Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
heb sinds vandaag ook de piccoz, heb het topic nog niet doorgelezen dus misschien is deze vraag al gesteld:
mijn piccoz laad alleenop als ik de zender aan zet, als ik hem aankoppel als de zender uitstaat gebeurd er niks, zet ik hem aan dan pas gaat het charge lampje branden, kan dit kwaad, behalve dat het batterijen vreet?

verder vliegt het ding lekker, heb de ztaart wel van achteren gezien rechtsom moeten torderen, dus nu gaat ie lekker hard vooruit, zal binnenkort een filmpie schieten, nu draai ik mooi cirkeltjes van 2 meter doorsnede op mijn kamertje, en snel ook, heb ook veel plezier met het "aanvallen" van mijn rc tank... en de kat heeft nu ook een hekel aan het ding gekregen, maar dan moet ie het ding ook niet proberen met z'n poten uit de lucht te slaan :roll:

hallo iedereen, ik heb sedert gisteren ook een picooz, als de heli is opgeladen kan ik slechts 30 sec stabiel blijven hangen(in de lucht) en dan begint hij te spinnen net alsof hij niet genoeg spanning heeft om de staartmotor + hoofdmotor te correct te sturen en dan zakt deze naar de grond

heeft er nog iemand dit gehad? of is de heli niet helemaal in orde

heb wel de 60paginas niet allemaal bekeken

dank bij voorbaat

Gilles

Heb je goede batterijen er in zitten? Als je een beetje zwakke batt hebt wil de lipo niet echt vol raken. Je krijgt dan deze symptonen. Dus eerst even goede, sterke batterijen proberen, en dan kun je m alsnog terug brengen. ;)

Mijn piccoZ laad ook alleen op, als ik de zender aan zet. Volgens mij is dat bij alle PiccoZ's zo. Mijn X-twin daarentegen kan ik gewoon uit laten staan. Dan laad ie ook vanzelf. Misschin nieuwe beveiliging ofzo?? :roll:

en een tip, als je je piccoz echt superhard vooruit wilt laten vliegen moet je van achteren gezien de staart om zijn lengteas met de klok meedraaien, zodat dat balansvlak schuin naar linksonder wijst in plaats van alleen naar onderen. dan moet je wel wat meer bijtrimmen, maar hard dat ie gaat :wink: je moet wel wat ver doordraaien, ik moest het balansvlak eerst helemaal horizontaal draaien voordat ie in de juiste stand terugsprong.

Tijdens een adapter mod heb ik de infrarood zender van me picooZ gesloopt... :(

Net zoals bij de X-twin heeft deze een aansluiting +9V, +4.5V en GND, dus ik heb dezelfde mod gedaan als succesvol was bij me X-twin. Dus om me heli/x-twin te laden met een externe adapter ipv uit de batterijen. Dit werkt dus NIET bij de de picooZ zender en heeft deze dus ook gesloopt. Laden doet ie nog prima (ook uit de adapter) maar in normale modus gaat de rode led niet meer branden en zend hij dus ook geen signalen. Ik heb vervolgens alles gechecked uit de zender (transistoren, diodes etc) en kan alleen maar concluderen dat het IC (onder de zwarte druppel) kapot is... balen dus...

Wellicht kan één van jullie mij helpen aan een nieuwe zender omdat je meerdere PicooZ hebt en/of je een defecte picoo hebt waardoor je de zender niet meer nodig hebt... Alle hulp is welkom!

......................................

Laatst bewerkt door een moderator:
halo ik ben nieuw op deze forum
ik heb een picooz helicopter maar die maakt lelijke geluiden wat kan ik doen olie zetten ? help !

.............................................

...............................................

kooitje ik ga die lipo zettten maar wat is de verschil tussen 50 mah en 70 mah ?

ik ga die lipo niet zelf plaatsen ik ga naar modelbouw winkel , ik ga ook gyrotor kopen
en mijn picooz doet wel goed want ik die plastic aan de zijkant weg gehaalt en wat olie gezet en nu maakt het geen herrie geluid

.........................................................

................................................

Ik heb dit idee ook al op een ander draadje gezet, maar ik denk dat het terzake is om het hier ook even te lozen.

Heeft iemand al eens het inwendige van een X-twin gebruikt om een autogyro te maken?

Bart

kooitje ik was vandaag naar zwembad gegaan ik had daar gevlogen iedereen kwam kijken zo gaaf !!!!!!!!!!!!!! ('8O')

Back