nieuw hier Proboat Black Jack 26 vragen

Hallo,

Net wezen varen en het kleurtje staat hem heel goed! Lekker fel op het water goed te zien. Heb met een 45k gevaren en de prestaties zijn goed. En sinds de ombouw van het roer heb ik ook geen nat pak meer gehad. Dat is nou een goede vooruitgang. Accu's hangen weer aan de lader en mischien dak nog effe weg kan voor de schemer valt.

Groeten Jeroen

ziet er heel goed uit mooi ben benieuwd hoe die zwarte cockpit er uit gaat zien! misschien is t ook mooi om dan de ramen een beetje antraciet hoogglans maakt?

Hallo,

Heb het cockpitje zwart gemaakt. De repaint is klaar. Lekker fel en je ziet hem goed op het water.

full

full

full

Had vandaag de prop iets dieper gezet vond dat hij wat diep in het water lag met zijn kont. Nou ligt hij iets meer op het water.

Er is een klein filmpje gemaakt wel heeel onduidelijk meer voor het iedeej. :D
Vaar met 4s en een 45 K propje en alles blijft bizonder koel! Met mijn oude lipo's werd de boel veel warmer

nXpFe-1j7SM[/media] 26 - YouTube

Groeten Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

Thnx sam! Ben ook blij met de keur!

vanmorge weze varen en het liep allemaal gesmeert!
Nou wil ik een nieuw flexassje bestellen maar kan de mijne niet vinden..

het is een 3,2 mm ass als die 25 tot 30 cm lang is kort ik hem zelf in op maat. Heb een m4 eindstukje dan een moertje en een teflon ring. het stuk wat in het lager zit is 5mm dik en 25mm lang dat is met teflon ring van 1 mm

full

plaatje voor de duidelijkheid volgens mij is mijn aandrijfdeel van H&M dus zou het op hun site te vinde moete zijn maar ik heb geen suc6 gehad mischien iemand van jullie die er meer van weet..

Al vast bedankt.

Groeten Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jeroen,

Als het een H&M onderdeel is, dan heb je ook het bestelnummer ervan.
Stuur H&M een mailtje waarin je vraagt, of de as van die strut-set ook los verkrijgbaar is.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

Heb de strut-set bij 2Brothers gehaald en heb er geen nummer of bon van.
Op de kassabon is alles te zien maar de strutset koste 40 euro en staat vernoemt onder overige! Dus daar heb ik vrij wijnig aan. En denk als ik naar Bussum bel dat ze ook zo niet 1 2 3 niet weten wat ze mij hebben verkocht. Is maar lastig eigelijk....

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

Een telefoontje naar Bussum kun je er altijd aan wagen, vraag een mailadres en stuur er een scherpe foto van de strut en de losse as naar toe, samen met de maten en dan kunnen ze je vast helpen.

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Dat lijkt me een goed iedeej ja! Ik zoek me suf op internet brrrrr haha
Zal proberen om een scherpe foto en dan in paint de maten er bij zetten.

Mijn flex is nog nie kapot maar aan de kant waar je hem in de kopeling stopt en vast zet had ik niet voor 100% gesoldeert niet mooi doorgevoeit en er zijn 2 windinge los. Die heb ik er wel afgeslepen en weer pas gemaakt maar denk dat hij tog een x de geest geeft. En dat is ook het enigste wat ik niet kan vinde op internet als er iets mankeert aan mijn BJ de rest is goed bestel baar.

Bedankt Jan

Groeten

Hallo,

Er was een maat van me een paar x mee wezen varen en nou heeft hij het ook goed te pakken. :D Had een paar topic's gelezen over de traxxax spartan en die waren nie zo goed. Moeilijk af te plakken en plastic en dan de prijs...
Nou waren we van de week in uden in de winkel en die had een paar bootjes staan waar onder de sparten. En een paar van ProBoat waar onder de mistic. Daar zou ik voor zijn gegaan maar ja wie ben ik! Hij heeft de spartan gekocht. Meteen op 6s. Gister de eerste x mee gevaren en viel me niet tegen. Nou afwachten hoe alles het vol houd. Ben benieuwt haha het blijft een plastic ding :P

Ik dus met mijn Blackjack er achter aan op 4s kon hem aardig bij houden moet ik zeggen. Alleen is het bochten werk van de spartan iets beter. Nou gaan we tog snel aan de ombouw beginnen naar 6s wil hem wil voorblijven haha :D

Wat is nou beter en voordeliger?

Heb een 1500kv 6pool motor
A3630-1500 Brushless Motor (PRB3310): Pro Boat Models

Dan een 120A regelaartje en nieuwe lipo's

1500kv x 22,2 = 33300 rpm

Of gaan voor een andere motor en regelaar?

