Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Nogmaals: heeft niks met jouw vliegkunsten te maken, maar alles met je afstelkunsten....
    Als je "voelt" dat er iets niet snor zit in je pitch of throttle curve, moet je ook nog maar goed genoeg kunnen afstellen om dat er uit te krijgen.

Daar liep ik met de FC 28 tegenaan: die heeft van alles 9 punts curves in plaats van 5 punts voor de FC 18.
    Het grootste probleem was uit te vogelen, WELKE van die 9 puntjes, en dan ook nog in welke curve (gas, pitch, revo) bij te regelen om het goed te krijgen: Zit dat dipje in je pitchcurve nu bij punt 3 of punt 4? of er net tussen in? of mischien toch bij punt 5? en als ik dan de pitchcurve aanpas, moet ik dan throttle juist meer of minder geven? Hoe zit het met ReVo? etc etc.
    Uiteindelijk kom je er wel, maar het kost véél meer tijd, en je kunt ook véél makkelijker je afstellingen verstieren....

Het is dus duidelijk niet zo dat een meerpunts curve onmiddelijk, en zonder extra moeite, tot gelukzaligheid leidt.... :D

Groet, Bert

2. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Even een 'domme' vraag Bert, voor zover er domme vragen bestaan.
    Hoe zou jij throttle&pitch instellen voor een 130X op een DX6i:confused:

Grtz Rudi

3. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Da's nu net inderdaad een van de weinige domme vragen... :D

Ik heb niet zo'n ding, weet helemaal niet bij welke toerentallen etc hij zich prettig voelt, dus ik kan je daar niet echt mee helpen.

Groet, Bert

4. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Hij is er!

2x beast -M-to-JST-F PLUG:

8 lipo's liggen bij het postkantoor. Nu de Blade 130x nog...

5. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    domdomdomdom:D;)

Grtz Rudi

6. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Er gaat in een mum van tijd genoeg informatie over te vinden zijn zoals bij de mcpx. Settings voor beginner tot 3D, allemaal op youtube.

Misschien kan je letterlijk de settings van de mcpx overnemen om te beginnen?

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Die Blade 130-X straks vliegend krijgen zal vast geen probleem zijn.
    Maar om die kleine rakker helemaal naar wens zo af te stellen in de zender is vast andere koek.
    Ik heb de bof dat een vliegmaatje van me met zijn 17 lentes jong en ook nog eens een erg goede 3D piloot met zijn Outrage Fusion van 3 kilo vlieggewicht straks mijn Blade 130-X helemaal van top tot teen zo gaat in en afstellen dat het een strak en fijnst vliegende Micro CP heli wordt.
    Voordeel hiervan is ook nog eens dat hij tijdens het fijnafstellen mijn Blade 130-X gaat invliegen in zowel Normal Mode als in Idle Up mode.
    Omdat hij zonder met de ogen te knipperen elke CP heli met het grootste gemak kan laten flippen, rolls uitvoeren of inverted kan laten hooveren zal hij mijn Blade 130-X helemaal super vliegend kunnen krijgen.
    We gaan het meemaken straks.
    Vr Gr E

8. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Mooi! Als jij dan die instellingen wil delen met gewone stervelingen achteraf;)

Grtz rudi

9. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Zeker gelezen, don't get me wrong. Ik heb een lange tijd plezier gehad van m'n Dx6i en nu nog steeds. Maar ik heb de 4 'losse' penlites wel vervangen door een gesoldeerd 4 cellen eneloop nimh batterijen, omdat het me vanaf dag 1 eigenlijk niet lekker zat en icm de overstap van een 450 naar een 600 was de keuze snel gemaakt..

Nu, sinds kort, vlieg ik de 600 met een Futaba FF10 aangezien ik die voor een prikkie van iemand kon overkopen. Deze zender heeft net die extra mogelijkheden die ik nu als 'gevorderde' net nodig heb...

De Dx6i gebruik ik nog lekker voor m'n gepimpte mcpx en 450 ;)

