Nieuwe electro

Ik ben opzoek naar wat uitbreiding, maar ik kom er maar niet uit. Ik heb een lijstje wat ik wel zou willen hebben, en boven aan staan de Vorza, X-Maxx en E-Revo. Wat mij vooral trek zijn durability of een Truggy achtige look.

Nu heb ik nog een Flux Tork set liggen uit mijn Super 5SC, en ik vind het leuk zelf alles op te bouwen maar er is natuurlijk het issue prijs.

Graag had ik een kit rond de 500(liever lager) gehad, maar vrijwel alles is 1/10 ipv 1/8. Ook vind ik de RTRs eigenlijk te duur omdat ik de aandrijving al heb liggen.

Ik had nog gedacht aan een E-Revo Brushed om om te bouwen, maar die vind ik ook nogal prijzig als ik naar de prijs op de Traxxas site. Ook zijn de banden blijkbaar nogal ruk. Maar dit geld ook voor de Vorza. Tenminste dit is wat uit reviews blijkt.

Punt is dus dat ik niet vind wat ik zoek.

Sowieso wil ik de Nitro weg doen om dit te bekostigen, hij staat er maar wat.

Tjah, dan heb je nog wat keuzes te maken..
Nu lijkt het meer op een mededeling imo..
je vindt niet wat je zoekt? Wat zoek je precies?

Is je nitro eventueel om te bouwen naar brushless? Ik neem aan dat je nitro wel is wat je zoekt? Welk model is dat?
Voor veel modellen zijn ombouw kits te vinden.

Nee, juist niet. Dat is een Tamiya TGX. Ik zoek eigenlijk een 1/8 Buggy of Truggy. De E-Revo vind ik meer truggy dan Monster Truck (wat het eigenlijk zou moeten zijn) door het design.

Het liefst een Vorza of E-Revo, maar de X-Maxx lijkt mij ook wel wat maar die is helemaal duur.

Ik heb dus mijn Super 5SC (meer X-Maxx klasse) en mijn tuin auto(wheely king) maar ik zoek nu iets er tussen in. Snel, offroad en de stevigheid van de Vorza spreekt mij wel aan.
Ik was dus vooral op zoek naar een kit, leuk om te bouwen en je krijgt een fatsoenlijke manual ipv een exploded view (die van mijn 5SC is echt een nachtmerrie) en meestal zonder electronica die ik al heb liggen. Maar ik vind eigenlijk alleen 1/10 spul en meer competitie gericht. Ik wil er juist gewoon fun mee hebben in een veld of bos. Vandaar dat de E-Revo brushed mij eventueel wel aansprak, maar de euro prijs ligt nogal redelijk ver boven de dollar prijs (zoals alle Traxxas modellen). En de banden zijn blijkbaar ook niet echt brushless proof.

De TGX is meer Rally/onroad en daar is hier in de buurt wat minder fun mee te beleven dan met een echte offroad basher. Dan maak ik liever iemand anders blij er mee, en ga ik voor iets wat meer mijn ding is.

Voor wat op straat voor de deur doet mijn TT-02 het prima,

Ook een idee was een Vorza/E-Revo roller, te kopen maar het lijkt momenteel een beetje schaars in het aanbod.

Dus een 1/8 buggy/truggy, lieft een kit en hij gaat niet meteen stuk als je er mee gaat bashen. En dat rond de 500 euro (de reden dat mijn favo opties er buiten vallen), niet dat ik er niet meer aan uit kan geven maar omdat er doorgaans nog wat extra geld bij moet.

Een TGX zou ik idd ook geen Tork in bouwen nee.
Wel leuk als je hem in 1X wilt verwoesten trouwens. :) :) Maar dat is weer zonde, je kunt er misschien nog wel iets voor vangen.

De Super 5SC is toch een short course gebaseerd op de Savage? Die is toch redelijk makkelijk in elkaar te zetten.

Misschien is het iets om op MP eens te kijken naar een Mugen MBX6T ..
Dat is een geweldige auto. Ik heb zelf de oudere versie (MBX5T nitro) en dat rijdt geweldig en is zeer sterk.

Ik zou niet zeggen makkelijk als je de exploded views erbij neemt. De chassis platen zijn namelijk wat enthousiast door de boor straat gegaan, en de exploded views zijn niet echt leesbaar als het op gaten aan komt. Ik heb hem weer in elkaar gekregen, maar het was wel af en toe zweten. Ze hadden wat duidelijkere lijntjes mogen gebruiken en 1 of 2 extra paginas om de information density wat lager te krijgen,

En met Team C T bedoel je een T8E? Ik ben niet zo bekend met Team C en ik zag competition staan dit was op RCSpeedshop en er stond voor de rest niets bij.

Als je alleen exploded views hebt is het wat lastig inderdaad.
Maar als je eenmaal op weg bent gaat het wel.
Wel vreemd dat er alleen een exploded view bij zat, zit net even de manual te bekijken maar dat is best een vreemd exemplaar inderdaad..

Mocht je nog een keer moeten sleutelen eraan zou je heel goed een Savage manual als leidraad kunnen gebruiken.

Naar een Team C T8e gekeken, maar ik ben er bang voor dat de Flux Tork niet past als ik de reviews zo bekijk. Ook ben ik geen fan er van dat de accu's zo dicht op de motor schaft zitten.

Ook jammer dat de truggy hier nergens te krijgen is.

Facebook link kende ik nog niet, daar ga ik eens rond neuzen.

Maar ik ben wel serieus teleur gesteld in de beschikbaarheid van kits. Alles maar RTR of ARR, bouwen is toch de helft van de fun? Zeker bij de niet instap modellen. Hij moet toch een keer uit elkaar.

En ik hoef niet voor elk model een zender, die gaan ook de verkoop in en dan hou er een reserve en een DX4 ofzo voor de rest.

Naar een Team C T8e gekeken, maar ik ben er bang voor dat de Flux Tork niet past als ik de reviews zo bekijk. Ook ben ik geen fan er van dat de accu's zo dicht op de motor schaft zitten.

Ook jammer dat de truggy hier nergens te krijgen is.

Kan hem zo bestellen hoor, geen probleem.

Voordeel van team c is dat ze op meerdere auto's de zelfde onderdelen hebben. Buggy, truggy en onroad. Dus je hebt niet een hele grote voorraad onderdelen nodig

Het is een Vorza geworden, en een DX4S. AVC receiver ga ik eens testen in de 5SC want de Savox daarin is wel digitaal. HPI vond een niet waterproof analoge servo wel prima. Sowieso vaag dat ze in de nieuwe sets een waterproof ESC hebben geduwd, maar de servo is dat niet (en de receiver box ook niet volgens mij). Zal wel goedkoper zijn geweest met inkopen.

Maar goed, nu nog wachten op mooi weer :/ anders komt hij niet ver vrees ik.

Back