nieuw hier Proboat Black Jack 26 vragen

Hallo Jan

Uhm ja dat klopt was me er niet van bewust dat er iets fout kon gaan! De motor en regelaar waren nog gewoon koel dat was geen probleem. Maar mijn lipo's ware al afgeschreven. Kost meer dan 100 min om er 3a in te laden. Mijn Blackjack stond op nimh en heb ben vaak gaan varen dat was niet goed voor de lipo's.

Mn vriendin vond zelfs dat hij zachter ging! Ik wou daar natuurlijk nix van horen want in theorie zou die harder moeten gaan.... maar goed dat is idd gebrek aan kennis. Maar weer wat geleerd. En zonder fik in de boot.

Uhm nou wil ik 2 lipotjes bestelle iemand iedee over goede prijs/kwaliteit?
Ik wacht nog effe met het overstappen naar 6s dus tog weer 2x2s

Momenteel had ik 2S 4000mah 25c dis en 50c burst en die waren van maxxtrax.

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

Ojee, ik wist niet, dat je de regelaar nog op 'lipo-destruct' had staan...

Vóór je weer gaat varen, zet éérst de regelaar op Lipo, dan schakelt die de boel af voor je de lipo's stuk maakt door diepontlading.

Groeten, Jan.

Jan,

Dat heb ik paar weken geleden gedaan. die staat goed! Maar in de 15 x varen in het begin die waren op lipo-destruct :D haha Alles staat nou goed!

Wat zijn goede lipo's?

Hallo Jeroen,

Dat vind ik fors...

Ik haal m'n lipo's overwegend bij Hobbyking, uit het Duitse warehouse, in drie dagen in huis.

Bijvoorbeeld:
Turnigy 5000mAh 2S 40C Lipo Pack (DE Warehouse)
Of:
Turnigy 5000mAh 2S 30C Lipo Pack (DE Warehouse)
Of:
ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 40C (DE Warehouse)
Of:
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 40C (DE Warehouse)

Enzovoort, enzovoort, de lijst is lang, kijk zelf maar eens (wel je land van herkomst ingeven, dan krijg je de spullen, die vanuit Hamburg verzonden worden, iets duurder dan vanuit HongKong, maar sneller in huis en geen gedoe met de inklaringsdienst).

Groeten, Jan.

Hallo

Ben van plan om dalijk 2 lipo's te bestele en wil er meteen nieuwe stekkers bij kopen.
Welke moet ik dan hebben? Er zitten nou van die deans aan.... en aan de accu 5,5 mm bullets.

Groeten JEroen

deans vind ik niet zo geweldig
ze zijn moeilijk uit elkaar te krijgen,petieterig ,lastig te solderen en kunnen maar beperkte stromen aan

ik gebruik xt-60 of 4mm goudcontacten ,gaat voor deze toepassing ook volstaan denk ik

maar er zijn zeker nog wel andere goede stekkers voor op de lipo

mvg

Hey Ben,

Dat met die deans vond ik ook al nie zo fijn. Dus de 5,5 mm volstaan ook? Dan bestel ik er een zakje voor bij! Moet je die solderen of er aan knijpen dat word een probleem zul je wel niet met een waterpomptang kunne :D ?

Groet Jeroen

Moet je die solderen of er aan knijpen?
Groet Jeroen
Hallo Jeroen,

Voor de stromen, die er lopen zijn de Ø4 mm goudstekkers voldoende, maar als de lipo's met 5,5 mm geleverd worden, kun je ook alles daarop aanpassen.

Ik zou de solderingen van de lipo's in de stekkers sowieso controleren, bij de laatste zending 4S 5800mAh Zippy's die ik ontving, hingen de kabels in de 5,5 mm stekkers maar aan een puntje soldeer, in plaats van dat de hele soldeerkom was volgevloeid...
Dan heb je nog geen moer aan 5,5 mm stekkers, als de overgangsweerstand in de stekkers door een knullige soldering wordt vernaggelt.

Voor dit soort kabels en stekkers heb je een forse bout nodig, 80-100W, geen goedkoop soldeerstation van 30W, die krijgt de zaak niet warm.

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Dank voor de tip! Alles naar 5,5. Heb een bout van 60w zal et wel mee lukken.
Heb het van de week allemaal binnen en kunnen we weer het water op! Ben voor de zippy's gegaan 5000mah 40c

Groeten Jeroen

Hallo,

Bij HK heb ik mn lipo's besteld. Heb voor 11 euro verzonden en dat kan 6 tot 39 dagen duuren haha. Zal tog geen maand op 2 lipo's moeten wachten? Of wat is jullie ervaring met HK? Ben al meer als een week het water niet op geweest. En t begint vort te jeuken!

Groeten Jeroen

Als je lipos vanuit Hong Kong komen kunnen ze nog wel een 3tal weken bij de douane in NL liggen als je pech hebt.
Als ze uit het Duitse Warenhuis van HK komen kunnen ze er in 3 dagen zijn. Wellicht een tip voor de volgende keer om lipos uit het Duitse Warenhuis te kiezen. Scheelt ook weer eventuele import kosten.
Lipos zijn dan iets duurder maar geen kans op douane kosten en zeer snel in huis ;-)

Hallo,

Dan heb ik geluk! Ze komen uit het duitsewaren huis. Wacht vandaag vol spanning af. Dinsdag besteld en op de HK site stond dat het was uitgeprint ofsow. Mooi!

Bedankt

Groet jeroen

Als je lipos vanuit Hong Kong komen kunnen ze nog wel een 3tal weken bij de douane in NL liggen als je pech hebt.
Als ze uit het Duitse Warenhuis van HK komen kunnen ze er in 3 dagen zijn. Wellicht een tip voor de volgende keer om lipos uit het Duitse Warenhuis te kiezen. Scheelt ook weer eventuele import kosten.
Lipos zijn dan iets duurder maar geen kans op douane kosten en zeer snel in huis ;-)

Vorige maand heb ik ook Lipo's ed van HobbyKing uit Hong Kong laten komen. Vrijdag middag besteld, anderhalve week later (woensdag) pakketje in huis! Ging in mijn geval vrij rap ;)
Moest wel nog 27euro's bij de douane aftikken...

Dat is rap!
Heb net een mail gehad van HK dat het is Shipped.
En dan staat er ook nog dit :D YOUR ORDER MAY TAKE UP TO 45 DAYS TO ARRIVE
Ik kon bij het verzenden 3 opties kiezen en heb voor de goedkoopste gekozen.
Iets meer dan 11 euro en de andere waren 28 euries dat vond ik wat veel voor 2x lipo samen 40 euro.

Hoop na het weekend tog de lipo's binnen te krijgen.

Avond,

Ben opzoek naar 5,5 mm goldplugs om tussen de lipo's te zetten. Die heb ik overigens nog niet binnen...
Zag de stekkers bij HK had ze meteen mee moeten bestellen STOM.
Maargoed iemand een site waar ik ze via NL kan bestellen? Kon ze bij Quartel niet vinden. En bij Conrad ook niet.

Groeten Jeroen

Back