Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Beetje rondvliegen is ook wel erg verslavend bovendien....elke keer als het weer heel aan de grond komt geeft een machtig gevoel! (met een multi iets makkelijker dan met een heli...) maar de kick vh rondfladderen kent iedereen hier denk ik...en dat gevoel blijft groeien en investeer je toch telkens weer net iets meer in de hobby.
    Herken je dit een beetje Dylan sys150...?Zelf heb ik dit althans en is het een plezier om te beleven...al kost het dan wel wat.
    Grtz Goser

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik herken het.Ha ha ha ha.
    Daarom al dik 8 jaar bezig met deze toch wel verslavende hobby.
    Ben zelf nooit een 3D vlieger geweest.
    Heb er de ballen niet echt voor en vind het 'schaalgetrouw' 'normaal' rondvliegen al behoorlijk bevredigend.
    Vlieg naast heli's ook met QuadCopters rond.
    Ondanks dat het beiden wentelwiekmachines zijn, houdt de vergelijking daarmee wel wat op.

Ik heb zeer hoge verwachtingen van de Blade 130-X
    Na tientallen keren de huidige filmpjes op You Tube te hebben gezien van de Blade 130-X moet dat apparaat straks wel goed en strak vliegen.
    Hoop dat het machientje ook bestand zal zijn tegen de nodige vlieguurtjes en de daarbij behorende slijtage aan draaiende onderdelen.
    Ben namelijk van plan om die kleine rakker behoorlijk aan de tand te gaan voelen.
    Nee, niet door er hard 3D mee te gaan vliegen want dat lukt me toch niet, maar wel door er dagelijks de nodige Lipo packjes mee doorheen te knallen.
    En ik kan zeggen dat het dan niet alleen bij lafjes hooveren blijft.
    Ik hanteer nogal een vlotte vliegstijl waarbij ik met 'normaal' vliegen vaak veel vraag van het toestel.
    Ik ben gek op hard 'rondknallen' en lekker het machientje haar gang laten gaan.
    Hoop echt dat het straks in de praktijk een duurzame machine blijkt te zijn.
    We gaan het meemaken.
    Vr Gr E

3. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    De As3x is wel een belevenis op zich....de mcpx krijg ik maar net "tam"...zeker niet als die gasten op you-tube,het ziet er knap uit maar de realiteit is bij mij toch net iets anders 8(
    Het heeft wel geholpen want ik dacht wat die gasten doen moet mij toch ooit ook eens gaan lukken...helaas eindigt elke loop,die me op de sim soms wel lukt in een hoop gras/zand en gevloek dat mn skat in puin ligt...ooit lukt het me en blijf driftig oefenen op de sim en met toesteletjes als mn mcpx!...

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Meen je dat?
    Dat jij je mcp-X maar net tam krijgt?
    Toch een kwestie van beetje spelen met instellingen in je zender om zo het toestel snel of traag vliegend in haar bewegingen te krijgen?
    Ik kon mijn Blade mcp-X zo instellen dat het vloog alsof het een kolibri werd of een olietanker van 200 meter lang.( dus schichtig of traag op de Swash)
    Vr Gr E

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Goser,

Een gewichtige heli zoals een Tr250 hoeft maar en beetje down bovenin en de figuur is klaar..

De mcpx heeft geen massa mee om m door een loop heen te helpen,
    die moet dus anders gevlogen worden dan je op een sim leert:

Doorvliegen, achterover trekken,
    zodra ie een kwart circel achterover staat naar negatief drukken,
    bovenin met vol negatief omhoog helpen,
    na t volgende kwart weer naar vol positief om m op te vangen.

Eea gaande wijs doseren om m rond te krijgen.

6. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Potdomme zeg want ken dat gassie vliegen.
    Als ik zou zou kunnen fladderen met miene Blade 130-X dan weet ik niet ofdat de lol ermee nog zo hoog zou zijn alsdat ik nu heb.
    Bijna mannen..........nog een paar weekjes.
    Jeuk.....jeuk.......jeuk............
    Gr E

8. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Ik hoorde dat hij gecancelt is.
    ivm fabrieksfoutje

;)

9. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
  10. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHRRRRRRRRRGGGGGGGHHHHHH!!!!!!!!:bad-words::evilbat: DIT IS NIET ZO LEUK!!!! :eek:nweer:
    WHEN DOES THE HURTING STOP???!!!

12. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
  13. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Heb je weer een zender van Walkera bij nodig, Devo 8 of 10 geloof ik.

Mvg.Bernard

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Over zenders gesproken...................
    Wie van jullie zal zijn Blade 130-X straks gaan aansturen met een Spektrum DX8??

