De eerste ervaringen zijn erg goed, het volgt niet de weg zoals de MC4000 ingericht was(de programmeur hiervan is overleden en heeft de geheimen meegenomen zijn graf in begrijp ik uit duitse forumberichten). Maar de mogelijkheden zijn enorm en erg duidelijk. Waar ik zelf niet tegen aan loop, maar echte cracks wel, is dat er 4 vliegstanden zijn die direct programmeerbaar zijn. Maar middels extra handelingen is dat uit te breiden tot geloof ik 8. Een truc die ik nog niet snap. het programmeren op zichzelf is niet moeilijk, het scherm laat je precies zien wat je doet en de handleiding is erg duidelijk. Zelf inbouwen van bv de knuppelschakelaar is een eitje. De balans van de zender is goed, hij is niet licht, maar met de draagbeugel en riem geen probleem. Kritieken op het scherm deel ik niet, immers ik kijk nooit op het scherm als ik vlieg en of zo'n scherm nu veel kleuren bevat of monochroom is, als het me de juiste informatie geeft, doet het wat het moet doen. Ik ben nog aan het stoeien met de souffleur erbij, het oortje dat me alle informatie hoorbaar geeft over hoogte, amperage, restcapaciteit van de accu in de kist. Dat is een bluetooth-verbinding tussen zender en souffleur. Voorlopig erg veel lof, kritiekpunt is de wat matige kwaliteit van de 2 schakelaars die aan de zijkant van de zender zitten. Het middelpunt is niet goed te voelen. Het hoogglans zwart(ook zo'n punt van kritiek) blijft erg mooi.