nieuw hier Proboat Black Jack 26 vragen

as zit prima zo, speling is goed, de flexas trekt een beetje in elkaar onder last daarom moet je wat ruimte houden..
Als je naar 6S wil en eventueel t ding ook nog in wat anders wil gebruiken is de 120 seaking een prima regelaar, met een beetje mazzel hebben we ze van de week weer voldoende op voorraad.

Talking props
je moet je afvragen met wat voor accu's ze varen, als je goede accu's hebt die de gevraagde stroom leveren zonder in spanning in te zakken zal een 45 mm snel te groot zijn, heb je habibabi accu's die bij 30 ampere al instorten dan kun je wel met een 50 mm draaien maar ga je geen streep harder, verkijk je niet teveel op de internetwijsheden van een random amerikaan... sommigen claimen 100 km/u uit een blackjack 26 te halen... daggut niet....
ga je eventueel naar 6S dan kom je rond de 36-37,5 uit loopt t naar de 75 a 85 Km, afhankelijk van de cojones van dat moment...

succes, en gewoon een keertje komen varen of bij de wedstrijden komen kijken, leer je veel meer van als een amerikaans forum... (no offence...lol)

Hallo,

Net weze varen en ging lekker! Heb het iedee dat hij iets te diep in het water ligt... mischien omdat de snelheid niet zo hoog is?
Of hoe kan ik hem hooger op het water laten liggen"strut neutraaler zetten en gewicht iets naar voor?

Stukje over porps is nou duidelijk. Americaans gezwets haha! Snelheid is moeilijk in te schatten maar denk tog wel 50 op dit moment.. lekker vlot op naar de 75-85 km/h :D:D

Ja idd als er een x binnen een uur rijden iets te doen is ben ik van de partij! Leer hier al heeel veel van iedereen. En probeer een beetje op de hoogte te blijven en te volgen.

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

Dat kunnen we op afstand moeilijk bepalen, zonder beeldmateriaal...
Spelen met het zwaartepunt en de afstelling van de strut is iets, dat een boel tijd kan kosten vóór je de ideale afstelling (voor de omstandigheden van dát moment) hebt gevonden.

Als je afgelopen zondag was komen kijken was je een uurtje onderweg geweest (Zutphen).
De laatste wedstrijd dit jaar is op anderhalf uur rijden in Hengelo op 30-9.

Groeten, Jan.

Hey Jan,

Ik krijg het in de gaten dat de afstelling water bepalend is. Ik ben nou op zoek naar een neutrale stand tot nu toe heb ik de strut nog niet 0grade gehad. Altijd iets naar benede gericht om hem niet te laten flippen. Ben nou steeds rechter aan het gaan zeg maar! Het water is hier 9 van de 10 X spiegeltje glad en vind dat die op het moment vrij nat loopt.
Foto's en mischien een filmpje gaan snel volgen

Ja stom van me om afgelope x niet te komen..
Zijn er buiten de wedstijden om nog gezamelijke vaar dagen ofsow
of vaar waters waar meerdere vaarders komen?

Zo de plas weer onveilig maken!!

Groete Jeroen

Avond,

Net weer lekker gevaren. De snelheid zat er goed in! Ben verder zeer tevrede over het stuur gedrag lekker bocht werk, ook op hoge snelheid. Wel wipt hij af en toe dat begint met en schud aan het kontje zeg maar. En dan is hij uit balans en effe de gas trug dan corrigieert ie meteen.

full

full

full

full

full

Sorry ze zijn heel onduidelijk"verkeerde lens".

Groeten Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Zo weer naar het waterr. Nu gaat de andere lens mee en hoop op goeie foto's!
Heb de afstelling zo laten staan. Ga nu de accu's halver wegen de boot leggen kijke wat het scheelt.

Groet Jeroen

Hallo,

Hier nog wat fototjes... zijn weer niet scherp. Vriendin zij dat het te snel ging hahaha en dat ze darom niet mooi kon knippen!

full

Lekker scherp door de bocht!

full

Op snelheid!

full

Na een kort bochtje voll de gas er op!

full

Erg wazigg

full

full

Op snelheid door de bocht!

Voor mijn gevoel ben ik er een heel eind uit kwa afstelling! De BJ vaart lekker stabielen bochtenwerk is ook goed! nou op naar snelheid!!

Wat is een goede regelaat voor 6s?

Of gwoon voor een Seaking 120A gaan?

En kwa lipo's.. welke 3s zijn goed maar niet belachelijk duur??

Mvg Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Seaking 120 gaat prima, en we zijn nu aan het testen met de 4000 Mah lipo's van Yellow RC

zijn dus echte 35C's en de capaciteit klopt ook nog eens.. en zijn ook nog eens betaalbaar

strutje mag nog ietsje omhoog, loopt nog iets te nat, en vermijd straks dat om de bocht heen hoeken, dit vreet stroom.....

(leuk he... expirimenteren)

Hallo,

Oke goed dat ik dat weet van de lipo's! Dan gaan we voor de seaking!
Word binne kort weer een ritje naar het mooie bussum.

