Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Huh koop jij hem ook GJ?

Wat vinden jullie van de 300x en de 450x ?

2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Ja! Verkoop mijn mcpx v2 binnenkort ;)

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    19 dollar voor 2 stuks van die verloop connectoren is helemaal een nette prijs.
    Maar waarom 2 stuks dan?
    Eentje volstaat toch?
    Tenzij je de plannen hebt om 2 Blade 130-X toestellen te halen.
    Dat zou wel erg vet zijn.
    Vr Gr E

4. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Handel voor wanneer straks de vraag>aanbod :)

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Aha............we hebben hier een heuse handelaar!! Ha ha ha ha ha......grapje.
    Denk dat er straks zeker wel iemand van jou die tweede verloop connector wil overnemen.
    Vandaag is het zondag 17 juni.
    We schieten al op richting eind juni en dan is het hopenlijk een feestje waard met dat kleine monster.
    Gisteravond nog met mijn Walkera HM-UFLY rondgevlogen op het veldje.
    Ging erg pettig en op zulke momenten mis ik de voorhene Blade mcp-X ook een beetje.
    Want met die snelle Micro CP heli kon ik altijd heerlijk vlot rondraggen op het veldje.
    Mijn HM-UFLY ging bij het tweede Lipo packje plots wel erg veel herrie maken vanuit de Main Gear.
    Bleek dat er een gedeelte van de tandjes finaal waren afgesleten.
    Toestel had er denk ik zo'n dikke honderd vluchtjes opzitten met dat main Gear, dus vond het ook niet erg voor zo'n merk als Walkera zijnde.
    Nieuwe Main Gear ligt maandag in de brievenbus en daarna zal zij weer als vanouds vliegen.

Als het er zo uitziet dan heb ik de Blade 130-X nog eerder binnen dan het bestelde verloop connectortje.
    Zal het toestel dan tot die tijd wel vliegen met het stock Lipo accu'tje.
    Is even behelpen maar gaat goed komen en slechts een kwestie van tijd.
    Nog even mannen en dan hebben we die Blade 130-X daadwerkelijk in huis staan.
    Gaat echt dikke vette pret worden met zo'n felle donder en dan lekker rondjanken op het veldje.
    Vr Gr E

6. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    So i guess its a strong heli?
    What about messing up the tail gears?

Ya, rear tail gears, Links, blade grips, and swashplate break. Overall great heli!!!

8. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Haha overgestapt op het Engels Jorrick? Even doorlezen nog bij de reacties ;)

9. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Hehe, die waren er toen nog niet...

"links don't break, and swashplate doesn't break just can seperate on hard impact."

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heren...............
    We zitten met z'n allen op dit moment toch behoorlijk in de peride van eind juni dacht ik zo.
    Wordt toch echt eens tijd dat die Blade 130-X uitkomt.
    De lol van het wachten gaat er voor mij behoorlijk af kan ik zeggen.
    Het is nu leuk genoeg geweest.
    Zit potdomme wortel te schieten hier.
    Gr E

11. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Helemaal met je eens!
    mijn neus is NU wel leeg :(

groet Ray........

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik geef het nog een week.
    Volgende week zaterdag zou toch ECHT DE datum moeten zijn dat die kleine rakker leverbaar moet zijn.
    Nog even en we gaan potdomme de herfst weer in.
    Want op een paar maand na zitten we met z'n allen zo weer in september.
    We hebben juli en augustus nog als ideaal vliegweer om met zo'n Blade 130-X fris en vrolijk buiten te vliegen.
    We weten allemaal hoe snel de tijd voorbij raast en ondanks dat ik het helemaal niet erg vind om het hele jaar door buiten te vliegen prefereer ik toch echt het zomerseizoen.
    Het najaar en winter hebben toch vaak meer wind en koude vingers voorhanden.
    Verdomde jammer dat die gasten van E-flite zo'n toestel als de Blade 130-X nou niet releasen in de maand mei ofzo.
    Dan heb je gewoon nog het hele seizoen.
    Volgens mij doen ze het erom...........ha ha ha ha ha stelletje gladiolen.
    Vr Gr E

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heren.
    Ik ben er zo goed als uit.
    Afgelopen middag even langs een welbekende modelbouwwinkel geweest in het oosten des land.Daar een babbeltje gemaakt met de hoogstvriendelijke eigenaar Erik.
    Schijnt dus dat de Blade 130-X voor 99% wordt vrijgegeven in de eerste week van juli.
    Inderdaad: in de eerste week van juli kunnen we van dit kleine wonder genieten.Finaly!!!
    Het was eerst half juni.
    Toen werd het eind juni.
    En nu wordt het dus eerste week van juli.
    Nog even de kiezen op elkaar en doorbijten heren.
    Ons geduld zal straks zwaar beloont worden.
    Vr Gr E

14. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Heren.
    Het zelfde liedje weer als met de DX7S. Die levering heeft ook veel langer geduurd dan werd beloofd.
    We gaan het afwachten of jouw bron in het oosten van het land het goed heeft.
    Mvg.Bernard

15. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Ik zit al zolang op mijn tandvlees dat er van de week een stuk van mijn tand gebroken is, dit moet écht niet langer duren:mad::mad:
    Vertrek binnen een paar weken op vakantie en de bedoeling was/is om de 130x mee te nemen:cool:

Grtz Rudi

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Heb net nog iemand met distributeur laten bellen, omdat ik ook geinteresseerd was in de 130, de eerste pre-orders zijn al uitgeleverd maar dit schijnt alleen aan de "pro" vliegers te zijn geweest (om zogenaamd te testen) en na de eerste week juli zouden ze uitgeleverd gaan worden naar de reguliere winkels en bestellingen.

(vind alleen de prijsdrop van de 250SE T-rex nu wel interesant omdat de pro combo nog maar 239,- Euro is, in vergelijking met de 219,- voor de130 heb je dan denk ik wel een echte heli waar al heel veel spares en upgrades voor te verkrijgen zijn.)

17. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Als het zo is dat hij eerst aan mensen geleverd wordt om te "testen" is het onlogisch om te denken dat hij dan een (paar)week later in de winkel ligt.

Het testen is immers om te kijken of er wijzigingen nodig zijn. Om een toestel te laten testen, problemen te constateren en een (paar) week later het toestel is de winkels te leggen is niet mogelijk zonder die wijzigingen ook daadwerkelijk te implementeren.

Maar ik denk dat dat hele test gebeuren bij Amerikanen gebeurt en dat dit inmiddels al achter de rug is. Er zijn immers al heel lang filmpjes van de pro's te zien. En hij is daar toch ook al te koop?

18. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    denk dat ze hier met testen bedoelen gewoon de vaste relaties om te beoordelen . (staat ook zogenaamd te testen)

19. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Je geduld wordt wel op de proef gesteld voor zo´n leuk machientje!..bijna een half jaar geleden toen blade/horizon de 300x en zn grotere broertjes aankondigden (de 130x was nog niet in beeld) heb ik de 300x gereserveerd.
    De verleiding om voor een kleine prijs de nieuwste regelaar van beast x te kunnen kopen was groot,zou toen eind april op de markt komen..uitstel na uitstel komt hij nu ook pas in july in de winkel....!
    De winkel waar ik mn mcpx en mqx aangeschaft heb zei me na mijn maandelijks gevraag waar de 300x bleef dat ik het best bij Blade op de site kon volgen wat verwachtte leverdatum zou worden...het vliegen staat niet stil en ik heb mn pre order geannuleerd.
    Het vliegen met de mqx was zo relaxt dat ik multicopters eigenlijk leuker ben gaan vinden,en heb mn centjes geinvesteerd in een mooie hexa (DJI F550+Naza/GPS)
    Heb ik nu ook 3 weekjes moeten wachten op de GPS upgrade maar dat is nog vrij snel vergeleken...hopelijk verast horizon iedereen en komt hij snel in jullie bezit!

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Doet me deugd dat ik niet de enige ben die zich zit te verbijten van ongeduld.
    Ben van nature een heel geduldig mannetje.
    Vergelijkbaar met dat postbode elastiek.Ha ha ha ha.
    Maar heb me nog nimmer zo verkneukelt en vol ongeduld gewacht op een machientje als de Blade 130-X
    Was het alleen al omdat ik voorheen zo'n plezier heb gehad met haar jongere zusje de Blade mcp-X

Ik verwacht echt dat deze Blade 130-X binnen afzienbare tijd geleverd gaat worden.
    En daarmee bedoel ik een uitlooptijd van maximaal 2 weken vanaf morgen.
    Die 2 weken van maximaal geduld moeten op te brengen zijn.
    Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe die Blade 130-X ons straks zal gaan bevallen.
    Laten we er met z'n allen even contact over houden en de vliegervaringen van dat kleine wonder hier in dit Topic met regelmaat de revue laten passeren.
    Hoop zo dat de bugs eruit zijn gefilterd en we daar met z'n allen niet tegen aanlopen.

Weet niet of jullie het verhaal kennen van die E-flite Micro SS Funcub?
    De eerste batch van dat toestel schijnt een drama te zijn geweest.
    Veel problemen met servo's die spontaan kapot gingen en veel klachten van klanten.
    De tweede batch, de V2 versie zit eraan te komen en die schijnt de klachten niet meer te hebben.
    Hoe ze zulke dingen nou kunnen presteren begrijp ik dus echt helemaal niets van.
    Hoop echt dat we straks gevrijwaard zijn van shit met die Blade 130-X
    Toestel kost tenslotte best wel de nodige centen.
    220 euro voor een stukkie speelgoed van dat formaat vind ik behoorlijk.
    Vr Gr E

Deel Deze Pagina