Nieuws van de beurs Sky-Hero Spy en Spider

Discussie in 'Multicopters' gestart door Burp, 6 mrt 2013.

1. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    helemaal correct;) opto staat voor optocoupler, en dus ook geen bec;)

2. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ik zou het wel verwijderen, het kan geen kwaad. Als je regelaar wel stuk gaat heb je kans dat je de volle spanning op je 5 volt circuit krijgt, en als je de rode draad verwijdert dan kan dat niet gebeuren.

Ik heb het frame ook overwogen. Het is een prachtig frame om te zien. Helaas passen de meeste gangbare regelaars niet in de buizen, de afros, de bleuline, de F serie en nog vele gangbare gaan niet passen. Tussen de frameplaten is helaas ook geen plek voor de regelaars. Bovendien vind ik in de buizen een vreemde plek, aangezien ze geen koeling krijgen.
    De motorgondels zijn prachtig, maar tot maximaal een 36mm motor. Een gemiddelde pancake kan je niet goed monteren. Ik ben ook benieuwd waar je de akkus plaatst en hoe wissel je ze.
    Een aangepaste motorgondel zou mooi zijn. Ook geschikt voor pancakes en met een opening die lucht door de buizen blaast voor koeling van de regelaars.

Voor maximaal 36mm motoren is het frame aan de zware kant. Als fpv racer valt hij dan ook weer af.

Het systeem van het afneembare landingsgestel is mooi. Ik ben benieuwd wat ze bedacht hebben voor de dji gps antennes, daar lijkt op het eerste oog ook geen plek voor te zijn.

3. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Waarom verwijderen zie die dan standaard niet? Zo twijfelt iedereen.

Nog een ander vraagje.
    De connectoren passen op 2 manieren in de NAZA. Maakt het wat uit hoe je die plaatst?

4. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Eigenlijk heb je zelfs maar 1 draadje nodig. De gezamenlijke min krijgt hij van de aandrijfakku, je gebruikt alleen maar de pwm. De pwm of de signaaldraad gaat aan de kant van de uitsparing van het extra lipje van een futaba stekker. Door maar 1 draadje te gebruiken voorkom je ook de kans op een groundloop.

5. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Daarom heb ik voor 40A ESC's gekozen. Die worden (als het goed is) bijna niet warm als je een 6S lipo gebruikt.

Hier kun je nog meer info vinden over het plaatsen van de Lipo en de GPS.
    https://www.facebook.com/groups/skyhero/

De GPS antenne kun je achterop monteren. Er is zelfs al een gebruiker die de GPS onder de witte kap gemonteerd heeft.

6. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ik moet de eerste regelaar nog zien met een echte optocoupler. De enige die ik ooit heb gezien was een schultze regelaar, die was echt galvanisch gescheiden. Alle china regelaars hebben echt geen optocoupler, ze noemen het maar zo. Bij de echte brol regelaars is soms alleen maar de geschakelde voeding weg gehaald, maar alsnog werkt een 7805 voor 5 volt voor de atmega of sylabs.

7. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    40 ampere is verstandig. Ik ga er eens naar kijken, want het frame is prachtig om te zien. Ieder detail is mooi afgewerkt. Een mooie combinatie van gefreesde carbonplaten en kunststof moulded delen. Prachtig. Ook de zwart witte kleurstelling is prachtig om te zien.

8. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    OK...dan verwijder ik voor de zekerheid de rode draad.

Aan de connectoren van mijn ESC's zit geen lipje oid. Het maakt dan niet uit hoe je deze in de NAZA steekt?

9. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik heb trouwens net wel een NAZA minpunt ontdekt.

Gebruik je een X8 configuratie dan werken de 2 gimball poorten niet meer. Daar zitten dan 2 ESC's aan :(

10. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    En als je net als de wookong een sbus ontvanger gebruikt?

11. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik twijfelde eigenlijk tussen een NAZA en een Wookong.
    De Wookong is EOL en wordt vervangen door de A2M. Dus nu een Wookong aanschaffen is niet verstandig, en de A2M is nog niet leverbaar.

Toen maar gekozen voor een NAZA waarmee ik kan stoeien totdat de A2M uitkomt.

12. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Bruin dus boven zie ik net.

13. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    signaal draad moet aan de kant van het lipje;)

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Haal dus ook met "opto's" welke niet galvanisch gescheiden (dus feitenlijk geen opto) zijn OOK de rode draad weg, anders loop je de kans dat er alsnog de voedingsspanning op de rode draad komt te staan!, als de regelar de geest geeft.

15. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    De onderdelen voor het bouwen van mijn SKY Hero Spyder1000 stromen binnen:p. Hier de eerste foto's.

2x 6S8000 en 2x6S10000 lipo
    voeding 60A 24V
    EOS720I Duo lader

Spektrum DX18
    NAZA-M
    AR9020 ontvanger + X-plus uitbreiding

8x Tiger MT2826-8 (550KV)
    8x Maytech 40A SimonK

Graupner E-prop 13x8

Wordt vervolgd.

16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    mooie set! alleen de spektrum zender vind ik een beetje jammer haha, was een graupner mooier geweest IMO;)

17. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zie boven... en dan met wat telemetrie natuurlijk ;)

18. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012
    Ik moest op een gegeven moment kiezen tussen 3 zenders (Futaba, Spektrum en Graupner). Zonder dat ik deze zelf in de handen heb gehad moest ik een keuze maken van een afbeelding met daarbij de technische specificaties.

Ik heb toen de "veilige" oplossing gekozen. Spektrum wordt volgens mij wereldwijd het meest gebruikt, dus veel ondersteuning bij problemen.

Laatst bewerkt: 29 aug 2013
  19. aeng

aeng

Lid geworden:
    18 sep 2012

Ik probeer net mijn Tigers te monteren en gebruik nu de bijbehorende schroeven met een verzinkte kop.
    Gebruiken jullie ook deze schroeven om de motor vast te zetten?

Er zit nu een M3 , 5mm lang in met verzinkte kop.

20. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dit lijken schroefjes met een verzonken (tapse) kop. Die zijn eigenlijk hier niet voor bedoeld, ik zou inbus boutjes met een onderlegring gebruiken.

Groet,

Ad Bakker

Deel Deze Pagina