nikko auto's

• Topicstarter Topicstarter drift_maffia
  • Startdatum Startdatum
dan hier ffe een ander verhaal.
ik vlieg zelf maar dat maakt niet uit.

ik had een keer een nikko auto gekocht en het was best leuk.
maar toen ik op een gegeven moment met de accu die erbij zat ging klote ging die kapot (wel eigen schuld) maar dit........ heb ik een nieuwe accu gekocht 1100mah de standaart accu was 750 mah.
dus toen ik een poosje rijen en ik dag he wat is de boel tog kanonsens heet!!!
ik dag komt vast door harde rijden.
volgende dag weer lekker rijden en doet het echt niet meer.
volgens mij kunnen die regelaars in die auto,s niks maardan ook niks meer hebben dan dat standaart spul.

ik weet natuurlijk niet wat je als beginners auto moet kopen maar als ik zou beginnen kies ik denk tog echt wel voor modelbouw.
1 je kunt altijd reserve onderdelen bestellen
2 je moet altijd bij het spul van nikko zelf blijven
3 het is zooi wat bij 1 of ander klapje al breekt

ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.

grt wilbert

toen ik 13 was heb ik ook een tt-01 gekocht.
maar niet bij een winkel maar bij een beurs.
hij koste daar maar 80 euro.
en was rtr. nou eigenlijk niet want je moet er ook nog een lader en accu bij hebben.
dus plus de benzine kosten kaartje drinken als maak je toch dikke winst.
maar als je een accu en een lader de bij wilt dat is die 15 euro duurder.
en op een beurs zijn alle maal heele leuke koopjes. en een leuk dagje uit.
je hebt der ook nog heli vlieg show. en er was nog een kompleet circuit aan gelegt en er zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel club. en nog veel meer. en nikko is gewoon een echt slecht merk. je kunt amper onder delen krijgen bij niks pimpen.en de kwaliteit is ook niet al tebest.
een een tt-01 kost iets meer en dan heb je ook gewoon een goede auto voor nog jaren. en ik kan het weten want ik had hier voor ook een nikko
die jij wilt hebben.

dan hier ffe een ander verhaal.
ik vlieg zelf maar dat maakt niet uit.

ik had een keer een nikko auto gekocht en het was best leuk.
maar toen ik op een gegeven moment met de accu die erbij zat ging klote ging die kapot (wel eigen schuld) maar dit........ heb ik een nieuwe accu gekocht 1100mah de standaart accu was 750 mah.
dus toen ik een poosje rijen en ik dag he wat is de boel tog kanonsens heet!!!
ik dag komt vast door harde rijden.
volgende dag weer lekker rijden en doet het echt niet meer.
volgens mij kunnen die regelaars in die auto,s niks maardan ook niks meer hebben dan dat standaart spul.

ik weet natuurlijk niet wat je als beginners auto moet kopen maar als ik zou beginnen kies ik denk tog echt wel voor modelbouw.
1 je kunt altijd reserve onderdelen bestellen
2 je moet altijd bij het spul van nikko zelf blijven
3 het is zooi wat bij 1 of ander klapje al breekt

ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.

grt wilbert

Ik snap jou probleem niet echt met een 1100Mah accu, want ik reed namelijk een keer fulltime met 4 accu's achter elkaar, okee dat waren wel 750Mah maar toch...
En zo super slap is het ook weer niet, als je gewoon op asvalt rijd is er niks aan de hand.En als het kapot is kan je het meestal gewoon nog maken met een beetje lijm en verstand.
Hier een lijstje van de dingen die allemaal kapot zijn geweest aan mijn nikko autootje (die ik zelf weer kon repareren):
1. 2x de vering
2. 5x versnellingsbak gescheurd
3. 1x aandrijfas gescheurd
4. 1x accupack

En hij rijd nog steeds ! ! !

vlikje dat alle maan tereparen.
en kapot temaken. somige snap ik wel.
maar lang niet als.
en 5keer de versnellings bak.
heb je de een 5 turns in gezet of zo.
van je nikko. ik had de veering stuk.
en er was een stuk bodemplaat gebroken bij het wiel.
dus toen ik het weg gooi.(mijn nikko natuurlijk)
en ik ben nog steeds van meening, koop een tt-01.
des noots een reely die kosten op conrad maar 100 euro heele maal rtr.
en het is ook nog 10 keer zo goed als een nikko. je kunt er reserve onderdelen voor krijgen en op tune onderdelen. en op op conrad kost een tt-01 rtr 170 euro. of een tamiya dt-02 die heb je al van af 80 euro op conrad.
met een modelcraft 2 kanaals bestuurings set. kosten 30 euro een 2000 ma kost 10 euro en een goede lader 15 euro.. samen 135 euro rtr
of een rtr conrad brandstof kost 200euro.
maar ik raad echt echt af als je het wil doen.
om een brandstof van internet tekopen.
want je weet nog hele maal niet hoe het werkt.
en in een winkel leren ze je dat alle maal.