Zal de strut nog iets omhoog zetten en testen. Oke dus dat lochte bochte werk van me kost stroom :D haha zal ook daar rekening me houden.

Kon het tog niet laten en wou mn paypal effe proberen. Net een paar propjes binne gekregen 2 Ktjes de 45 en de 43,5 en ook 2 Sjes de 39 waar ik nu mee vaar en een 42. Morgen de 42S proberen!

En ja zeker vind het erg leuk! Dat is mede door de goede hulp hier !!

Groet Jeroen

Heb nog een vraag.

De props moet ik daar nog iets aan doen? Het lijk wel of er giet resten aan zitten zeg maar....

Hallo Jeroen,

Dat klopt, bij de ene prop erger dan bij de andere, dat komt van het productieproces.

Wat er op de naaf zit, krab ik er af met een mesje, de trailing edge van de bladen houdt ik scherp en haal alleen uitstekende flash er af.

De leading edge haal ik indien nodig een stukje waterproof schuurpapier korrel 600 overheen (nat) zodat die mooi schoon en scherp is.

Voor de rest kun je er weinig aan doen (en merk je er ook weinig van tijdens het varen...).

Groeten, Jan.

Oke Jan Bedankt

Klopt bij de K valt het mee de S serie is erger, bij mij dan. Zal er eerst maar is mee gaan varen. En dan kijken wat ik er aan kan doen!

Groeten Jeroen

Hey ben,

Ja dat mag je best.

Boot Rtr 300 euro
lader 60 euries
compleete ombouw + de rest 200 euro
Heb nog maar 2 lipo's die zaten bij de boot.

Vaar je ook met een BJ of iets soort gelijks?

Groet Jeroen

ik vaar momenteel met een omgebouwde thunder tiger outlaw jr
een 3536 1800kv outrunner
4s met 37.5 schroef
schat rond de 50km/h
er staat hier een verslagje ergens

in bestelling : dragon ARPRO 700EP

komt een 500type heli 1800 kv utrunner in op 4s ,hier verwacht ik toch de 60 te overschrijden:-P
is mijn winterprojectje

mvg

Hallo,

De thunder tiger daar heb ik ook voor gekeken. Veel plezier mee?? Zal je topic is op zoeken.

Ik vaar met een 1500kv ook op 4S op het moment met een 39S ga vanavond met een 42S varen. Hoop oook dat mijn snelheid rond de 50 zit anders ziet het er uit. haha Zal is op google zoeken voor een GPS snelheidsmeter tog wel leuk om te weten wat hij doet!

Een dragon ARPRO 700EP zegt me nog nix... zal is googleee

Waarom op 4s? Ik ga overstappen naar 6S dan hoop ik tog wel rond de 75km/h te gaan of meer!

Groet Jeroen

aan de thunder tiger was wel wat werk aan om dat goed varend te krijgen,t'is uiteindelijk gelukt

in de ARPRO 700 komt een 1800 kv motor in, dan kom ik op 26640rpm ,moet volstaan met een 40.5mm of 42mm schroef

jij hebt een 1500kv dat geeft 22200 ,dan mag idd iets meer zijn maar op 6s kom je op 33300rpm wat mss wat veel zou kunnen zijn

mvg
Ben

ps :heb ook al zitten kijken naar een goedkope lichtgewicht gps maar is me momenteel te duur ,

Hallo

Mooi om te horen dat die nou goed vaart! Fabrieken kunnen er nix van. Bij mij scheelt het zo veel met het groote roer. ipv dat kleine plastick roertjee.

Ja klopt 33300 rpm zijn er veel hoop dat het goed gaat met de Graupner propjes. Dat is zonder last? Weet niet wat er gebeurt met last of je dan met minder toeren over blijft?

Gps is duur ja klopt. Zal is op Marktplaats kijken.

Net wezen varen maar was na 5 min klaar lipo bol en de case is open gescheurt....
Boot viel stil en kon nog wel rustig naar de kant varen. Dat kon tog niet aan mn prop wissel liggen? van 39S naar 42S. Moet zeggen dat ik niet echt verschil kan merken. Maar voor mn gevoel gaat hij ietsje harder. Ofja ging...

Nou word het ombouwen naar 6S met een 120A seaking en wil ook een andere ontvanger en zender na mijn mening heb ik met de orgineele proboat zender niet zo ver berijk. Of ligt dat er aan dat mn ontvanger op de lipo zit?

Groeten Jeroen

Hallo Jeroen,

De S-serie staat erom bekend, dat 'ie méér stroom trekt dan de K-serie, en dan ga jij van een 39S naar een 42S...

Het is gebrek aan ervaring, maar zodra je merkte, dat de boot niet noemenswaardig harder ging met de 42S, had je gelijk moeten stoppen en de temperatuur van motor, lipo en regelaar controleren.

Het lijkt erop, dat de 42S zóveel stroom trok en dat de lipo dit niet kon leveren en te heet is geworden, met de bekende gevolgen.
Je hebt nog mazzel, dat de boel niet in de fik is gegaan...

Groeten, Jan.

Back