Nieuwe tamiya Truck

Hallo allemaal,

Tamiya komt medio mei 2020 met een Volvo FH 16 750, in een 6 x 4 trekker chassis uitvoering.
Dit is eigenlijk een ingekorte versie van de bomentruck.

As je en primeur wil hebben, moet gewoon de om de Bomentruck zelf inkorten.

Uit zeer betrouwbare bron :
Vandaag gehoord via mijn Duitse Chinese vriend, Importeur/Leverancier van Tamiya en Importeur/Leverancier van RCBRMIN, Lesu, Hercules en nog meer Chinese producten en onderdelen.

We wachten het af waar Tamiya mee komt in 2020.

deze komt ook https://www.tamiya.com/english/products/56361/index.htm
arocs rood zilver.jpg

Even wat tamiya nieuws voor komend jaar 2020, RC Volvo dump truck A60H Bron www.tamiyablog.com

Over een nieuwe truck is nog niets bekend......al gaan er geruchten over een Volvo FH 16 trekker.
Tamiya-58676-Volvo-A60W-Hauler-6X6-G6-01-chassis.jpg

De concurrentie wordt steeds groter !
1.
Bruder
2.
Diverse ombouwsets te koop voor de Bruder Volvo dumper
3.
De Chinezen met de Volvo dumper.
4.
Nu Tamiya.

Wie gaat er winnen ???

Dit is alleen maar gunstig voor de modelbouwers.c.q. model rijders.
Hoe meer concurrentie, hoe meer te kiezen, hoe scherper de prijzen.

Ik verwacht dat Tamiya wel met een hele scherpe prijs komen, omdat ze deze dumper, net als de Volvo truck in licentie bouwen met Volvo Zweden.

De Volvo dumper ziet er wel heel gelikt/gaaf uit !

zal je zien komt de volvo dumper wel gedetaileerd zoals op de fotoos,zal je zien is het heeel andere schaal dan de tamiya trucks,net als die open mijn dumptruck van tamiya veeel te groot om bij de 1/14 te horen jammerrrr

Die foto is een 1:1. Nooit het Tamiya model van de dumper. Kijk maar op welk chassis die komt. Lijkt mij sterk dat dit een serieus model voor ons gaat worden......

Even een correctie die Volvo dumper foto hier boven komt op een G6-01 chassis, net als die gekke bus met 3 assen van tamiya. Bron tamiyablog.com kijk even bij nwe modellen 2020.

Misschien beter om die van Bruder te verbouwen met alu assen en andere benodigheden.

Back