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Rudi.
    Dat delen straks van hoe ik mijn instellingen heb staan van de DX6i in combinatie met de Blade 130-X wil ik met alle plezier doen hoor.
    Maar ga als ik die kleine donder binnen heb er zelf eerst mee aan de slag.
    Dan haal ik m'n vliegmaatje erbij die het toestel gaat fijnafstellen en strakvliegklaar maakt om er ook 3D mee te kunnen op de fijnste manier zoals de instellingen van gas en pitch in juiste verhouding kunnen staan.
    Hij kan tenslotte deze Blade 130-X zonder brokken inverted zetten om te checken of het toestel lekker vliegt en alles prettig staat.
    Dat gaat mij niet lukken namelijk zonder te crashen.
    Ik laat mijn bevindingen straks hier wel weten.
    Maar zoals eerder gezegt: het is best verstandig als we met z'n allen dit draadje levend houden en straks elk onze ervaring met de Blade 130-X omschrijven.
    Zo kunnen we de belangrijkste aandachtspunten scherp in de gaten houden betreffende dit toch wel erg nieuwe toestel.
    Want in zijn soort is dit toch wel een soort van mijlpaal vind ik en ben erg benieuwd hoe het toestel zich gaat bewijzen na verloop van tijd.
    De eerste 50 vluchtjes vliegt nagenoeg elk toestel wel prettig.
    Maar dan..........slijtage zal optreden en ben verdomd benieuwd hoe en op welke onderdelen dat zich zal uiten.
    Vr Gr E

11. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Om niet negatief te zijn wil ik ff meedelen dat de komst van dit hebbeding toch wel langer op zich laat wachten. Worldwide zitten grote landen USA-Canada en Australië ook te wachten op de Blade 130X. Het heeft er alle schijn van dat Horizon eerst deze landen gaat uitleveren, en pas later is Europa aan de beurt.

Mvg.Bernard

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Bernard kerel...............
    Moet jou eerlijk zeggen dat JIJ niet als donderslag bij heldere hemel aan komt kakken.Ha ha ha ha ha ha.
    Want wat jij schreef had ik me eerlijk gezegt inmiddels al wijsgemaakt en dat uitkomen van de Blade 130-X in de eerste week van juli geloof ik al helemaal geen sikkepit meer van.
    Ik wordt er zelfs niet eens meer verdrietig van want ben toch al moegestreden van dat ellelange wachten op die kleine opneukert.
    We gaan het wel zien wanneer dat apparaat daadwerkelijk uitkomt en al wordt het augustus......het dondert mij al niet meer.
    Vind het wel erg jammer en beschamend voor een bedrijf als Horizon Hobby dat ze op deze manier omgaan met RC spullen op de markt te brengen die toch echt wel serieus geld in hun laatje brengt.
    Helaas heb ik daar geen hand in en kan het slechts gelaten over me heen laten komen.
    Vr Gr Erwin

13. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    @erwin,

De lol ervan dat het later zal zijn dan verwacht zal niet afnemen. Hebben moet ik hem.

Mvg.Bernard

14. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Here in sweden alot of webshops has put them up, inc parts and prices, 130x bnf is at 280$ (1995:- SEK)

release date is set to 27:th of july on most shops

Bernard

15. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Ik ook :twisted:
    Ik wacht eerst hier op en dan besluit ik of ik nog een keer de mCPX aanschaf..
    beetje een micro tik :oops:

Ray......

16. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Hahaha, geen dank ;)

17. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Micro tik heb ik ook.Ha ha ha ha.
    Maar denk dat als jij straks met de Blade 130-X vliegt er toch echt geen Blade mcp-X bij wilt.
    Paar centen erbij leggen en je hebt er dan een tweede Blade 130-X bij.
    De Blade mcp-X vliegt goed.dat is een ongelogen feit.
    Maar er zitten wel wat zaken in het toestel wat het niet een 10 als rapport cijfer van mij krijgt.
    De hoofd en staart motor die Brushed zijn bijvoorbeeld.
    En het trillen van de heli op een gegeven moment waarbij mods nodig zijn om dat trillen eruit te halen verdient ook geen schoonheidsprijs.
    Servo banen die vrij snel vervuilen, is ook zoiets.
    En last but not least........bij heftig op het gasje het kunnen uitbreken van de staart.Iets wat je toch echt NIET wilt met een heli.
    Allemaal zaken die mij hebben doen besluiten om geen Blade mcp-X meer te gaan vliegen.
    Heb er voorheen ±500 vluchtjes mee gevlogen.
    Maar weet nu beter en zou het niet nog een keer overdoen met die heli.
    Hoop daarom zo dat ze die Blade 130-X nog beter hebben gemaakt en hebben geleert van hun vorige heli's.
    Vr Gr E

18. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Oo ik moest weer ff denken :p maar je bent van die mooie mCPX :cool:
    Ja bedankt nog !

Groeten Ray..........

19. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Heren,

Vandaag hoorde ik heel goed nieuws, de Blade 130X komt nog morgen binnen.
    Krijg nog een belletje voor de zekerheid, maar zoals aangekondigd kan ik hem morgen ophalen.
    Nu wordt het spannend!

Mvg.Bernard

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Wat???????????????????????????????????????????????????????
    Als dat zo is....................dan zou ik het toestel zaterdag dus ook kunnen hebben.
    OOhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    Gr E

Deel Deze Pagina