nieuw hier Proboat Black Jack 26 vragen

Ik wil wat graupner K propjes bestellen en mijn BJ had schroefdraad de Genesis heeft DD passen die er zo op of moet ik dan mijn DD aan passen?

De as waar de DD nippel op zit zeg maar die si 4 mm nou zit er een busje in de prop die is 5 mm.

Groet Jeroen

Hallo,

De Genesis loopt! Afgelopen dagen alles in en opgebouwd en de stekker's gesoldeerd 5mm goldplugs met van die blauwe stekkerhoezje zeg maar. Was wel effe oefenen maar het is gelukt. En word er steeds beter in!

Heb er een nieuwe seaking 120A met een progcard hoe moet ik de instelling doen?

1. Forward
2. Auto calculate
3. cutoff???
4. timing???

Ga eerst effe op 4s proberen en kijken wat er gebeurt :D
Hoop dat ik hem morge voor het eerst in het water kan legen. Ben erg benieuwd.

Groeten Jeroen

Je regelaar correct instellen voor varen is wel heel belangrijk!
Forward: ja
Auto calculate: liever handmatig aantal cellen ingeven
Cutoff : welke mogelijkheden heb je?
Timing: afhankelijk van aantal polen van de motor

ja leek me ook verstandig :)

Ik vul zelf het aantal cellen in.
Uhm bij de cutoff heb je 2,8v en 3,0v 3,2 en 3,4v
Volgens mij is het een 2pool motor maar weet ik niet zeker 2075kv 3675"
De orgineele van de genesis.

Sam het zal wel zaterdag worden voor de maiden! En zal het is op tape vast leggen jah!

Groet Jeroen

Hallo Jeroen,

Ik zou de cut off op 3,4 of 3,2V zetten, lager kan altijd nog, als blijkt dat de regelaar aan de vroege kant afschakelt.
Standaard staat de T-120 op 15°, voor een tweepool is dat goed, voor een vierpool te hoog.
Als je niet zeker bent van het aantal polen, zet de timing dan om te beginnen op 3,75 en zie hoe het gaat.
Wordt er niks warm, dan kun je hoger gaan.

Ik zou de leverancier vragen hoeveel polen de motor heeft, dan weet je het zeker.

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Bedankt voor de info.
Zal de cutoff op 3,4v zetten en kijken hoe lang de vaartijd is.

Wat betreft de timing het is de orgineele genesis motor 3674 2075kv dacht dat ik ergens iets had gelezen over een 2 pool ja. Is het de moeite om Hobbyking hier over te mailen?

Wat ik ook vreemd vind is dat er geen speling op de as zit kan geen "mm" vrij houden tussen de strut en de DD ik draai dan met de moer van de prop het hele zaakje bij elkaar.. of de moer van de prop maar hand vast draaien?

En als ik mijn as wil smeren dan moet de hele strut er af dat is ook ongemakkelijk. Dat komt omdat er een verdikking in de as zit die als lager functie heeft. Denk ik. En die kan niet door de strut dus die moet er dan af.

Qua fabriek kun je de strut ook niet verder naar benede zetten omdat de as dan te lang is :D dus die ook maar in gekort om tog wat stel ruimte te hebben. Wil met dit setje tog effe proberen om wat runs te maken.Wil in de toekomst een strut/rud setje van H&M er op zetten 4,7mm.

Passen de Graupner k DD op mijn as? De as waar de DD nippel op zit zeg maar die is 4 mm nou zit er een busje in de prop die is 5 mm.

Groeten Jeroen

Hallo allemaal, heb vandaag ook een blackjack gekocht met twee lipo batterijen. Maar ik heb geen ervaring met brushless of lipos whatsoever. Kheb de handleiding eens doorgelezen en er staat erin dat je zeker niet met lipos mag gaan varen vooraleer je het esc herprogrammeert. Ik wist dit niet en hebben ze mij ook niet verteld in de winkel hoewel ik ze duidelijk heb gezegd dat ik dit voor het eerst ging gebruiken en er niks van af wist. Het moet blijkbaar ook ingevet worden heb ik hier gelezen. Nu de batterijeb dat ze mij hebben aangeraden zijn rc plus python power 2s 7.4v 5000 mah 35 c discharge en 70 c burst. Kan dit bootje dit wel aan en zou het problemen geven als ik er zo mee zou varen?
Thnx, mvg

Ik heb zelf de 29 en daarbij kun je makkelijk een verschil maken tussen LiPo's of Nimah's. Ik meen bij de 26 dat je hiervoor switch moet kopen waarmee je dit kunt doen. Mbt de lipo's je hoeft je geen zorgen te maken dat het bootje deze niet aankan. Je vaart op 14,8 volt en dit moet deze goed aankunnen.

Hallo,

Leuk dat je een BJ hebt gekocht! Geen verkeert bootje.

Wat betreft de lipo's. Je moet een program card kopen dan kun je je regelaar instellen die staat van uit de fabriek op Nimah. Ik zou er zo niet mee gaan varen dat heb ik wel gedaan een een paar lipo's naar de haaien gestookt! Dat is zonde en als je pech hebt fikt heel je boot af.

En wat betreft of de Bj 4s aan kan. Makkelijk daar is het rompje wel bestand tegen. En als het aan mij ligt haal je ook die turn fins er af die hebben zo veel weerstand lijken net ankers. Een stukje trug in dit topic staat veel info en tips over je BJ om hem beter te laten presteren en welke dingen ik allemaal vervangen heb. Voordat ik hem met de neus in een Spartan boorde :(

Suc6 met de BJ

Groeten Jeroen

Hallo allemaal dank vr de reacties, kheb gemaild naar de zaak waar ik em heb gekocht en die zeiden dat er geen problemen zouden zijn alsk de bootje op tijd naar de kant haal zodat de lipos niet te veel opgebruikt zouden zijn. Vind het wel jammer dat ze er niks over hebben gezegd dan had ik dat meteen ook erbij gekocht. Best eerst program module bestellen...

Btw is er veel verschil tss de 29 en 26 en spijtig van bouw bj heb je em al gefixt ondertss?

Mvg

Zo kun je het ook bekijken ja. Je kunt varen maar ik raad het af. Schakel als je de progcard hebt ook meteen de rem uit das een prop killer.

Mijn BJ staat op de kast wil er wel een x aan beginnen. Ben op het moment nog druk bezig met de Genesis en daar gaat de tijd en geld heen :D duurt nog wel effe voor ik die naar mijn zin heb.

Er is wel zeker verschil in de 26 en 29 na mijn weten is de 26 een comleet anderen romp de Genesis lijkt meer op de 29 ze hebben ook een ander kontje :D er zullen vast wel mensen zijn die je dat beter kunnen uitleggen en dan kan ik ook mooi mee lezen.

hallo iedereen,

eerste keer varen met de blackjack, alles loopt prima, paar snelle runs en eendjes achternagezeten ^^ na 5 min keer aan de kant gehaald en dat ding begon te roken en te sissen niet normaal, khad ermee gevaren zonder de esc aan te passen. De zaak waar ik em had gekocht zei dat er niks zou gebeuren alsk maar op tijd zou stoppen, nu esc volledig uitgebrand samen met de radiobox, terug gebracht naar de zaak waar k em had gekocht en ze hebben daar direct de complete radiobox vervangen. Ik heb ook meteen de programmeerkaart gekocht omdat ik niks wil riskeren. Esc kan stinken nie normaal!!

http://imageshack.us/photo/my-images/829/img0108640x480.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/img0110640x480.jpg/

ps ik woon in Gent, België
mvg

Laatst bewerkt:
Back