niet op de zender en ook als de zender uitstaat blijft de tailrotor vol gas draaien. Als ik de stekkertjes van de tailrotor uit de ontvanger haal functioneert de heli verder goed maar er is dus niet meer mee te vliegen :(

Er lijkt dus iets op de ontvangerplaat doorgebrand te zijn, valt dit onder de garantie? En zou het iets met de (iets) zwaardere lipo's (130 mAh ipv 120 mAh) te maken kunnen hebben?

Aangezien mijn canopy redelijk aan z'n eind is :roll: en de tailset ook al redelijk aan vervanging toe is (na vele vele uurtjes vol plezier!!!) zit ik er aan te denken een 'kale' solo pro te kopen die hier 'slechts' 38,- pond kost http://www.buzzflyer.co.uk/Nine-Eagles-Spares/c-1-141/.

Iemand nog andere suggesties?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blij dat je met de Intellects verschil merkt. Maar wat betreft de gevolgen van de crash, de zwaardere lipo's hebben hier niets mee van doen. Ik vlieg met de Intellect 130 met een Nine Eagles connector die ik eraan heb gezet ipv de standaard elfite aansluiting, waardoor je nog meer stroom uit de lipo kan trekken, en ik heb nog geen ontvanger, staartmotor of hoofdmotor "opgebrand" op die manier, zelfs niet bij volgas. Bovendien zegt de capaciteit in mAh niets over de maximale stroom die hij kan leveren, de C-rating is wat dit bepaalt. Een 120 mAh lipo met 10C kan constant maximaal 1200 mA stroom leveren. Als dezelfde lipo een 20C lipo is, kan hij 2400 mA leveren.

Wat ik denk dat er is gebeurd, is dat er bij die crash een moment sluiting is geweest in de staartmotor, en dat heeft de transistor van de snelheidsregelaar van de staart doen "doorslaan". Daarom is er geen regeling meer, maar alleen nog maar "volle kracht" mogelijk. Als je erg handig bent met SMD solderen kun je het doorgebrande component misschien vervangen, maar anders zit er niets anders op dan een nieuwe ontvanger en eventueel staartmotor te bestellen. Het kan zijn dat de staartmotor alleen geblokkeerd is geweest, en niet zelf sluiting maakt. Het feit dat hij nog draait lijkt erop te wijzen dat hij nog werkt. Je zou voor de zekerheid hem kunnen aansluiten op de pinnen van de main motor op de kapotte ontvanger, als het mis gaat is er weinig verloren, nietwaar?

Een (paar) BnF heli('s) zijn zeker aan te raden als je niet "grounded" wil zijn na een ongelukkige crash. Houdt je de huidige "ongeluksheli" voor onderdelen.
 
Tijdje niet gevlogen, begint het plots te kriebelen... Dus de Solo pro uit de kist, accu laden en vliegen... Helaas. Daar hing een metalen lamp :-(. Nu is de fly-bar kapot. op zich geen probleem maar... Hoe krijg ik het metalen pennetje er uit waarmee de flybar is bevestigd?
 
haha, dat is het ergste prulwerkje dat er bestaat aan de solo pro :p

ik heb met een naald aan 1 kant geduwd zodat het er een klein stukje uitkwam aan de andere kant en dan met een tang eraan trekken
 
Hmmm Limburg zie ik... Ik kom hem wel even brengen :mrgreen:

Ik was overigens net even een paar reserve landingsgestellen aan het bestellen en ik zag dat er voor de flybar ook losse fixing pins zijn. die heb ik ook maar laten aanrukken... Misschien kan ik de naald dan vervangen door zo'n pen en hem er zo uit drukken...

Overigens hebben ze bij www.helikopter-planet.nl witte landingsgestellen en nog wat dingen in de aanbieding. Ze houden er namelijk mee op...
 
Tijdje niet gevlogen, begint het plots te kriebelen... Dus de Solo pro uit de kist, accu laden en vliegen... Helaas. Daar hing een metalen lamp :-(. Nu is de fly-bar kapot. op zich geen probleem maar... Hoe krijg ik het metalen pennetje er uit waarmee de flybar is bevestigd?

