Nieuwe Trex 700LE

Eindelijk is die binnen.
Met dank aan remco van 4rc.nl

Ik heb helaas maar 1 foto, toen was die namelijk al klaar, nou ja klaar hij mist alleen zijn hart nog maar die is onderweg. Wat een genot om deze te bouwen, alles past perfect en zit direkt goed.

06032010005.jpg

Remon

Dat wordt genieten voor je.
Van een 500 naar een 700 is een groot verschil qua stabiliteit.
It flies like on rails......

Maar wat is nu het verschil tussen een normale en LE?
Alleen het lichtere bling metaal? of meer?

Volgens mij Walter is het alleen maar bling.

Er zit wel een metalen clutch bij maar die zat volgens mij ook al bij de gewone 700.

Ik heb me eigenlijk niet verdiept in de verschillen mochten die er zijn. ik Vond hem zo sexy dat ik hem gewoon moest hebben ipv de "gewone"

Ik heb een paar weken geleden met die van Jan willem gevlogen en was gelijk verkocht. Dat vliegt echt super.

De bouw was op zich heel makkelijk, een foutje van me was dat de magneten voor de governor in de clutch bell, dat ik er eentje verkeerd om had zitten, die moet ik uit elkaar halen, maar dat komt wel goed.

Volgende week een OS max 91 SHZ-PS (pumped) erin, uitlaatje erop en dan zal hopelijk als er verder geen aparte dingen gebeuren de maiden volgen

remon

hoi remon, mooie heli. Van een 500 elektro naar een 700 brandstof ? Je wilde het niet bij elektro houden ?

succes met je maiden
Bas

Bij mij komt er dit jaar een 700E bij zodra Align hem af heeft ;)

Zijn al super mooie T700E conversiekits nl. Suzi Hans kit of helichris kit. Zijn beide super kits alleen een extra investering!

Hey Remon wat gaaf! Gefeliciteerd! (ik wist t al wel, maar toch!)

Ik ben ook erg benieuwd wat het jou gaat brengen! Wel even je vliegstijl aanpassen ;)
(meer afstand nemen)

Groenten en wie weet tot gauw!
Tjerk ;)

Gefeliciteerd Remon :thumbsup:
We hebben er al over gekletst vanmiddag.
Je zal er echt heel veel plezier aan hebben!
Knalle met die bladen :D

Grt,
Eric

trex 700

Als ik zag hoe jij met mijn 700E al na 2 accu's vloog weet ik zeker dat je hier een hoop plezier mee gaat beleven.
En zoals Tjerk zei afstand houden want het zijn monsters.
Kom gauw weer een keer jou kant op als ie eenmaal vliegt. ik hoor wel hoe de maiden afloopt.

gr,
Jan-willem

Ik ben inderdaad benieuwd hoe je hierdoor gaat vliegen. De heli zal wel vrij zeker naar je wens vliegen.

Zoo,, mooi apparaat! Ik haal de mijne(ook de 700LE) aanstaande maandag op bij de lokale Hobby-boer hier in t hoge friesland. Zit nog steeds te twijfelen om 'm elektro te maken. Maar de tijd zal dat uitwijzen! Veel plezier ervan!!!

Je kan hem altijd nog omzetten naar electro natuurlijk, is geen enorme ingreep.
Of je koopt in een later stadium een 90'er die echt vanuit de basis is ontworpen voor een electro aandrijving (heeft mijn persoonlijke voorkeur)
Deze heli vind ik zo ontzettend gaaf met brandstof, ga het zelf denk ik niet snel aanpassen.

Ik wou ook eerst direkt door naar elektro,
Helaas werken de financien niet echt mee hiervoor.

Je moet toch weer een aantal packs kopen, en voor degene die mij kennen weten dat ik niet voor wuppie-tec materiaal ga.
(en nu niet zeggen dat de trex 700 wuppie-tec is he.....:rolleyes:)

Ik heb de OS MAX 91 SHZ-PS motor besteld die deze week gaat komen.
Ik heb eigenlijk hierover een vraag;

Aangezien deze motor een pomp heeft hoef ik dus geen druk vanuit de uitlaat in het tankje te hebben, maar de tank moet wel worden ontlucht, lijkt zo raar een geimplodeerde tank op een heli.... het lijkt ook raar dat wanneer je inverted vliegt er een straaltje brandstof achter de heli aan gaat, hierover dus mijn vraag.

Hoe hebben jullie dit gedaan, ontluchtings nippel op tank gewoon open laten, of misschien toch de uitlaat er op aansluiten???

Ik hoorde dat het op zich geen probleem hoeft te zijn om de uitlaat er op aan te sluiten.....

Groetjes

remon

Mooi mooi Remon,

gefeliciteerd met de aanwinst. je moet het maar even laten weten wanneer die gaat vliegen dan ga ik weer effe kijken of ik kan komen buurten!

Steven!

Ik heb één TREX700 met een SZ pomp.
Ik heb gewoon de tankdruk wel aangesloten.
Ik had te veel berichten gehoord op Runryder dat zonder het vaak niet genoeg was en dat hij arm ging lopen.

Hoi Remon!

Ziet er mooi uit!
Erg benieuwd hoe je er mee gaat vliegen, maar gezien vorig jaar gaat dat wel strak worden, zoals het hoort :-)

Je had beter even bij mij aan kunnen kloppen, ik heb hier nog een vrijwel nieuwe (alleen 3DM 2008 mee gevlogen) YS-91SR liggen. Die ook met pomp alleen werkt het anders als een OS, je tank komt namelijk bol te staan van de druk :-) (de motor pompt hem op zeg maar) Maar goed daar is het nu te laat voor...

Nou succes er mee en we zien 'm binnen afzienbare tijd wel vliegen.

Greetz,

Michiel.

Back