Zelf gebruik ik al jarenlang een Spektrum DX6i naar volle tevredenheid.
    Maar zie om me heen een aantal vliegmaatjes met een Spektrum DX8 zender.
    Nou weten we allemaal dat een DX8 veel meer instelmogelijkheden heeft in het menu dan een DX6i.
    Maar.......................
    Ik vraag me af: zou het met een DX8 zender nou nog fijner en lekkerder heli vliegen zijn omdat die zender meer instelmogelijkheden biedt in het menu dan met een DX6i?
    Voorbeeld zijn alleen al de curve instellingen van gas en pitch.
    Ik dacht dat die van een DX8 meer punten heeft dan een DX6i en zou het daardoor kunnen dat een heli zoals de Blade 130-X dan nog lekkerder en fijner zal gaan vliegen?
    Iemand antwoord op mijn prangende vraagstelling?
    Hoor het graag.
    Vr Gr Erwin

15. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Heeft niks met DX6i/DX8i, Spectrum of Blade te maken....

Iedere heli vliegt zo fijn als hij afgesteld is.

Als je meer mogelijkheden hebt en je kunt daar mee omgaan.... dan zal je heli fijner vliegen.

Als je geen kaas gegeten hebt van afstellen, dan zal je heli naarmate je meer mogelijkheden hebt (en deze mogelijkheden dus mischien wel verkeerd gebruikt worden) op zijn gunstigst even prettig, als je pech hebt zelfs alleen maar minder prettig vliegen.

Het antwoord op deze prangende vraag is dus een tegenvraag: loop jij bij het instellen van je heli tegen de beperkingen van je DX6i aan, en zo ja: weet je hoe je die dingen met de extra mogelijkheden van de DX8i (of welke andere "hogere" zender dan ook) oplost?

Als het antwoord op beide vragen ja is, gaat je heli tamelijk waarschijnlijk beter/fijner vliegen. Is het antwoord op één van beide vragen nee, dan is de kans zelfs groot dat je alleen maar gefrustreerd raakt....
    (of je moet iemand kennen die de boel voor jou afstelt natuurlijk, maar dat was de vraag niet)

Groet, Bert

16. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Duidelijk antwoord Bert,

In mijn geval is de DX6i meer dan voldoende, ben als piloot lang niet goed genoeg om een 'hogere' zender te verantwoorden en met mijn skills zal ik er ook niet beter door vliegen:cool:
    Een zender kopen van 400 Euro om een heli van 200 Euro aan te sturen is gewoon zonde van het geld als je zoals ik toch niet van plan bent om een grotere heli aan te schaffen;)

Grtz Rudi

17. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Zelfs als ik later nog (toch) een groteren heli neem, blijf (stick) ik bij mijn Spektrum dx6i :cool:

Groet Ray....

18. MaartenR

MaartenR

Lid geworden:
    29 apr 2003
    Ja? Dan lees dit maar eens door voor de gein: DX6i Low Battery Alarm - HeliFreak

19. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008

Heb je het zelf goed gelezen? de conclusie is dat het niet zozeer met de DX6i pur sang te maken heeft maar met de algemene omgang met spullen (contacten schoonmaken in het byzonder) en batterijen waar iets mis mee is.... Ofwel: elluk foordeel hep se nadeel, en dit is een van de nadelen van de nieuwe technologie (laatste zin, laatste post: "the game is still the same, only the rules have changed")

Groet, Bert

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Bert.
    Bedankt voor je reactie en uitleg omtrend mijn vraagstelling.
    Jij bent helemaal glashelder en ik begrijp het.
    Na het lezen van jouw reactie ben ik daarom toch maar van plan om het voorlopig te houden bij mijn DX6i zender om daarmee de Blade 130-X te gaan vliegen.
    De DX8 zou eventueel altijd in de toekomst nog wel kunnen komen.
    Ik was echt in de veronderstelling dat een DX8 zender vrijwel elke heli fijner en beter kon laten vliegen dan met een DX6i omdat het keuze menu van een DX8 iets uitgebreider is dan die van een DX6i.
    Met name die trotlle en pitch curve instellingen van een DX8 ten opzichte van een DX6i gaven mij het idee dat het een heli nog fijner zou kunnen laten vliegen.
    Maar volgens mij is een DX6i zender voor mijn vliegkunsten en dan in combinatie met een Blade 130-X meer dan voldoende.

Dan nog even iets anders: ik kreeg vandaag die 2 bestelde verloop connectoren binnen die ik via de USA had besteld.
    Ik denk dat dit wel goed gaat komen straks om zo'n connector op de stekker van de Blade 130-X te zetten om zo niets aan het origineel te hoeven versnijden ivm eventueel garantie gevalletje.
    Nu is alles in huis:
    -verloop connector voor aansluiten Lipo packjes
    -15 stuks Turnigy Nano 300Mah 35-70C Lipo packjes
    -Spektrum DX6i zender
    -2 ervaren vlieghandjes om die kleine rakker straks eens flink de sporen te laten geven buiten.

Rest nog: geduld en de alom befaamde Blade 130-X herself.
    Vr Gr Erwin

Deel Deze Pagina