Ik gebruik zo'n mini schroevendraaier, uit zo'n setje van 6, die je voor een paar euro bij de meeste bouwmarkten in de aanbiedingen bak kan vinden. Zo'n kunststof doosje met doorzichtig deksel. De dunste is precies de dikte van de pin, dus daarmee duw ik hem er of helemaal uit, of anders deels eruit duwen en dan met een tang eruit trekken. Het lijkt moeilijk, maar als je het een keer gedaan hebt vraag je je af waar je tegenop hebt gezien. ;)
 
Blij dat je met de Intellects verschil merkt. Maar wat betreft de gevolgen van de crash, de zwaardere lipo's hebben hier niets mee van doen. Ik vlieg met de Intellect 130 met een Nine Eagles connector die ik eraan heb gezet ipv de standaard elfite aansluiting, waardoor je nog meer stroom uit de lipo kan trekken, en ik heb nog geen ontvanger, staartmotor of hoofdmotor "opgebrand" op die manier, zelfs niet bij volgas. Bovendien zegt de capaciteit in mAh niets over de maximale stroom die hij kan leveren, de C-rating is wat dit bepaalt. Een 120 mAh lipo met 10C kan constant maximaal 1200 mA stroom leveren. Als dezelfde lipo een 20C lipo is, kan hij 2400 mA leveren.

Wat ik denk dat er is gebeurd, is dat er bij die crash een moment sluiting is geweest in de staartmotor, en dat heeft de transistor van de snelheidsregelaar van de staart doen "doorslaan". Daarom is er geen regeling meer, maar alleen nog maar "volle kracht" mogelijk. Als je erg handig bent met SMD solderen kun je het doorgebrande component misschien vervangen, maar anders zit er niets anders op dan een nieuwe ontvanger en eventueel staartmotor te bestellen. Het kan zijn dat de staartmotor alleen geblokkeerd is geweest, en niet zelf sluiting maakt. Het feit dat hij nog draait lijkt erop te wijzen dat hij nog werkt. Je zou voor de zekerheid hem kunnen aansluiten op de pinnen van de main motor op de kapotte ontvanger, als het mis gaat is er weinig verloren, nietwaar?

Een (paar) BnF heli('s) zijn zeker aan te raden als je niet "grounded" wil zijn na een ongelukkige crash. Houdt je de huidige "ongeluksheli" voor onderdelen.

Wederom bedankt voor de heldere uitleg.
Ik denk dat je gelijk hebt dat ik pech heb gehad dat er iets doorgebrand is, ik kan wel een beetje solderen maar dat SMD wordt me veels te klein. Heb inmiddels de BnF heli besteld (is maar 20 euro duurder dan een nieuwe ontvanger) en ik houdt dan m'n gehandicapte heli voor onderdelen.

Moet trouwens wel zeggen dat de onschuldige Solo Pro behoorlijk fel en snel wordt in advanced mode (helemaal in combinatie met de 130 lipo's)! Heeft het verstellen van de connector-links op de swashplate nog veel effect (die korte palletjes ipv die langere) ??

M'n pa (die net als mij) ook sinds een kleine 2 maanden geleden besmet is geraakt met het RC heli vliegen heeft vorige week een Blade SR120 gekocht, dat vliegt ook leuk trouwens! En is buiten (met weinig) wind ook prima te vliegen. :smile:
 
Moet trouwens wel zeggen dat de onschuldige Solo Pro behoorlijk fel en snel wordt in advanced mode (helemaal in combinatie met de 130 lipo's)! Heeft het verstellen van de connector-links op de swashplate nog veel effect (die korte palletjes ipv die langere) ??

De kortere palletjes maken de heli tammer. Kan soms handig zijn, maar je hebt ook minder stuurruimte om uit een lastige situatie te sturen, dus ik zou het dan toch op omschakelen op de zender houden, en die linkjes op de lange palletjes laten. Als je heli goed getrimd is, kun je zelfs in advanced mode en met de links op de lange palletjes stapvoets door de kamer vliegen.

Ik ben geen top piloot, maar vlieg uitsluitend op "advanced" mode, zodat de heli binnen en buiten hetzelfde reageert. Houd je stickbewegingen gecontroleerd en gedoseerd, vol vooruit is meer voor buiten, als je grote achtjes vliegt of zo.
 
Okee dan blijf ik van die palletjes af. En je hebt gelijk, in advanced mode is prima binnen te vliegen, het is alleen even wennen als je de andere mode gewend bent. Maar in advanced mode wordt de heli wel sneller, feller en uitdagender wat een leuke extra dimensie geeft als je het vliegen in 'normal' mode een beetje onder de knie hebt.

