Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

1. j.albers

j.albers

Lid geworden:
    19 dec 2007
    Waarschuwing gebruik junpers D/V-serie ontvangers

Dan ook van mijn kant een waarschuwing.
    Tijdens installatiewerkzaamheden aan een nieuw model hield de op de CPPM-uitgang van een D8R7XP aangesloten SBUS/PWM Decoder (met de 4 daarop aangesloten servo´s) er plotseling mee op.
    De oorzaak was snel gevonden: bij het uitnemen van de servostekker op kanaal 5 was de over de signaaluitgangen 3 en 4 gestoken jumper meegekomen.
    Bij het opnieuw monteren viel me op hoe licht dat ging. Zo licht, dat met wat schudden de jumper er zowat weer uitviel (en dus ook slecht contact zou kunnen maken). Het blijkt dat de jumpers matige klemcontacten hebben.
    Advies dus om deze jumpers goed in de gaten te houden en niet te vaak in en uit te nemen.

2. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Of er even een plakbandje overheen te plakken voor alle zekerheid ;-)

3. peytr

peytr

Lid geworden:
    24 apr 2012
    Hier ook een plus in huis. Schermpje zit goed. Op RCGroups is een fix besproken, het schijnt voor te komen dat t schermpje wat losjes is gemonteerd.

4. Copperhead03

Copperhead03

Lid geworden:
    24 apr 2014
    Ja klopt,... Het gaat om de eerste batch.
    Bijna allemaal HK ... (USA)
    UK en Europa kom ik het LCD-probleem niet tegen .
    Zullen de kinderziektes wel zijn..

5. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Ik heb er 1ntje van de eerste batch die beschikbaar was bij microtechnics in België, dus dan zal die fout er al uit geweest zijn

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. taranis

taranis

Lid geworden:
    25 feb 2014
  7. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    De bugs die ervoor zorgden dat LS1 werd overschreven na een probleem met SDcard zijn gevonden en zaten in fatfs (fat filesystem).
    Door "compiler directives" wordt de broncode minder transparant om te lezen en nu blijkt dat hierdoor de code niet meer in balans staat. Het is nog steeds in onderzoek overigens.

Ik raad iedereen met klem aan om LS1 in de zender te controleren om te zien of hierin iets kritisch staat (throttle switch?) en deze te verplaatsen naar en andere plek totdat er een nieuwe release plaatsvind.

Laatst bewerkt: 18 nov 2014
  8. Adrie

Adrie

Lid geworden:
    29 jan 2009
    Frsky

Hallo ik heb een vraag ik wil een Frsky kopen heb een ontvanger van frsky TFR8 SB mijn vraag is past dit bij elkaar corspendeert dit met elkaar kan mij dat iemand vertellen

gr.Adrie

9. PH-SVV

PH-SVV

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Adrie,

Ik heb even met google gezocht op jouw ontvanger, dan vind ik dat dit een FASST (futaba) ontvanger is.
    FrSky gebruikt het ACCST systeem, deze twee zijn onderling niet te gebruiken.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

bericht verstuurd vanaf een mobiele telefoon en daardoor onbedoeld kortaf zijn of spelfouten bevatten.

10. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Klopt Sander. Gaat waarschijnlijk niet werken, al zijn fasst en accst vrijwel gelijk..

11. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Dat gaat snel, zeg.
    Eergisteren een melding gemaakt betreffende een bug in Companion.
    In special fuctions werden namelijk de entries niet overgenomen als die verwezen naar een LUA-script. Het andere probleem waar ik last van had in de firmware betreffende het overschrijven van L1 in "Logical Switches" werd hoge prioriteit gegeven. Ook die is nu opgelost.

Upgrade dus je zender!!

12. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Zag t al voorbij komen. Zeer belangrijke update! Dat t zo snel gaat.. Voordeeltje van deze open source community!

13. PH-SVV

PH-SVV

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Ah, dus 2.0.13 is uit ?
    Gaan we weer even updaten :)

(Gelukkig heb ik de Taranis nu, want voor Grauper HoTT kwamen de laatste tijd geen updates meer uit en had ik dus niets meer te flashen) :puppydogeyes:

14. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Was trouwens gisteren dat ik die melding m.b.t. companion had gemaakt.

15. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb net de taranis getest op ons veld samen met mijn maat. Wel even de nieuwe firmware erop gezet. Eerst een reikwijdte test gedaan. Mijn maat met het model in zijn hand en ik gelopen tot een meter of 400. Geen enkel probleem. 1 keer een RSSI melding gehad op het einde van het veld omdat ik tussen het model en de zender stond maar zelfs dat was geen enkel probleem. Over het vliegen niets noemenswaardig te melden. Alles ging perfect. Ik ben in ieder geval blij met deze zender, en ben zeer benieuwd naar de opvolger. De Horus.:)

16. taranis

taranis

Lid geworden:
    25 feb 2014
  17. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    even een vraagje...
    Indien je deze zender koopt, en je koopt eeen ontvanger die telemetrie functie heeft, dan moet je de telemerie sensoren die je wilt ook nog kopen veronderstel ik...
    Maar zit er in die zender dan een module?
    of kan ik bv de telemetry en frsky systeem gebruiken op de modellen die ik wil met de frsky ontvangers, en de andere modellen mijn oude assan module in de zender steken, en vliegen op assan zonder telemetry dan??
    dus frsky en assan systeem in 1??
    of hoe zit dat?

18. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Je hebt achterop een aansluiting voor een JR module zitten. Daar in past een module, en is je assan module een met JR aansluiting dan gaat het wel lukken denk ik.

19. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    ja idd, ik heb nu ook een futaba zender met assan module erin.. de module in de taranis steken is dus geen probleem, maar ik vroeg me af of beide systemen werken op deze zender ( dus de assan module met mijn meeste modellen hierop ingesteld) + dan de frsky2.4 die ik zou toepassen op enkele modellen met dan een frsky ontvanger met telemetry voor meer info...

groeten

20. Joris vd Hurk

Joris vd Hurk

Lid geworden:
    11 okt 2011
    Jhep, dat werkt heel makkelijk, in de model instellingen kan je kiezen of je de interne frsky module wilt gebruiken of de module die je zelf achter in de zender kunt steken

Deel Deze Pagina