2300kv x 14,8 = 34040 rpm

Heb ondertussen al 3 setjes lipo's van 2s en om nou weer 3s lipo's aan te schaffen kost me meer dan motor en regelaar lijkt me... of is het niet mogelijk om op 4s te blijven en tog boven de 30000 toeren te komen en een hooge snelheid?

Groeten Jeroen

ten eerste ;die spartan dat is echt minderwaardig materiaal ,ziet en voelt echt aan als iets dat door de goedkoopste Chinese leverancier geleverd is mogen worden
op 4s zal dat wel houden maar op 6s denk ik dat de boel het snel gaat begeven
moet toegeven dat die op 6s wel de vaart erin heeft , alleen ,hoelang?

kijk mss eens naar een leopard 4-pool , een 3660 of eventueel 3674 met +/- een 2000Kv dan kun je op 4s blijven varen en heb je direct wat meer toeren

mvg

Hallo Jeroen,

Als je drie setjes 2S hebt en ze worden met 4 of 5,5 mm goudstellers in serie gezet, dan kun je toch ook drie 2S pakketten in serie zetten voor die 6S?

Voorwaarde is natuurlijk wel, dat de lipo's van dezelfde fabrikant zijn en dezelfde capaciteit en laadcycli hebben en (niet onbelangrijk) dat je motor geschikt is voor 6S.

Groeten, Jan.

Hallo,

@ Ben

Dat had ik ook in de gaten ja en zo als verwacht gister weze varen en met het 2de setje lipo's er aan gaf de regelaar een storing met piepjes ik dat ding weer opnieuw ingesteld enzo toen was het goed 1 min varen accu's los en weer er aan en het zelfde.... Heb hem maar trug naar de winkel gestuurt :D
Enover de snelheid ik hou hem bij op 4s met een 45k propje^^

@ Jan

Ja dat klopt dat zou kunnen maar dat was niet de opzet ging er meer over als ik op 4s blijf dan heb ik al 3 setjes en als ik naar 6s ga heb ik alles bij elkaar 1 setje.

Maakt het iets uit of ik op 4s rond de 30000/35000 of op 6s dezelfde toeren draai?
Anders gaan we voor een motor/regelaar ombouw scheelt in lipo aanschaf

Qua motor denk ik aan 2300kv

14,8 x 2300 = 34040 rpm dat is zonder last?

K heb eigelijk geen iedeej waar ik verder na moet kijke..

De regelaar keus uit deze?? turnigy 120a of een seaking 120a zit er veel verschil in?

Kan hier wel wat hulp bij gebruiken vragen genoeg!

Bedankt

Groet Jeroen

Hallo allemaal,

graag wat hulp bij het volgende:

Die vriend van mij heeft zijn boot vol water laten lopen. Nu is het niet meer mogelijk om de transmitter met de receiver te verbinden. na de bind-procedure doorlopen te hebben, wordt de led in de transmitter groen. de le din de receiver knippert echter even groen, waarna deze weer rood knippert.

zolang ze niet gebonden zijn, kunnen we het systeem niet resetten. weet iemand wat we kunnen doen om ze weer te kunnen binden? (en zo weer aan de praat te krijgen)

NB: er zit een 6S batterij in, wat een hoger voltage levert dan de aanbevolen 4.8-6v.

1. Alle stekkers uit de esc halen , alleen de esc erin laten zitten
2. Opnieuw proberen te binden, zo weet of de servo niet roet in het eten gooit.
3. Wat bedoel je met 6s en hogere spanning ? , geen ubec of bec (extern ) er tussen?(de esc geeft waarschijnlijk gewoon 6V af aan de ontvanger )
4. Helpt ook welke zenderset het gaat .,geen glazen bol om te zien welk type en merk :rolleyes:

we gaan het nu proberen; resultaten post ik zo.

het gaat om een traxxas TQI zender; de ontvanger is een traxxas link TQI 5 kanaals.
graag zouden we ook weten in welke slots de servo en ESC zouden moeten zitten.

wbt de batterij; in de handleiding staat aangegeven dat een batterij met 4.8-6V vereist is voor binding. de batterij die er nu in zit is een 2x3S; met een hogere spanning, nl 22V. geen externe bec/ubec.

de resultaten zijn hetzelfde; transmitter led wordt groen maar de ontvanger knippert heel even groen, daarna weer knipperend rood.

Dan de esc even voorzien van een spanning rechtstreeks ,dmv 4penlights, en opnieuw proberen ,lukt het dan niet is de ontvanger stuk ,lukt het wel is het de esc...

Suc6

Back