tamiya dt-02 80 euro bestuurings set 30 euro

235036_LB_00_FB.EPS.jpg

reely rtr auto 100 euro

KYO-30331R.jpg

lrp rtr set kost 140 euro op conrad.

57716chassisub8.jpg

tamiya tt-01 rtr 160 euro op conrad.

nou dit zijn een aantal begin sets ik hoop dat je der een leuk vind.

Laatst bewerkt:
En voor 40 euro meer heb je al een TT-01D (Ook RTR) Dat is een gewone TT-01 maar dan kogel gelagerd, Verharde veren, Olie gedempte schokbrekers, Sport tuned motor, blauw alu koelvin, Speciale drift bandjes (Lijkt Op PE Maar is het Niet!), instelbare bovendraagarmen Achter en voor, En nog eens LED verlichting. Waarom zou je nog een nikko kopen?
Al de extra's die hier wel bij zitten Schelen je zo'n 60 Euro! Dus ik zou zeggen ga voor de D versie.

Greetz Dennizz

was het nou een chassie waar je het over hebt.
of is het een set die je op je bestaaande tt-01 kan zetten.
en waar kun je die zo goedkoop kopen.

Nee, geen Nikko.. ik heb nooit een Nikko gehad en wil er ook nooit een.. Koop je een HPI/Tamiya, heb je heel veel plezier mee! :)

En over dat niet iedereen rijk is etc. Tis maar hoeveel je voor de hobby over hebt, zelf ben ik niet de rijkste, ouders ook niet, maar toch geef ik veel geld uit aan de hobby omdat ik er gewoon ontzettend veel plezier aan heb.. ( Het eerste half jaar 1000+ euro.. :P )

Nee, geen Nikko.. ik heb nooit een Nikko gehad en wil er ook nooit een.. Koop je een HPI/Tamiya, heb je heel veel plezier mee! :)

niet alleen HPI en tamiya zijn goede merken, naarm ijn mening kun je ook goed met kyosho, hotbodies en yokomo (laatste uit eigen ervaring) en team associated, team losi wat is daar mis mee dan?

En als je even hier kijkt, heb je een TT-01 (drift) RTR!!!!!
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ludo

Laatst bewerkt door een moderator:
niet alleen HPI en tamiya zijn goede merken, naarm ijn mening kun je ook goed met kyosho, hotbodies en yokomo (laatste uit eigen ervaring) en team associated, team losi wat is daar mis mee dan?

Lezen blijft een kunst..

Ik zeg dat niet dat met die andere merken troep zijn, en ik wist niet dat Losi een drift auto had? Dat zoekt hij namelijk..

ik heb zelf zat nikko's gehad maar de meeste zijn toch in de vuilnisbak verder gaan spelen. De tt 01 is een goede beginnersauto, zelf ook vergelijkbaar type gehad, lang mee gereden

Ja, daar stoor ik me zo nu en dan aan, maar niet te vaak, want ik kan er toch niets aan doen.

Waar ik me overigens ook erg aan stoor zijn mensen die boude uitspraken poneren met een oordeel daarin, zonder dat dit gestaafd wordt door enige (wetenschappelijke) onderbouwing. Een mooi voorbeeld daarvan heb ik hieronder gequote. Over kort door de bocht gesproken....

Ik stoor me d'r mateloos aan omdat taalgebruik veel zegt over hoe iemand in 't leven staat en hoe (on)zorgvuldig hij andere zaken oppakt.

Ssassen, ik geef je volkomen gelijk... Sommige posts zijn werkelijk onleesbaar door het gebrek aan leestekens, hoofdletters, etc.
Maar ja, laten we hier toch maar weer geen discussie over beginnen, want ik weet uit ervaring dat zo'n discussies altijd ellenlange pagina's tekst opleveren zonder dat iemand er ook maar iets mee opschiet... :)

Back