Nieuwe batterij en oplader ??

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo,
Ik rij nu met een Tamiya DF-03, maar ik ben van plan een Associated B44 aan te schaffen.
Maar nu heb een probleem met mijn batterij en lader. In de B44 is het gewoon een "vierkantje" en ik neem aan dat mijn Intellect 3800 mAh stickpack daar niet in kan.Welke batterij en lader heb ik dan nodig? Ik heb nu een Protech Megapeak 3000.

Dat is eigenlijk als vraag bedoeld : Kan ik zo'n batterijen met mijn lader opladen?

Over de batterij : is dit wat ik nodig heb:
http://www.rceasy.com/wp-content/uploads/2008/04/tb-0661_ib4600_efra_2star_1cell_500px.jpg

2x 3 cellen naast elkaar, 6 in totaal ?

jah bedoel ik :p
2X 3 cellen dus 6 intotaal.
dan moet je die aanelkaar solderen met soldeed en batery bars.
het beste is om een soldeer standaard te gebruiken.
en je kan ze aan de lader opladen, moet je wel de aansluiting naar je accu denk ik vervangen, tezij je de standaard Tamiya stekkers wilt gebruiken ;)

gr: amateur

jah bedoel ik :p
2X 3 cellen dus 6 intotaal.
dan moet je die aanelkaar solderen met soldeed en batery bars.
het beste is om een soldeer standaard te gebruiken.
en je kan ze aan de lader opladen, moet je wel de aansluiting naar je accu denk ik vervangen, tezij je de standaard Tamiya stekkers wilt gebruiken ;)

gr: amateur

Ik heb tot nu toe allemaal Tamiya stekkers, lader, snelheidsregelaars,...
Moet ik dan gewoon Tamiya stekkers appart kopen?

Of beter nog: al die Tamiya-stekkers eraf knippen en alles vervangen door goudcontacten.

Voor je lader (ik ken het ding verder niet) maakt het niet uit of ie stick-packs moet laden, of saddles, als ze maar aan elkaar vast zitten

Stick packs kan je ook ombouwen tot saddle packs, als de huidige cellen nog in orde zijn en niet aan vervanging toe dan is dit wellicht een oplossing. Als je dit zelf niet voor elkaar krijgt vraag dan iemand in je omgeving die er wel verstand van heeft.

Zo was hij:

sumc4200.jpg

En zo is hij nu:

SMC.jpg

Het is opzich niet moeilijk maar enige kennis van solderen is wel gewenst...

Joost.

Laatst bewerkt:
Mijn oude batterij is daar denk ik niet goed genoeg voor, en ik wil sowieso toch nieuwe accu's kopen.Maar waar moet ik die goudcontacten enz.. dan kopen ?

LHS? Zelfde plek waar je ook je cellen gaat kopen lijkt me. De meeste zaken die cellen verkopen hebben ook de battery bars en stekkers liggen dus. (iig hier wel, weet niet hoe het in België is met dat soort dingen maar lijkt me hetzelfde.)

Als je alleen recreatief rijd heb je vaak aan ongematchte cellen meer dan genoeg, scheelt weer in de portomonee ;-)

p.s. LHS = Local Hobby Shop ;-)

Back