Nieuwtjes

attachment.php

Bijlagen van op een ander forum kunnen hier niet gepost worden Chris ;)

Associated RC12R: Products Red RC - RC Car News
Die ga ik wel halen denk ik.
associatedrc12r.jpg

En hier een foto van een prototype:
22_klein.jpg

Er is sprake van een Y-bar in een prototype waar geen foto's van gemaakt mochten worden ipv de gebruikelijke T-bar, om grotere pinions te kunnen gebruiken.
De positie van de cellen is anders, en we krijgen er een extra shock bij :)

Laatst bewerkt:
De bovenste heeft is een link prototype, en de onderste een Y-bar proto.
Een hoop veranderingen dat is één ding wat zeker is. De voorkant, center shock, en rearpod zijn eigenlijk allemaal anders. Voor mij komt er zeker ook één. Ben wel benieuwd!

Groet Robert

Tot dat er nieuwe gesinterde rotor's uitkomen, die beter in duurzaamheid zijn, en sneller zijn... dan lopen de 9.5T's weer veel harder. Gelukkig worden die niet al ontwikkeld :wink: :P Op dit moment verschillen de lagers van sinterd, en bonded ankers en de maatgeving er om heen nog (als ik me niet vergis).

Groet Robert

Zoals hier te zien op de site van Team Associated:
Nieuwe LRP en Nosram X11 motoren voor de stock.
Kortom alle voordelen van een X11 motoren (sinterd rotor, betere koeling, enz.)

Toch even de Nosram Dragon naast deze X11 stock versie gelegd. Bij de 9,5T staat dat de "Dragon versie ruim 33K RPM draaid, en dat deze maar 30K RPM draaidt, zouden deze dan langzamer zijn??

LRP Brushless Motors

lrp50820.350.jpg

Performance Features:
· Sintered Neodymium Magnet
· Can be operated with sensor and sensorless speed controls
· New stack for more torque
· New low resistance design
· Hand wound
· New oversized low friction ball bearings
· X-11 teardown, dismountable, timeable
· Low resistance multiplayer PCB
· New solder tabs, easy and safe installation
· Sensored technology
· Standard 540 size and weight
· Complies with ROAR rules

Read more about the X-11 Vector!

Turns
21.5 Turns
17.5 Turns
13.5 Turns
10.5 Turns
9.5 Turns
8.5 Turns

Part Number
LRP50860
LRP50850
LRP50840
LRP50830
LRP50820
LRP50810

Aluminum Ring Color
Green
Yellow
Orange
Blue
Purple
Dark Gray

RPM*
12.960
16.560
23.040
27.360
30.240
33.840

RPM Per Volt, KV
1.8
2.3
3.2
3.8
4.2
4.7

Power*
124W
153W
201W
255W
278W
303W

Efficiency*
93%
93%
93%
92%
92%
92%

*Measured at 7.2 volts

Groet Robert

tme4fs-1.jpg

Team Magic have released the rubber spec of their E4 electric touring car, called the E4RS. Similar to the Foam Spec E4FS, in regard to its new features such as the new shocks, thickened arms and widened belts, the RS features a 2.5mm thick carbon fibre chassis plate, 2mm thick top deck and is supplied with a front spool, steel front CVD’s & aluminium rear CVD’s.

- New widened belts

Waarschijnlijk de belangrijkste verbetering,
in de eerste versie stond de lange snaar
nog strakker dan een basgitaar.

Toch wel een interessante auto( geometrie ) maar nog te veel zwakke plekken

Ik vind er té veel omwegen in zitten in de aandrijflijn... Lijkt me veel minder efficient. En je ziet hem ook bijna nergens in grote wedstrijden... Heb hem in mijn handen gehad tijdens de Xceed challenge en op zich zag alles er wel goed uit maar overal mis je net iets...

JK.

Tja, alles is nog nieuw natuurlijk en veel mensen houden het liever bij een vertrouwd concept zoals de Xray, Tamiya, Hot Bodies,...
Bovendien is het ook niet erg bevorderlijk voor je naam als merk als zelfs Dario Balestri zegt dat hij op het EK sneller was geweest met een NT1, 720,... (maar dat is wat de nitro betreft). Ze proberen er in ieder geval net als Losi vernieuwing in te brengen, wat misschien loont op bepaalde ondergronden, zoals het concept van Losi erg goed is op tapijt.

Jaja... Het gaat er zeker op lijken dat Pro10 weer terug gaat komen. Nu al twee kits en een 3e is waarschijnlijk op komst.

JK.

Welke 3de auto moet dit dan zijn? Welk merk? Ik weet wel dat Cross met een nieuwe F1 Fire force is uitgekomen. BMI is bezig met de db10r 200mm pro10 en nog wat onbekende merken als darkside en hyperdrive (ietwat onbekend voor mij in ieder geval) zijn allemaal bezig met een 200 mm versie.

Nee, Corally was de eerste met een nieuwe Pro10... Hyperdrive is ook een merk van "the good old days..." Die stamt uit de tijd van de oudere Pro10's als de Asso 10L, Bolink en TRC die een 20 jaar terug dé modellen bouwden... BMI draait ook al een hele tijd mee en was ook alweer actief in de 1/12 dus verbaast me niks dat die ook met een Pro10 komen.

Verrassend wel dat de meeste 200mm breed zijn en niet de traditionele 235mm wat de Corally en de CRC (met optiekit) wel zijn.

JK.

Laatst bewerkt:
ja inderdaad ietwat vreemd. Maar waarschijnlijk zullen ze allemaal wel uitkomen met een 235 mm add on pakket. Met 200 mm heb je wel wat meer op schaal uitziende kappen dan de 235mm. Voor mij maakt het niet zo veel uit 200 of 235 mm, als er maar wedstrijden gehouden worden. Dat zou voor mij het belangrijkste zijn.

Back