Nieuw modelletje gezocht.

• Topicstarter Topicstarter Manuel
  • Startdatum Startdatum
M

Manuel

Guest
Hi
Ik zal dus van de zomer mijn eerste vlieg ervaring opdoen (elektro).
Maar dan kan ik (hoop ik :roll:) een beetje vliegen en dan word het al weer winter.
Ik wil dus in de winter gewoon verder vliegen en ik heb nog twee motortjes staan.
Thunder Tiger 25 = 4cc,
Veco 19 = 3,5cc
Eisen:
Moet zelf bouw van tekening zijn.
Moet makkelijk te vliegen trainer zijn en moet tegen een windstoootje kunnen
Liefst een paar bouw verslagen er van want heb nog nooit gewerkt met balsa wel een boek over en met depron gwerkt.
Mijn vraag is dus aan welk model zit jij nu te denken??
B.v.d. manuel
Ps.
Zoals ik al zei kom van elektro vliegen das nog ff vraagje
op de TT zit niet zo'n metalen ring is dit nodig voor prop. ofzo?

Als je nog nooit met balsa hebt gewerkt moet je echt niet aan een tekening beginnen :wink:
Depron en brandstofmotoren gaan niet goed samen, het zuigt zich helemaal met olie vol en daarom wordt je vliegtuig dus zwaarder.
Een ARF dan maar?

Misschien kun je ergens nog een tweedehands Calmato Trainer 25 krijgen. Die 4 cc motor past hem wel denk ik. De Calmato 40 is NIET geschikt voor die motor :wink:

Gewoon een leuk bouwdoosje, er is zeer veel keuze in die maat, gewoon eens even bij een paar fabrikanten op de site kijken. Zat te vinden :lol:
Van tekening zou ik inderdaad niet adviseren, een ARF gaat daarentegen wel weer ver. Een goed bouwdoosje moet goed te doen zijn. Anders leer je nooit bouwen :roll:

Stefan

Een 4 cc motortje en je wilt een trainer..

om een mij onbekende reden schiet het woord 'Charter' mij door het hoofd, maar ik vermoed dat Danny Mulders straks wel uit komt leggen waarom ;)

Naast de Charter (robbe) zou de Taxi II/III (graupner) ook goed zijn. Of de Colibri van Laser Models/Protech.

en hezik heeft ook nu weer gelijk :lol:

charter zal denk ik net te doen zijn met 4cc maar een 6,5cc is beter geschikt.

vliegt perfekt, maar ik lees dat je al leert vliegen met een elektrokist dus kun je beter voor een laagdekkertje gaan.
de bouwdoos van de charter word trouwens niet meer gemaakt, en de ARF is alleen nog in elektro te krijgen, barbaren dat het zijn :evil:

ik denk dat je beter voor de slo-poke van great planes kunt gaan...

bij hobbyin:
slopoke.jpg

Slo Poke
Sp. 1.27m motor 1.5-4cc
€ 73,90

http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0491.html

lijkt mij persoonlijk een betere keus, maar weet het niet zeker.
de charter vliegt goed alleen in dit geval heb je denk ik meer aan de slo-poke, aangezien je dan al vliegervaring zult hebben :wink:
heb trouwens nog wel een charter staan die nog afgebouwd moet worden... :roll:

De charter zou moeten vliegen met een 4cc.. daar vlogen ze 'm 'vroegah' ook mee.. en hij is nog wel verkrijgbaar (of beter gezegd: weer) als bouwdoos ;)

Wat betreft de slo poke ben ik het op zich wel met je eens; is ook een leuk kistje.

hoi,

wat dacht je van een graupner trainer 25.
ik denk dat deze ook wel moet kunnen, niet?

groeten stijn tip

Ik heb een jaartje geleden wel is wat vrije vlucht modelletjes gemaakt van balsa maar meer ook niet.
Ik ga voor de charter nou nog even wat sparen :oops: .
Maar ik heb nog zon micro ontvanger liggen van 6/7 gram kan die ook gewoon in een brandstof model?
En hoe duur worden de servos?
Oja nog een vraagje als ik hem af heb zou ik dan wel van tekeningen af kunnen bouwen>?
ps.
Kan je met een charter een handstart maken?

De micro ontvanger: waarschijnlijk niet. Dat hangt er vanaf of hij fullrange is, wat hij waarschijnlijk niet zal zijn.

Servo's; je koopt 3 3001 servo's voor 30 euro, je hebt er 3 nodig.. dus 30 euro. Wil je rolroeren, dan heb je er 4 nodig.

Reken op een euro of 300 in totaal, er vanuit gaande dat je al een geschikte zender hebt.

Die ontvanger kan ook gewoon full-range zijn, welk merk en type is het?

Grt.

Het kan wel inderdaad, vandaar ook dat ik waarschijnlijk zeg, maar gezien het feit dat het een micro-ontvanger is en hij 6/7 gram weegt, is de kans vrij klein.

Valt best mee, ik ken en heb vele ontvangers die 6/7 gram wegen en toch full-range zijn. Met indoor leer je nog eens wat :lol:

Grt.

ik heb de charter gevlogen met de os 25 fx
vermogen zat om lekker mee te vliegen

als vlogende stap zou ik een rolroertrainer kopen.
de freedom (ik weet niet of dat ze nog worden gemaakt) is een fijn en snel vliegtuigje en je 4cc pas daar goed op

Word de charter
pff 300 :mad:
Maar wat vergeet ik dan?
charter € 76,95
prop. en zooi 20
servo's
bij toemen is 1 S3001 servo 21,95 :?:
3 FS100 zijn 27,95 bedoel je die?
FS100
Omschrijving: Standaard servo, echter voorzien van kogellagers voor een verhoogde precisie en levensduur. Spanning: 4.80 Volt Stelkracht: 24.00 Ncm Snelheid: 0.21 Sek/45° Spanning: 6.00 Volt Stelkracht: 30.00 Ncm Snelheid: 0.17 Sek/45°
Ontvanger:
30/40
Folie en zooi 20/30
194,9 laten we zeggen 200 zaar zit die andere honderd dan in 8O of leef ik in tunnelvisie :|

de standaart servo bij hobbyin zijn goedkoper
3 voor 55 euro, dan heb je de futaba s3001 met kogellagers

maar wat heb je nog liggen?
de prijs klopt wel aardig
er zitten geen stuurstangen bij geen tank enz.

Back