Nieuw Blade 130 X

beetje verwarrend dat je dit in 2 topics gaat stellen ;)

Maar ik heb mijn antwoord in 't V120 topic geplaatst.
Dat heb ik expres gedaan omdat ik stiekem had verwacht dat mensen in dit topic waarschijnlijk een voorkeur hebben voor de Walkera en in het Blade topic weer de blade prefereren.
Zodoende kan ik van beide groepen wat over beide heli's horen. :p

Ja dat dacht ik al.

Zo zal het altijd een "gevecht" blijven, maar laat ik het zo zeggen ... de V120 vliegt en blijft vliegen zonder upgrades. De 130x heeft op den duur last van speling op de servo's dus dat beinvloed je vlieggedrag.

Is dit erg ? .. euh nou ja paar nieuwe servo's erop en je kunt weer.
Dus zou dit niet als excuus zien om 'm niet verder te beoordelen.

Ze zijn gewoon beide leuk, maar ik ben erg blij met de V120

Ik heb zelf een 130x maar ik zou hem niet aanraden als beginner.
Hij vliegt goed en kan qua afstellen en problemen zoeken een kreng zijn.
Crashen betekent vaak iets repareren.
En de upgrades zijn leuk maar duur en eindeloos en de onderdelen zijn in prijs vergelijkbaar met een trex450.
Ik heb er denk ik wel over 500 euro ingestopt qua heli en upgrades.
En met wat ik nu weet had ik het niet nog een keer gedaan ;)
Ga voor een mcpx (bl)als beginner die kun je vaak gewoon oprapen.
Of ga ervoor maar houdt hem zo veel mogelijk stock dan crasht ie ook wat beter.

Hisky komt binnen korte tijd ook met een 130 size. Een versie met double brushless. Geen stripped gears bij tailstrikes en weinig onderhoud. En een versie met torque tube tail. Super hold maar iets kwetsbaarder.

Hisky kennende zijn ze goed doordacht, getest, goedkoop (ook de onderdelen) en crashbestendig.

Ik wacht daar nu op.

Graf ding. Tweede nieuwe 3-1 board gaf 1 minuut leven aan de servo's (op de tail servo na) vervolgens weer terug bij af, geen één servo werkt meer.

nou gert jan, je hebt er geen geluk mee,

maare...als dit het 2e nieuwe bord al is wat problemen geeft, is er dan niet wat anders aan de hand?

nou gert jan, je hebt er geen geluk mee,

maare...als dit het 2e nieuwe bord al is wat problemen geeft, is er dan niet wat anders aan de hand?

Ja vrees van wel maar zou geen idee hebben waar te zoeken. Servo's krijgen nu iigv helemaal geen stroom meer, net gemeten. Wellicht ergens kortsluiting? Ik geef het op. Als iemand er belang bij heeft hoor ik het wel.

Onderstaande er nieuw opgezet en nooit mee kunnen vliegen door dit probleem:

1 x LX0457 - 130 X - T.B.S. System Ultra Tail Boom Combo Set - Silver (LX0457) = $22.45
1 x LX0889 - 130X - ULTRA Quad Bearing CNC Tail Case Set With Tail Shaft V2 - Silver (LX0889) = $39.05
1 x LX60292 - 130 X - Lynx Plastic Tail Blade 29 mm - Green Neon (LX60292) = $3.50

Rest stock:

6 standaard lipo's
1 nieuwe Nano-tech (om uit te sluiten dat de lipo's het probleem niet veroorzaakten
Lader
Multi laad boardje (6 stuks tegelijk laden)

Als de bec iedere keer doorbrand, dan zit er kver het algemeen ergens kortsluiting. Misschien een van de servo's niet goed. Had je nog garantie op de heli? Of alleen op het boardje?

dat is goed nieuws gert-jan.
HH is er maar druk mee om al die vervangende blades deze kant op te sturen voor niks ;)

Nou hopen dat je er nu eindelijk weer mee kan gaan vliegen.

Wie heeft er nog een ongebruikte Celectra 2s lipo ladertje met voeding liggen die bij de 130x word mee geleverd? Heb begrepen dat bijna niemand die gebruikt.
Graag even een pm als je deze wel wilt verkopen voor een zacht prijsje.

Staat ook bij de gevraagd rubriek, maar daar moet je maar net kijken.

Alvast bedankt.

EDIT: Ik heb er een aangeboden gekregen! Ik word dus voorzien.

EFLUC1007-250.jpg

Laatst bewerkt:
Beter gertjan hopelijk is deze wel naar wens!
Ik heb bij de mijne nieuwe metal a en b gear er opgezet.
Was een tandje afgebroken van de b gear.
Afgelopen zondag heerlijk 8 lipos er doorheen.
Wel paar keer neer gegaan maar boven hoog gras.
Schade was alleen de tabs van de d76t staartservo er gedeeltelijk af.
Dat weer gefixt met wat ca en een nieuw plaatje erop gelijmd.

Back