Nieuwe Walkera V120d02S v2

haha nou daar wacht ik dan wel even mee.
wil de warp gewoon als 2e vlieg heli erbij hebben.

En dan later als ik groot ben een 6HV ultimate erbij of ipv de atom ... maar wil eigenlijk geen heli's weg doen.. ga ik spijt van krijgen haha.
 
Ben op het moment bezig mijn V120 mechanisch af te stellen, dus de servo horn netjes 90 graden op de servo, de swash vlak ten opzichten van de tail boom en dan nog 0 graden pitch bij midstick.
Blijf al bij stap één steken, 2 van de 3 krijg ik netjes afgesteld, bij het afstellen zit de horn net iets te hoog of te laag op de [pitch]servo.
Die horn's moeten toch 90 graden op de servo af te stellen lijkt me.

Dus een andere optie was om subtrim of trim te gebruiken om de servo horn te finetunen, maar het schijnt volgens vele fora dat je subtrim niet mag gebruiken omdat het fbl heli is[raakt de RX van in de war] wat ik niet helemaal begrijp.
Misschien dat iemand me dat wil uitleggen.

Is er een linkje of wil iemand me uitleggen hoe ik de V120 mechanisch in stapsgewijs af kan stellen.
 
nou mijn v120 weer eens de grond in geprakt... dom ding,
draait ineens 180 graden om in een snelle bocht. Staart hield 'm dus niet.

Nou eh ik gooi 'm op het schap en ga verder met de Warp afbouwen .. als ik ooit weer eens zin en tijd krijg in dat ding zal ik er weer eens naar kijken.
 
Balen Sven!

Hier staat hij ook al even stil. Ga met alle lipo's (liggen op het moment vol geladen) nog eens een keer wat stall turns en flips oefenen denk ik en dan gaat alles ook in "storage".
 
nou mijn v120 weer eens de grond in geprakt... dom ding,
draait ineens 180 graden om in een snelle bocht. Staart hield 'm dus niet.

Nou eh ik gooi 'm op het schap en ga verder met de Warp afbouwen .. als ik ooit weer eens zin en tijd krijg in dat ding zal ik er weer eens naar kijken.

enige manier dat hij 180 graden draait, is dat je collar iets verschoven is en je verticale speling hebt op de ms of dat 1 van de gears naar zijn grootje is en niet 100% contact maakt.

stuur al jullie 120's maar deze kant op dan:mrgreen:
 
Zo ... beetje stoffig hier..

afijn aangezien ik toch nog op parts voor de grote heli's moest wachten heb ik de v120 maar weer eens van t schap gehaald en gekeken wat er mis is na het laatste ongelukje.

nieuwe maingear, tail steering set en tail servo besteld ... dus eens kijken of dit beestje nog weer wil vliegen.

oorzaak crash.... ineens in de bocht draaide de heli zich leuk 180 graden om ... ja toen was ik m kwijt, dus ik hoop dat het een foute tail servo was.
 
Dat is het mooie van walkera die heb je voor 20 euro weer in de lucht.
Maar als crasht met die grote jongens dan voel je dat in je portemonnee.

Veel suc6 er mee Sven
 
Vond t zonde om m meteen in de container te mikken, als t vlieg is het best een leuk dingetje voor wat lol. Eens zien of we m voor 25 euro weer de lucht in krijgen
 
Nou ja had nu een slippende tail servo. Of dat nu door de crash kwam of dat het juist de crash heeft veroorzaakt weet ik niet. Maar we zullen zien straks
 
iets anders kan ik inderdaad ook niet verklaren.
De tail servo kan dan waarschijnlijk gewoon niet de kracht leveren en slipt door, door slechte gears


Edit: iemand overig nog tips hoe ik cyclik uitslag van zo'n micro kan meten?
Ik vlieg 'm met de futaba zender, maar moest dus alle endpoints aanpassen voor de juiste pitch waardes.

Maar ik heb het idee dat de servo uitslagen van de cyclik qua sturen te groot zijn .. maar A: hoe meet ik dit en B waar kan ik dat in de zender aanpassen. Bij aanpassen endpoints verander je dus ook weer je pitch waardes
 
Back
Top