Nieuweling met wat vragen

tnx voor de tip junky
Waar ligt die bmx baan dan in sittard?
Sleutelen zal ik me idd overheen proberen te zetten. Je moet er toch ooit aan geloven he haha.

Laatst bewerkt:
Als je vanuit Wehr richting Sittard rijd, liggen er aan de rechterkant een groot sportveld.
Hier heb je verschillende velden voor allerlei sporten, waaronder ook de bmx-baan. Is wel een ruige baan om te rijden overigens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb even gekeken op Google Maps en als ik het goed heb gezien ligt het aan de Bachstraat in Sittard.

Ik heb iets gelijkaardigs voor met mijn Arrma Typhon.
Ook net gekocht, na een half uur rijden begeeft de stuurservo het, 2 dagen later merk ik dat het linker achterwiel wat sleept.

Via de club te weten gekomen dat de kogellagers vast zitten door roest (eigen fout... rijden door een plas water en hem dan thuis eens afspoelen met water dat 5x de toegelaten waarde voor ijzer heeft :frustie:)
Ik ben ook bezig met hem helemaal uit elkaar te vijzen om alle draaiende delen na te kijken en vervangen waar nodig (al zeker 2 kogellagers en 1 as te vervangen)
Wat extra begeleiding (club, andere enthousiasten) zou ik dus zeker aanraden (iemand van de club helpt mij en raadde me aan om eerst zelf uit elkaar te halen enz...)
Maar ik zou zeker aanraden om het zelf te doen, je zal het later toch nog tegenkomen.

ps. als je dan toch veel geld wilt uitgeven, koop een 2e auto van een ander model/soort/... Als ze later allebei werken heb je afwisseling :D

Ik kom uit Sjilvend . Ongeveer 15min van Sittard af. Ik rijd meestal met een maat van me, daar waar we denken dat het op dat moment leuk is voor ons om te rijden.

Sjilvend haha, daar rijd ik vaker doorheen . 5 minuutjes van bij mij vandaan idd haha. Ik woon vooraan in Tuddern.
Laatst nog bijna half uur lopen rondrijden daar omdat overal de wegen opengebroken waren in het centrum, kwam het dorp amper uit.

Tja, het is een behoorlijke bouwput. En het één is nog niet klaar beginnen ze weer aan het volgende. Dan zou ik wel als ik jou was eens goed het net afstruinen in Duitsland voor onderdelen, omdat deze prijstechnisch interessant zijn. Ook de modelbouwbeurs in Dortmund is zeer leuk. Een echte aanrader

Niet alleen Berlinski, waar ik overigens mijn truck heb gekocht. Is wel een van velen. Ik raad je echt aan om naar de beurs in Dortmund te gaan. Veel bezienswaardigheden en genoeg dingen om je op te vergapen en uiteraard de leuke koopjes.

nice! dat is volgende maand zie ik.
Maak ik er maar een leuk dagje uit van! :D

als ik kan, wil ik wel eens gaan kijken daaro

Normaliter ga ik ieder jaar met mijn maat als jaarlijks gepland uitje. A mens day . Dit jaar is voor mij nog onzeker vanwege gezondheid. Heb ook een langere tijd niet meer gereden, helaas.

Mijn gezondheid is ook vaker niet al te best. Maar mocht ik gaan en je maat gaat niet, zou je met mij mee kunnen rijden. Dat is uiteraard geen probleem. Dat moet je tzt maar ff bekijken :)

Toevallig ben ik ook 32 jaar en heb onlangs een Arrma Kraton aangeschaft! Ik woon zelf in regio Roermond, dus midden Limburg. Weet iemand wellicht een leuke plek in deze regio (liefste dicht bij Roermond) waar je met de Kraton lekker kunt rijden? Momenteel rijd ik met de Kraton op een grote parkeerplaats van een plaatselijke voetbalclub, en op een geasfalteerd speelveld/basketbalveld. Omdat bij de laatste ook vaak kinderen spelen is dit niet de meest geschikte plek. Ik wil niet met 60km/h of harder tegen een kinderbeen aan rijden natuurlijk. Gelukkig heb ik momenteel onroad banden op de Kraton (Proline Road Rage 3.8), maar ik zou het liefste ook offroad willen rijden met de standaard banden die bij de Kraton komen. Het hoeft geen dedicated RC baan te zijn, waar bijvoorbeeld ook andere RC liefhebbers komen. Het mag ook gewoon een mooie plek zijn in een bosrijke omgeving, of groot stuk zand/grint gebied. Iemand tips die toevallig ook uit deze regio komt? Natuurlijk kan ik altijd door rijden naar regio Sittard, dat is al een goede tip die eerder in dit topic is gegeven. Maar ik vroeg me af of er ook iets dichterbij is?

Nergens een bouwterrein ofzo? met een braakliggend stuk terrein in de buurt? In principe is alles offroad haha, zolang het maar niet op het asfalt is :D (dat klinkt intelligent he? haha)
Als mijn kraton hopenlijk weer werkt, ga ik ook kijken voor een stuk offroad, alleen is dat hier in de selfkant erg mkkelijk natuurlijk.
Regio roermond ben ik niet zo bekend. Mss kun je tussen akkers een soort van brede akkerweg vinden?

Oh ja natuurlijk haha. Het is zeker geen staatsgeheim :) Ik heb in Herten en mooi stuk grasveld gevonden rondom het terrein van zorgcentrum Herten (verzorgingstehuis voor ouderen). Dit ligt in de nieuwbouwwijk Oolderveste te Herten, waar sowieso nog veel open ligt wegens nieuwbouw. Ik heb daar zelf nog niet gereden, maar ik reed er met de auto langs toen ik op zoek was naar een mooi stuk grond waar je kunt rijden met de RC auto. Dat leek mij wel een mooi geschikt stuk. Daarnaast is locatie "de Weert" tussen Roermond en Horn een mooie plek waar je volgens mij prima RC kunt rijden. Dit is in de zomer een recreatie grindplas waar je tegen kleine betaling kunt gaan zwemmen. Buiten het seizoen is het terrein gratis/open. Ook varen kan daar uiteraard prima met een RC boot. Ook hier heb ik nog niet gereden, maar deze locatie heeft iemand al eens eerder genoemd meen ik me te herinneren. Tenslotte als je een mooi lang stuk asfalt wilt in de regio van Herten dan leent zich het terrein/parkeerplaats van business center Roerpoort perfect hiervoor. Daar ligt ook nog een stuk gras omheen, dus kun je offroad en onroad met elkaar combineren.

Back