Nieuwtjes

Gewoon allemaal magneetspoelen onder de baan leggen. Flinke wisselstromen erdoor en weer oppakken met een spoel in de auto. Geen accu's meer nodig. Alleen even opletten met losschietende schroefjes die spontaan overeind gaan staan en geen sleutels op zak houden. :lol: :rolling: Na inductief koken nu ook inductief racen. :? :D

Een diode-ontvanger in zijn meest simpele vorm werkt zonder batterijen:

kristal-ontvanger-wit.gif

Kristal Ontvanger

Akkoord, die kende ik nog niet. Echter om m.b.v. radiosignalen op deze manier een vermogen van honderden Watts (per auto) over te brengen...? Zoals het artikel al duidelijk maakt, om het signaal te versterken zodat je een kleine luidspreker kunt gebruiken heb je al een batterij nodig. Ongetwijfeld kan dat nog een heel stuk beter, maar of daarmee op een reëele en betaalbare manier de energie overbracht kan worden die een 3.5 brushless nodig heeft weet ik zo net nog niet.

Lasertechnologie lijkt me dan beter haalbaar, maar dat is weer niet zo praktisch voor onze toepassing.

lol

Ik ben toch echt benieuwd naar deze oplossing, misschien een 1-april grap...

Voor een regelaar lijkt me dit zeer stug / onhaalbaar, een ontvanger zonder accus is misschien mogelijk. De veldsterkte in de omgeving is gewoon te laag.

Ik dacht bij mezelf even lekker nieuwtjes te gaan lezen ?????
ken niets aan nieuwtjes vinden

Ik dacht bij mezelf even lekker nieuwtjes te gaan lezen ?????
ken niets aan nieuwtjes vinden

Iets verder lezen dan je neus lang is. Nieuwtjes worden hier ook besproken. Ga eens 3 of 4 pagina's terug en je hebt nieuwtjes zat. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je het nieuws al wist.... dan is het inderdaad ook geen nieuws

LRP Vector X11 Front & Back plates

Categories - LRP, Motors, Electric, Accessories, Products , trackback

lrpvectorx11backplate.jpg

Seen on the LRP stand at the toy fair a few weeks ago and on
the motors of team drivers prior to that, LRP have released
a range of aluminium plates for the LRP Vector X11 range
of brushless motors. Starting with this backplate with its
cool black machined aluminium look, this tuning part includes
cooling fins for better heat dissipation. For the front of the motor
there are a pair of cover plates that improve the cooling of the
motor increasing its performance, while the design of the plates
means they are lighter than the standard part.

lrpvectorx11frontcover-1.jpg

lrpvectorx11frontcover-2.jpg

Available
in 2 thicknesses, the thinner front cover moves the motor
more to the centreline of the car resulting in a different weight
distribution of the car.

Click more to see the cover plates…

Source: LRP [lrp.cc]

Available
in 2 thicknesses, the thinner front cover moves the motor
more to the centreline of the car resulting in a different weight
distribution of the car.

hmm, of max. 2 mm wat uit zal maken aan de gewichtsverdeling..
Je moet tegenwoordig ook alles mooi lullen om het te verkopen :D

zit wel degelijk verschil in, als je dus de dikke zou nemen hangt de auto in de bochten want meer naar die kant.

Aangezien de top automerken zich tegenwoordig al druk maken over 0.5mm kun je je wellicht voorstellen dat 2mm heel veel uitmaakt. Aan die kant van de auto is de motor namelijk het zwaarste object. Des te verder naar buiten des meer gewicht aan die kant zoals Stefan al aangaf. Maar ook des te verder gewicht van de centerline af zit, des te trager de auto van richting verandert en dus des te trager de auto in het binnenveld reageert. Beiden zijn echter overwegingen voor racers. Voor hobbyisten is het waarschijnlijk niet zo nodig, maar als je dit neemt is de dikke juist weer beter vanwege de betere koeling. Wedstrijdrijders zullen meestal de dunne nemen en hooguit de dikke gebruiken als de buitentemperatuur extreem hoog is (>30 of 35 graden).

Hier zie je weer dat rare ding:

DSCN0955.JPG

Zo zou je zeggen dat het een accu is, ik weet het in ieder geval niet meer!

Groet Robert

Bron: SV-Racing en RCTech.net

Ook wel grappig om te zien dat er totaal géén draden ergens aangesloten zitten, zelfs de servokabel is afgeknipt... Jaja, draadloos mijn kont... 1 april komt eraan en daar hou ik het op...

JK.

LOL. Een duidelijk goed voorbereide 1 april grap waarmee een merk zich goed in de markt zet. Mooi al die gratis reclame.

Back