Heb trouwens de leverancier van de solo pro (nineeagles.nl oftewel modelbouwshop twente) gemaild over de (waarschijnlijk) doorgebrande ontvanger. De beste man vertelde mij dat de heli waarschijnlijk overhit geraakt is door meerdere accu's achter elkaar leeg te vliegen.
Zou dit het geval kunnen zijn? Is het verstandig na elke lipo even te wachten voor je de volgende leegvliegt?!
 
Okee dan blijf ik van die palletjes af. En je hebt gelijk, in advanced mode is prima binnen te vliegen, het is alleen even wennen als je de andere mode gewend bent. Maar in advanced mode wordt de heli wel sneller, feller en uitdagender wat een leuke extra dimensie geeft als je het vliegen in 'normal' mode een beetje onder de knie hebt.

Heb trouwens de leverancier van de solo pro (nineeagles.nl oftewel modelbouwshop twente) gemaild over de (waarschijnlijk) doorgebrande ontvanger. De beste man vertelde mij dat de heli waarschijnlijk overhit geraakt is door meerdere accu's achter elkaar leeg te vliegen.
Zou dit het geval kunnen zijn? Is het verstandig na elke lipo even te wachten voor je de volgende leegvliegt?!

Dat opwarmen geldt voornamelijk voor de staartmotor, die kan lekker warm worden na een minuutje of 6, 7. Bij buiten vliegen is dat minder, buitenlucht is meestal koeler en je vliegt sneller dus meer koellucht. Binnen vliegen kun je vergelijken met file-rijden. 5 minuten vliegen (ook beter voor je lipo's) en dan 5 min pauze lijkt me beter.
 
Hey luitjes,

waar in NL kan ik snel parts aankomen voor mijn solo V2, de laatste versie (dus niet met de banaan linkjes)

Ik heb een link setje nodig en de de main rotorkop. Welke shop heeft deze parts. Rckix iig niet op voorraad dus zijn er alternatieven?

Is de rotorkop van de eerste en latere versie gelijk en kan ik die ook gebruiken?
 
Hmmm nu begrijp ik het even niet meer... Ik moest draadjes solderen bij het wisselen van het landingsgestel. Nu ben ik er redelijk van overtuigd dat gnd de zwarte draad is en dus die andere de rode. Draadjes kort afgeknipt van de printplaat en het geheel weer vastgesoldeerd. Accu erin en de rotor begint gelijk full power te draaien, een flits en een rookwolk.... En nu begrijp ik even niet wat er verkeerd gaat... heb ik nu een NE solo Pro voor onderdelen te koop?
 
Goede sites voor Solo Pro onderdelen

Als je voor snellere levering gaat (uit NL):
Nine Eagles Shop | Solo Pro

Het goedkoopst zijn de onderdelen hier (uit US, duurt wel wat langer maar ook upgrades e.d. verkrijgbaar):
Nine Eagles Solo PRO Parts and Accessories

En dit zit er tussenin (uit Engeland, receiver kost hier 20 pond, 23 euro en 'kale' heli 38 pond, ca. 44 euro):
Nine Eagles Spares --- BuzzFlyer UK


Thanks!!! meteen bij de favorieten. Heb zelf ook nog Rc hellevoet en rc fly fun gevonden
 
Hey luitjes,

waar in NL kan ik snel parts aankomen voor mijn solo V2, de laatste versie (dus niet met de banaan linkjes)

Ik heb een link setje nodig en de de main rotorkop. Welke shop heeft deze parts. Rckix iig niet op voorraad dus zijn er alternatieven?

Is de rotorkop van de eerste en latere versie gelijk en kan ik die ook gebruiken?


De rotorkop van de Solo Pro I en II is niet uitwisselbaar met die van de V1 en V2. Het kan wel, maar dan moet je tegelijk met het plaatsen van de oudere kop de banaan vormige linkjes plaatsen, en erop rekenen dat hij daarna minder fijn vliegt.


@Leeuwarden: Dat is vreemd, bij mij werkt het wel, met rood aan rood en zwart aan zwart. Wat wel kan is dat ze bij je verlengkabeltje een fout hebben gemaakt. Daar heeft iemand anders bij zijn Solo Pro ook de ontvanger mee opgeblazen. Als je de connector bekijkt die op de accu moet komen, en je kijkt vanaf de kant met het vierkantje gaatje, dan moet rood links zitten. Hoe zit dat bij jouw kabel?
 
Back
Top